westpointdugi
Komunal

PREPOZNAJETE LI VELI VRH?

(FOTO) VIDI SE 'IZ SVEMIRA' Ulaz u Pulu ogromno je gradilište. "Izvirio" prvi nosač nadvožnjaka, a nova cesta već je na Google Mapsu

Ukratko, od Tršćanske do Velog Vrha stižu četiri trake, skretanje za Vallelungu pretvara se u veliki rotor, cesta na Velom Vrhu prvo prolazi ispod zemlje, a potom skreće ulijevo ka Fažanskoj cesti. Ali, ni to nije sve! Kako bi, naime, četiri trake mogle uopće prijeći preko pruge i Partizanskog puta u blizini pulskog mlina i povezati se s Tršćanskom, postojeći nadvožnjak nije dovoljan pa će mu se pridodati i jedan novi. Stari će se, paralelno, detaljno obnoviti


 
3 min
Maja Jokanović ⒸFOTO: Manuel Angelini

Ukratko, od Tršćanske do Velog Vrha stižu četiri trake, skretanje za Vallelungu pretvara se u veliki rotor, cesta na Velom Vrhu prvo prolazi ispod zemlje, a potom skreće ulijevo ka Fažanskoj cesti. Ali, ni to nije sve! Kako bi, naime, četiri trake mogle uopće prijeći preko pruge i Partizanskog puta u blizini pulskog mlina i povezati se s Tršćanskom, postojeći nadvožnjak nije dovoljan pa će mu se pridodati i jedan novi. Stari će se, paralelno, detaljno obnoviti

Rijetko se kada u gradu veličine Pule pokrene projekt poput onog koji je krajem prošle godine započeo na njenom samom ulazu iz smjera Vodnjana, upravo s ciljem transformacije pristupa gradu.

Na potezu kraćem od kilometra, u 'režiji' Hrvatskih cesta, rađaju se nadvožnjak i podvožnjak, ali i novi veliki rotori te dodatne trake koje će omogućiti prelazak na četverotračni promet cijelom dužinom dionice od skretanja za Fažansku cestu na Velom Vrhu do sjecišta s Tršćanskom nešto niže 'na mostu', a kasnije i dalje, do Šijane, cijelom dužinom obilaznice.

Ne čudi, stoga, da skoro da nema dana da se barem jedan dio ove prometne ceste ne učini neprepoznatljivim i da se na njemu ne dogodi nešto zanimljivo. A promjene je već zabilježio i Google Maps, pa se može reći da je novo lice Pule sada vidljivo i iz svemira.

Google Maps
Novi krak ceste na Velom Vrhu

Rotori, podvožnjaci, nadvožnjaci

Podsjetimo još jednom na sve novitete koji se ovom potezu spremaju, počevši od Velog vrha.

Cesta koja sada od od benzinske crpke na Velom Vrhu vodi do takozvanog "kikiriki rotora" (u kome se sijeku Creska, Paduljski put i Vodnjanska) više neće biti dio glavnog ulaza u grad. Odmijenit će je, naime, novo prosječena cesta koja će prolaziti nešto zapadnije (bliže Padulju) i izlaziti izravno na Fažansku cestu, oko stotinjak metara od crpke. Upravo je ovaj dio zahvata već sada najvidljiviji na satelitskim snimkama i dočarava razmjere cijelog projekta.

Zona novog podvožnjaka
Područje novog kružnog toka i odvajanja za Vallelungu

No, sa ovom novošću nestaje i 'kikiriki' rotor, koji će postati cestovni prijelaz ispod koga će prolaziti podvožnjak. Pripreme za ovaj dio projekta - postupno ukopavanje ceste kako bi prošla ispod razine tla - krenule su još jesenas, paralelno s proširenjem prometnice, a pratile su ih pripreme za - novi rotor na odvajanju za Vallelungu. Puno je to podataka! Ali, puno je noviteta na svega par stotina metara.

Ukratko, od Tršćanske do Velog Vrha stižu četiri trake, skretanje za Vallelungu pretvara se u veliki rotor, cesta na Velom Vrhu prvo prolazi ispod zemlje, a potom skreće ulijevo ka Fažanskoj cesti.

Ali, ni to nije sve! Kako bi, naime, četiri trake mogle uopće prijeći preko pruge i Partizanskog puta u blizini pulskog mlina i povezati se s Tršćanskom, postojeći nadvožnjak nije dovoljan pa će mu se pridodati i jedan novi. Stari će se, paralelno, detaljno obnoviti.

A sada su radovi konačni stigli i do ovo, mnogima najzanimljivijeg, dijela projekta.

Na području Mandrača, ispod postojećeg nadvožnjaka, u posljednjih je mjesec dana sve više jasnih obrisa novog rješenja, od krčenja zemljišta do proširenja terena, a odnedavno vidljiv je i prvi nosač novog nadvožnjaka uz sam Partizanski put.

Trasa nove ceste na Velom Vrhu
Nadvožnjak

Dodajmo ovome da se, paralelno s ovim projektom, gradi i cestica koja će Vodnjansku povezivati s novim rotorom za Vallelungu i Partizanskim putem, i jasno je da cijela ova zona jedno veliko, veliko gradilište.

Promet, ipak, svo ovo vrijeme teče, više-manje neizmijenjenom rutom. Točnije, koridor za prolazak vozila osiguran je oko područja gradnje novog rotora pa, osim nešto vijuganja i vožnje po šljunku, većih odstupanja od dosadašnje trase još uvijek nema.

Podsjetimo, rekonstrukcija i proširenje Vodnjanske dio je 'mamutskog' projekta proširenja cijelog poteza pulske obilaznice u dijelu od velikog rotora u Šijani do Velog Vrha. Jedan je ovo od najvećih projekata u skorijoj povijesti grada i kompletno izvođenje, koje će se odvijati u etapama, trajat će nekoliko godina i koštat će oko 23 milijuna eura.


Nastavite čitati

Pula
 

U Dnevnom boravku Rojca otvorenje izložbe fotografija "24 BACI"

Namjera ove izložbe jest da bude više od estetskog doživljaja; ona je prostor dijaloga, promišljanja i povezivanja. "24 BACI" poziva svakog posjetitelja da preispita svoje shvaćanje ljubavi, slobode i jednakosti te da se suoči s pitanjem: Što znači voljeti otvoreno, autentično i bez straha? 

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.