U Pulu uskoro stiže još jedna benzinska crpka. Na zapadnoj strani šijanskog dijela gradske obilaznice, na zemljištu smještenom u pozadini supermarketa Plodine i pored temelja za godinama napušteni projekt Pula Gate, krajem prošle godine pojavili su se radni strojevi i bilo je već tada jasno da se gradnja sprema i za ovaj rijetki preostali zeleni komad zemljišta na ulazu u grad.
No, start nije bio bajan. Prije no što se saznalo i tko gradi i što će niknuti, iznenada je posječeno nekoliko stabala koja su se nalazila uz ovaj teren. Preciznije - posječeno ih je pet, koliko ih je na ovom potezu ukupno i bilo, i to prvih pet posađenih uz zaobilaznicu još nakon njene izgradnje. Ujedno, posječena su neovlašteno.
Izvođač radova, utvrđeno je tada, bilo je trgovačko društvo Palir d.o.o., a sječu i pripremu terena za gradnju vršio je u ime investitora - trgovačkog društva Tifon d.o.o. Ovime je odgonetnut i posljednji misterij vezan za budućnost ovog zemljišta - na zaobilaznicu stiže nova benzinska crpka.
Prosinac 2023., Foto Dean Mladenović
Plan iz 2020. godine
Prema ugovoru koji su Grad Pula i tvrtka Tifon, koja je i vlasnica zemljišta, sklopili i njime uredili međusobne odnose još 2020. godine, utvrđeno je da je na ovoj parceli moguća gradnja benzinske postaje te da će tvrtka Tifon, radi osiguranja pristupa, osim servisnog objekta izgraditi i pristupnu javnu prometnicu s pratećom infrastrukturom. Definirano je da se ovaj dio projekta vodi kao prva faza, koja će bit preduvjet za izdavanje uporabne dozvole za samu benzinsku crpku.
Stabla se, sasvim očekivano, tada nisu spominjala. Četiri godine kasnije, kada su srušena, na teren su izašli komunalni redari i radovi su privremeno zaustavljeni (iz ovog, ili nekog drugog razloga). Slijedeći Odluku o komunalnom redu Grada Pule, potvrđeno nam je tada iz gradske palače, za neovlašteno uklanjanje biljaka s javne, zelene površine, odgovorna će se osoba sankcionirati novčanom kaznom od 663 do 1.327 eura, dok će se se iznosom od 66 do 132 eura kazniti odgovorna osoba u pravnoj osobi. Također, rečeno je tada, redarstvo će predmet proslijediti Državnom inspektoratu, jer gradilište nije bilo propisno označeno informativnom pločom.
Nepoznat datum završetka
Pola godine kasnije, radovi su se nastavili i zahuktali, a iz Grada nam kažu kako su krivci za sječu stabala u međuvremenu sankcionirani. Nažalost, stabala više nema!
Iz Grada su nam potvrdili i da je zaista započela gradnja pristupne ceste za benzinsku crpku, no kada će projekt biti okončan, ne mogu nam reći jer je ova informacija u nadležnosti investitora. Od tvrtke Tifon, pak, ni u nekoliko pokušaja u posljednjih pola godine nismo uspjeli dobiti odgovor na ovo pitanje.
"Navedeni projekt izgradnje pristupne prometnice obuhvaća dvije faze, od kojih po navedenom ugovoru o gradnju Tifon d.o.o. ima obavezu izgraditi prvu fazu, pristupnu prometnicu za benzinsku postaju, dok će se druga faza, spoj obilaznice s Divkovićevom ulicom, danas makadamski pristup, realizirati temeljem ugovora koji je zaključen s investitorom izgradnje na susjednoj čestici", rekli su iz Grada.
Bijeli put pod kojim se provode instalacije
Spomenuti makadamski put, veza je naselja nekadašnjih 'plavo-žutih' zgrada u Divkovićevoj i Jurja Žakna s obilaznicom, a u gradskim je aktima još jesenas spomenut kao trasa kojom će se do gradilišta dovesti električne i vodovodne instalacije, no da danas nije bilo jasno hoće li put nakon radova ostati prohodan.
A spomen investitora na susjednoj čestici u odgovoru Grada, može se pretpostaviti, najavljuje i dugu veliku novost - konačnu aktivaciju zapuštenog "Pula gate" prostora na kojem se posljednjih mjeseci također mogu vidjeti promjene. Stabla su, srećom, uz ovu česticu još uvijek živa.
Možda uskoro doznamo i plan za ovu parcelu. On što je sigurno jest da crpka stiže. Vjerujemo uskoro.