Komunal

USUSRET (RE)IZBORU DIREKTORA

NISKE PLAĆE, OTKAZI, NEPLAĆENI PREKOVREMENI Eskaliralo nezadovoljstvo Pulaprometovih šofera

Sindikat tvrdi da se vozačima u hodu dodaju ili mijenjaju linije, produžava radno vrijeme bez najave koje se niti ne tretira uvijek kao prekovremeni rad, pa tako niti ne plaća. Direktor Igor Škatar odgovara da uprava poduzima sve što je u njezinoj moći da osigura dovoljan broj vozača za održavanje dogovorenog voznog reda. U četvrtak Nadzorni odbor odlučuje o novom direktoru. Njihov favorit je upravo Škatar


 
5 min
Chiara Bilić ⒸFOTO: Manuel Angelini

Sindikat tvrdi da se vozačima u hodu dodaju ili mijenjaju linije, produžava radno vrijeme bez najave koje se niti ne tretira uvijek kao prekovremeni rad, pa tako niti ne plaća. Direktor Igor Škatar odgovara da uprava poduzima sve što je u njezinoj moći da osigura dovoljan broj vozača za održavanje dogovorenog voznog reda. U četvrtak Nadzorni odbor odlučuje o novom direktoru. Njihov favorit je upravo Škatar

Ususret sjednici Skupštine pulskog gradskog poduzeća Pulapromet, koja bi se trebala održati u četvrtak 19. svibnja, a na kojoj se bira novi, ili potvrđuje stari direktor, vozači autobusa tog društva (opet) su se pobunili zbog neplaćenih prekovremenih sati, niskih plaća i otežanih uvjeta rada.

Kutlača: Ima elemenata nezakonitog prekomjernog rada

Čelnik pulskog Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije (SIKD) Rajko Kutlača poslao je minulog petka aktualnom direktoru Igoru Škataru i Nadzornom odboru dopis u kojem traži hitnu reakciju na „alarmantno stanje“ u Pulaprometu.

„Već neko vrijeme, prema njihovim tvrdnjama, vozačima se u hodu dodaju ili mijenjaju linije, produžava radno vrijeme bez najave koje se niti ne tretira uvijek kao prekovremeni rad, pa tako niti ne plaća. Ovakvo stanje traje već neko vrijeme i ne može se više tolerirati“, stoji u dopisu SIKD-a.

Nezadovoljstvo vozača je, napominje se, enormno, a to se manifestira sve učestalijim otkazima što dodatno otežava situaciju.

„Vjerujemo da u ovakvom načinu rada ima i elemenata nezakonitog prekomjernog rada“, ističe se u pismu SIKD-a dugogodišnjem IDS-ovom direktoru Škataru.

Rajko Kutlača

Škatar: Potičete neposluh kod vozača

Za Istru24 Kutlača kaže: „Uvjete rada i plaće vozača treba dovesti na neki pristojan nivo, bit će teško u sljedećem periodu, još teže nego sada, pronaći potreban broj vozača, a da bi se mogao održavati postojeći vozni red“.

U svom jučerašnjem odgovoru Kutlači, Škatar odbacuje optužbe. Tvrdi da dopis sadrži niz neutemeljenih navoda i elemente ucjenjivačkih stavova te da se njegovim stavljanjem na oglasnu ploču, prije razgovora s Radničkim vijećem i Upravom, potiče iskazivanje neposluha kod vozača.

Igor Škatar

Prema podacima Poslovne Hrvatske u 2020. godini prosječna plaća u Pulaprometu iznosila je 5.300 kuna. Taj izračun, naravno, obuhvaća i direktorsku, znatno veću plaću. U poslovnom izvještaju navedeno je da je koncem godine Pulapromet imao 116 zaposlenika/ica, a da ih je u istom periodu godinu dana ranije, bilo 126.

Među trenutnim radnicima i radnicama, nemali je broj članova i članica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije, prema riječima Rajka Kutlače, njih 50-ak.

Šef sindikata tvrdi da ne zagovaraju skraćivanje voznog reda.

„Međutim, ne možemo prihvatiti niti ovakvo opterećenje vozača i ponašanje da im se određuju nove linije i novi vozni red tijekom dana“, veli te u nastavku razgovora pojašnjava da je činjenica da Pulaprometu nedostaje šofera, koji bi u normalnom rasporedu rada mogli održavati aktualni vozni red.

Dopis SIKD-a direktoru Pulaprometa

Nije prvi put

Valja podsjetiti da ovo nije prvi put da su vozači Pulaprometa digli glas. Nezadovoljstvo niskim plaćama i voznim redovima traje već godinama. Nakon što su, prema njihovim tvrdnjama, godinama radili bez zakonski propisanog odmora od 12 sati između dva radna dana, šoferi su 2019. nepravilnosti prijavili Inspekciji rada, koja je potom, zbog osnovane sumnje u povredu Zakona o radu, podnijela prekršajnu prijavu pulskom Općinskom sudu.

Škatar ne niječe nedostatak vozača autobusa.

„Uprava poduzima sve što je u njezinoj moći da osigura dovoljan broj vozača za održavanje dogovorenog voznog reda“, brani se Škatar te obrazlaže da je oglas za zapošljavanje, osim u medijima, web stranicama Pulaprometa i na Zavodu za zapošljavanje, trajno objavljen i u EURES-u (mreža javnih zavoda za zapošljavanje država članica Europskog gospodarskog prostora i Švicarskoj).

Odgovor direktora Pulaprometa SIKD-u
Odgovor direktora Pulaprometa SIKD-u

Veli da se vozačima radno vrijeme bez najave produžuje samo u slučaju „elementarne nepogode, dovršenja procesa rada, zamjene odsutnog radnika u neprekidnom trajanju i u drugim sličnim slučajevima“ te da to nije pojava prisutna u posljednje vrijeme, nego se pojavljuje u „redovnom poslovanju“.

Predsjednik Nadzornog odbora: Mora se riješiti status plaća

Škatar također navodi da u Pulaprometu nema prekomjernog rada kao i da se svi mjesečni sati iznad mjesečnog fonda radnih sati isplaćuju kao prekovremeni rad.

Predsjednik Nadzornog odbora Dario Kukuljan potvrđuje da je primio dopis sindikata. Otkriva da je direktor Škatar razgovarao sa zamjenikom NO-a Denisom Pelozom.

„Direktor će danas (jučer, op.n.) sazvati operativni sastanak i na sljedećoj ćemo sjednici NO-a, koju očekujem idućeg tjedna, biti obaviješteni o tome što je operativno napravio po pitanju rješavanja ove situacije. U svakom slučaju situacija se mora riješiti, mora se riješiti status plaća“, kaže Kukuljan.

Za dva dana se, podsjetimo, očekuje (re)izbor direktora Pulaprometa. Favorit NO-a je upravo dosadašnji direktor Igor Škatar, koji tu funkciju obnaša već 21 godinu. On je na testiranju za samo pola boda ocijenjen boljim kandidatom od drugoplasiranog Darka Radetića i za jedan bod boljim od trećeplasiranog Tomislava Josipovića. Konačna odluka je, međutim, na pulskom gradonačelniku Filipu Zoričiću.

Nadzorni odbor Pulaprometa odbio primijeniti naputke o visini vlastitih naknada i snimanju sjednica

Za razliku od ostalih gradskih komunalnih poduzeća, Pulapromet odbio je provesti naputak Gradskog vijeća o naknadi za članove tog tijela koja se više ne bi trebala isplaćivati na mjesečnoj razini, nego po održanoj sjednici (1.000 kuna za predsjednika, 700 kuna za članove). Oglušili su se i o odredbu o snimanju sjednica. Trenutni sastav NO-a Pulaprometa čine Dario Kukuljan (predsjednik), Denis Peloza (zamjenik predsjednika), Marko Laković, Davor Pinzan i Valter Pliško. IDS-ovom Davoru Pinzanu i predstavniku radnika Valteru Plišku uskoro ističu mandati.

 - Ne protivimo se. Imali smo sedam sjednica u ovoj godini i po toj bismo logici dobivali više nego li je dosad bilo određeno. Nije stvar u 1.000 kuna, nego dorade samog pravilnika rada NO-a. I druge kolege imali su opravdane zamjerke. Imali smo zamjerke i na to da se sjednice u online formatu mogu održati samo dvaput godišnje. Moje je pitanje krajem prosinca bilo zašto samo dvije godišnje, govori predsjednik Nadzornog odbora Dario Kukuljan, koji napominje da je očekivao da će nedoumice dosad biti riješene, ali da je problem što Pulapromet nema zaposlenog pravnika.

Što se tiče odbijanja snimanja sjednica, Kukuljan kaže da nije bio jasan naputak trebaju li snimke biti analogne ili digitalne, gdje će se one spremati i tko će imati pristup.

 - Hipotetski, mogu biti izrečene povjerljive informacije o nekom radniku, moramo paziti na to da se definira tko će snimku čuvati, a ne da o idući dan taj razgovor čitamo u medijima,obrazložio je Kukuljan.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.