Prilično konfuzno i prebrzo danas su u podne novinarima o novopredloženom modelu rješavanja možda (uz otpad) najvećeg pulskog problema - nedostatka parking mjesta i prometnih gužvi u središtu grada za turističke sezone - govorili predstavnici Nezavisne liste Filipa Zoričića, ponajviše gradski vijećnik Kristijan Biteri, uz Ivana Žagara te šutljive Ivanu Mohorović i Dušanka Babića.
Usvoji li se sutra na sjednici Gradskog vijeća ova Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja na području Grada Pula-Pola, novi cjenik parkiranja u roku od 30 dana dužan je donijeti Pula Parking kao isporučitelj usluge, uz prethodnu suglasnost gradonačelnika Filipa Zoričića, a dotad vrijedi postojeći cjenik.
Novom se odlukom definira 5 zona naplate ('crvena' oko tržnice, najskuplja 'bijela' kroz Giardine do amfiteatra, plava koji pokriva Stari grad, te 'žuta' oko hotela Rivijere i 'zelena' iznad Arene, a koje zajedno pokrivaju Mjesni odbor Arenu.
Glavni je cilj formiranja ovih pet zona da stanari ubuduće, uz povlaštene karte, parkiraju u svojim sada teritorijalno homogenim zonama, a ne kao dosad više susjednih četvrti u gradskom središtu čime bi se, kažu predlagatelji, rasteretio promet. Sada se parkira u prilično izmiješane tri zone - žutoj, crvenoj i bijeloj.
Parkiranje se, sukladno prijedlogu odluke, vremenski ograničava na maksimalno dva sata na oba parkirališta u Flanatičkoj (parkirališta "Tržnica" i "Pedagoški" u 'crvenoj' zoni) kao i u cijeloj 'bijeloj' zoni (kroz Giardine do amfiteatra) i 'plavoj' zoni (Mjesni odbor Stari grad), dok vremenskih ograničenja nema u 'žutoj' i zelenoj' zoni koje pokrivaju Mjesni odbor Arena.

Kristijan Biteri, vijećnik Nezavisne liste Filipa Zoričića
Predlaže se i 7 posebnih parkirališnih lokacija (Mandrač, Riva, Karolina, Marsovo polje 2, kao i tri nova parkirališta: Marsovo polje 1, Gregovica i Emova) kako bi se stanarima omogućilo lakše pronalaženje slobodnih parkirališnih mjesta u blizini lokacije svojeg prebivališta kroz parkiranje pod povlaštenim uvjetima u odnosu na neke druge kategorije korisnika usluge parkiranja, odnosno kako bi se i tim drugim kategorijama korisnika usluge parkiranja omogućila šira dostupnost javnih parkirališta, također pod povlaštenim uvjetima.
Polemike će sigurno izazvati prijedlog da četiri javna parkirališta (Ulica Castropola, Kandlerova ulica, Parkiralište Stara Tržnica i Parkiralište Benediktinske opatije) budu isključivo za stanare (tzv. “Holders only” parkirališta). Tim više što će osporavatelji posezati za činjenicom da u Starom gradu žive i Kristijan Biteri i i pulski gradonačelnik Filip Zoričić, a obojica su putem istoimenog Mjesnog odbora, krenuli u osvajanje pulske vlasti.
Ugovor o korištenju jednog parkirališnog mjesta mogu sklopiti, piše u odluci, "isključivo stanari odnosno fizičke osobe koje imaju prebivalište unutar područja 'plave zone' (stari grad) kojoj navedena parkirališta pripadaju te imaju osobno vozilo u vlasništvu ili leasingu, što se dokazuje važećom osobnom iskaznicom i važećom prometnom dozvolom".
Kao novina se uvodi mogućnost organizacije „Park&Ride“ parkirališta (Gregovica i Mandrač), a zbog pristizanje velikog broja turista tijekom ljetne sezone. Osnovni princip funkcioniranja „Park&Ride" je ostavljanje osobnog automobila na parkiralištu izvan centra Grada i nastavljanje putovanja javnim gradskim prijevozom do samog centra.
Kristijan Biteri pošteno je kazao da je taj model inicirala bivša IDS-ova vlast, a da se sada kreće s njegovom primjenom.
Vijećnik NLFZ Ivan Žagar kazao je da će turiste na ova parkirališta usmjeravati prometna policija, a otud, budućim shuttleovima, u središte grada.
Završit ćemo ovaj tekst reakcijom jedne komentatorice koja je na našoj FB stranici pitala: "A gdje će parkirati ljudi koji doputuju na posao s autima?"