Komunal

UGOVOR O KREDITU KONAČNO POTPISAN

Preko dva milijuna eura koštat će najnoviji posao zbrinjavanja bala s Kaštijuna. Ove godine u Holcim otišlo 136 tona rasutog SRF-a

Čini se da se se stvari ipak pomakle s mrtve točke i da je aktualna Uprava Kaštijuna uspjela oživjeti suradnju s Holcimom."Ovo prvi put u povijesti Kaštijuna da je rasuti SRF izašao iz županijskog centra jer dosad je na zbrinjavanje uvijek odlazio samo onaj balirani", izjavio je predsjednik Nadzornog odbora Kaštijun Marino Drandić


 
4 min
Danijela Bašić-Palković ⒸFOTO: Manuel Angelini

Čini se da se se stvari ipak pomakle s mrtve točke i da je aktualna Uprava Kaštijuna uspjela oživjeti suradnju s Holcimom."Ovo prvi put u povijesti Kaštijuna da je rasuti SRF izašao iz županijskog centra jer dosad je na zbrinjavanje uvijek odlazio samo onaj balirani", izjavio je predsjednik Nadzornog odbora Kaštijun Marino Drandić

Prije točno godinu dana direktor Kaštijuna Dražen Stilinović najavio je kako politika Kaštijuna ide u smjeru zaustavljanja proizvodnje goriva iz otpada u baliranom obliku i prelazak isključivo na rastuti SRF oblik koji bi išao na daljnje zbrinjavanje. Time se, naime,planira drastično smanjiti deponiranje na tisuće i tisuća bala koje su okupirale centar i čije je daljnje zbrinjavanje izuzetno skupo.

Sve je to usko povezano s uvođenjem takozvanih smeđih kanti za biootpad s čijom bi se implementacijom trebalo znatno poboljšati kompletno funkcioniranje centra budući da bioopad više ne bi završavao u mješanom u komunalnom otpadu, a potom i u obradi u MBO postrojenju. Problem je u biootpadu prepunom vlage koji je najveći uzrok smrada s Kaštijuna, a posljedično i loše kvalitete goriva iz otpada kojeg je tada teško zbrinuti.

- Ukratko, plan je da na Kaštijunu više nema bala te da se rasuti SRF odvozi na daljnje zbrinjavanje.Time bi eliminirali trošak za stvaranje bala, i ne bi više bilo zaliha na skladištu. Moja želja i vizija je da bale na Kaštijunu postanu prošlost, izjavio je lani u ovo doba Dražen Stilinović.

Kako doznajemo, Kaštijun je ove godine ipak uspio plasirati Srf u rasutom obliku na zbrinjavanje u tvornicu cementa Holcim u Koromačno. Iako je s tom tvornicom još prije otvaranja županijskog centra potpisano pismo namjere o zbrinjavanju goriva iz otpada, taj posao nikad nije zaživio ponajviše zbog loše kvalitete otpada koji je stizao na Kaštijun i kojeg Holcim u svom pogonu nije mogao obraditi.

No čini se da se se stvari ipak pomakle s mrtve točke i da je aktualna Uprava Kaštijuna uspjela oživjeti suradnju s Holcimom.

Potvrđuje to i predsjednik Nadzornog odbora Kaštijuna Marino Drandić rekavši da je ove godine u Koromačno na zbrinjavanju otišlo 137 rasutog Srf-a.

- Ta količina testirana je u Holcimovom pogonu nakon čega je potvrđeno da je kvaliteta otpada odgovarajuća. Dakle, načelno sada postoji mogućnost da će Holcim taj otpad u rasutom obliku nastaviti preuzimati no cijeli taj proces provest će se kroz javnu nabavu na koju se Holcim može javiti kao i bilo tko drugi, ako taj drugi postoji, kaže Drandić.

Potvrđuje da je ovo prvi put u povijesti Kaštijuna da je rasuti SRF izašao iz županijskog centra jer dosad je na zbrinjavanje uvijek odlazio samo onaj balirani.

Direktor Kaštijuna Dražen Stilinović

No Kaštijun i dalje ima ogromnih problema s zbrinjavanjem goriva iz otpada pakiranog u balama. Samo kroz najnoviju javnu nabavu vrijednu čak 2,2 milijuna eura pokušava se sklopiti posao s tvrtkama koje bi bile angažirane za zbrinjavanje tog otpada. Ovaj je posao zbog velike vrijednosti podijeljen na dvije grupe, a putem natječaja, pokušava se zbrinuti balirani SRF iz 2019. 2020. i 2022. godine. Na natječaj su se javili Sekundar usluge d.o.o. iz Jurdani i Kemokop iz Dugog sela i njihove ponude premašuju procijenjenu vrijednost koju je naveo Kaštijun. U samom natječaju napomenuto je kako se „ gorivo iz otpada nalazi na otvorenom platou te uslijed vremenskih prilika omot bala može imati oštećenja ili zaprljanja“. Dakle, putem natječaja Kaštijun se pokušava riješiti i bala koje se u centru nalaze već četiri godine.

Dodajmo i to kako trenutno na lokaciji ŽCGO Kaštijun čak 2.462 tone goriva iz otpada čeka zbrinjavanje.

Iako je još u srpnju ŽCGO dobio suglasnost za novi kredit od 1,6 milijuna eura u Zagrebačkoj banci, direktor Stilinović na zadnjoj je sjednici Gradskog vijeća potvrdio da je ugovor napokon potpisan. Zasad se ne zna kada će Kaštijun raspisati i prve javne nabave za izvođače radova u sklopu novih ulaganja na samoj lokaciji centra. 

Novim kreditnim zaduženjem planirana su ulaganja u bioreaktorsku plohu, konkretno vezano uz sustav brtvljenja i otplinjavanja te nabavku materijala za pokrivanje, radne strojeve za potrebe odlagališta, ali i gradnju građevine za strojeve za obradu metalne frakcije s opremom. Poznato je da Kaštijun već nekoliko godina ima stroj za zbrinjavanje metalne frakcije koji nikad nije stavljen u funkciju. S obzirom na dosadašnji tempo s kreditom, teško je predvidjeti kada bi se kroz novo sagrađeno postrojenje na Kaštijunu počela obrađivati i metalna frakcija.


Nastavite čitati

Istra
 

Blokiran rad Nadzornog odbora Kaštijuna. I dalje se čeka prijedlog Županije

Na pitanje imaju li oni ikakvu informaciju zašto se odugovlači s formiranjem novog sastava Nadzornog odbora, čiji je rad itekako pod povećalom uoči nadolazeće turističke sezone kada Kaštijun može očekivati nove probleme s viškovima otpada, članovi koje je predložio gradonačelnik Pule Neven Iveša i Dragan Sokolović potvrđuju da o tome ne znaju ništa

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.