Električne romobile koji su posvuda po gradu zamijetili su brojni Puljani. Mnogi su i nama poslali fotografije ostavljenih romobila na Stoji, Verudi, na rivi - gdje je jedan čak završio na stablu. Već nekoliko dana 3-4 romobila nalaze se kod autobusne stanice na Velom Vrhu.
Začuđeni Puležani, mladima i turistima nije novost
- Ne znam kakav je propis za iznajmljivanje romobila ali svakodnevno ih vidim ostavljenima na cesti, nogostupu, upitao se tako jedan naš čitatelj. Druga je pak Puljanka komentirala kako "ne razumije jesu li oni neka umjetnička instalacija ili ih se može unajmiti, a ako da ne zna kako". Treći je kazao da romobili rastu po gradu k'o gljive poslije kiše i često ih zna vidjeti odbačene i u travu, pa nam je čak poslao i fotografije.
Mnogi su se, dakle, zabrinuli da su romobili napušteni i da bi se trebali vraćati na neki punkt poput onog za bicikle na Giardinima.
Mlađe generacije, i turisti su, barem tako izgleda jer ih redovito koriste, puno više na 'ti' s ovom novotarijom.
Kako iz Grada Pule nismo dobili odgovore na pitanja koliko je električnih romobila u gradu, na koji se način koriste i tko ih može korisiti, situaciju nam je pokušao pojasniti mladi Puljanin koji je iskustva s električnim romobilima imao u Rijeci.
Ovo je odlična stvar!
- Oni nisu napušteni, imaju ugrađen GPS i zapravo je njihova namjena ta da se netko dovoze do točke koje mu treba, pusti romobil, a drugi preko aplikacije - koja se mora skinuti - pronađe najbliži romobil u blizini i vozi dalje, gdje treba, pojašnjava nam.
Dodaje da su u Rijeci romobile preko noći pokupili, napunili ih da bi idući dan bili ponovo na usluzi Riječanima pa, valjda, to tako funkcionira i u našem gradu.
- Ovo je zapravo odlična stvar, odmah sam skinuo aplikaciju i za po Puli. Koliko vidim, romobili imaju određena ograničenja da se ne smiju voziti preko zaobilaznice i zabranjene su im neke ulice u centru grada, pojašnjava nam.
Ipak, slaže se s našom konstatacijom da je Puležanima trebao netko pojasniti kako se romobili koriste, a ne ih samo pustiti na cestu.
Jer, službena informacija koje je stigla iz Grada Pule odnosila se tek na činjenicu da je potpisan ugovor za obavljanje "komunalne djelatnosti upravljanja i održavanja stanica za elektro bicikle i javnih bicikala i elektro bicikala u sustavu Grada Pule-Pola -„Bičikleta“.
Šturo priopćenje iz Grada
Iz priopćenja se doznaje da će se u sklopu projekta „Bičikleta“ na području grada Pule na više lokacija moći unajmiti i vratiti javne klasične bicikle te elektrobicikle te, od ove godine, i elektro romobile, no ne specificiraju se lokacije niti koliko čega ima.
"Postojeće lokacije opremljene su novom opremom, a bit će otvorene i nove s namjerom da sustav bude što kvalitetniji i učinkovitiji", navodi se.
Iz priopćenje doznajemo i da godišnja pretplata za javne bicikle (elektro i klasične bicikle) iznosi 200 kuna i omogućava neograničeno korištenje bicikala do 30 minuta u pojedinačnoj vožnji tijekom cijele godine.
Broj pojedinačnih vožnji tijekom jednog dana nije ograničen. Za sve ostale korisnike cijena iznosi 10 kuna za električni i 5 kuna za klasični bicikl, za pola sata korištenja.
Pixabay
Cijene za otključavanje električnog romobila iznosi 7,50 kuna i naplaćuje se 1,80 kuna po minuti korištenja. Isto tako, moguće je napraviti pretplatu kojom sa jednokratno uplaćenih 40 kuna dobivamo neograničeni broj otključavanja.
Nažalost, ove informacije očito nisu dovoljne da bi Puležani svih generacija znali kako se nova usluga koristi i da to, što romobile vide uokolo, nije problem sve dok oni nisu obješeni na stablo ili bačeni u travu.
Mogla se, recimo, umjesto priopćenja odraditi prezentacija za novinare ili pak za građane i upoznati ih s novostima koje su im dostupne u gradu na jednostavan i plastičan način pa bi mnogi imali manje upitnika nad glavom.