Kultura

PREMIJERA VEČERAS U 18 SATI

BILI SMO NA PRETPREMIJERI "BIJELOG KLAUNA" U INK-u Boje su u nama! Cijelu predstavu djeca u publici bila su emotivno uživljena

Bilo je, doduše, u našoj blizini malih, krajnje simpatičnih 'iskakanja', poput jednog dečkića u predzadnjem redu koji se stidio svakog približavanja cure i dečka na sceni, pa bi okretao leđa i naslanjao se na svog najboljeg prijatelja iz vrtića. Kada je na sceni kćerka krotiteljia lavova (glumi je Claudia Šuster) poljubila u obraz dječaka, glavnog junaka (glumi ga Nicolas Grizila), dok se skrivao naš je stidljivko rekao: "Pa ovo nema smisla". Bit će ga, biti, dječače moj, ohoho


 
3 min
Zoran Angeleski
Foto: Karlo Čargonja

Bilo je, doduše, u našoj blizini malih, krajnje simpatičnih 'iskakanja', poput jednog dečkića u predzadnjem redu koji se stidio svakog približavanja cure i dečka na sceni, pa bi okretao leđa i naslanjao se na svog najboljeg prijatelja iz vrtića. Kada je na sceni kćerka krotiteljia lavova (glumi je Claudia Šuster) poljubila u obraz dječaka, glavnog junaka (glumi ga Nicolas Grizila), dok se skrivao naš je stidljivko rekao: "Pa ovo nema smisla". Bit će ga, biti, dječače moj, ohoho

Kada klinci dječjih vrtića u punom kazalištu ostanu emotivno užviljeni i fokusirani na skoro jednosatnu izvedbu, već je i to dobar znak za predstavu, a upravo je tako bilo za jutrošnje pretpremijere "Bijelog klauna" u INK-u.

Bilo je, doduše, u našoj blizini malih, krajnje simpatičnih 'iskakanja', poput jednog dečkića u predzadnjem redu koji se stidio svakog približavanja cure i dečka na sceni, pa bi okretao leđa i naslanjao se na svog najboljeg prijatelja iz vrtića.

Kada je na sceni kćerka krotiteljia lavova (glumi je Claudia Šuster) poljubila u obraz dječaka, glavnog junaka (glumi ga Nicolas Grizila), dok se skrivao naš je stidljivko rekao: "Pa ovo nema smisla". Dodali bismo da će mu se već za koju godinicu smisao itekako pojaviti, pa i opsesivno obuzeti.

U ulozi bijelog klauna - Nicolas Grizila

Utemeljena na kultnom dječjem romanu Damira Miloša, u režiji Luke Mihovilovića te u izvedbi odlično uvježbanih polaznica i polaznika Dramskog i plesnog studija INK, predstava priča toplu, slojevitu i vizualno dojmljivu priču o odrastanju i prihvaćanju drugog i drugačijeg.

Prepun inspirativnih životnih lekcija za male, ali i za nas odrasle, 'Bijeli klaun' nas poziva da pogledamo vanjski, kao i unutarnji svijet nekim drugim očima. U malim stvarima prepoznati velika čuda.

Priča je ovo o svijetu koji sve više liči na cirkus i o cirkusu u kojemu se kao u svijetu u malom rađaju radosti, spoznaje i ljubav.

Dinamične i vrlo sugestivne scene, poput one sa zmajem ili akrobatskim dionicama, na pravom mjestu održavaju ritam s dotad tužnijim dijelovima priče o dječaku, mladom nesuđenom klaunu koji ne razlikuje boje; sve vidi sivim.

U potrazi i rješavanju problema s bojama, dečku pomaže slijepi, ali mudar starac kojeg igra Aleksandar Bančić.

U predstavi sudjeluju još i Noa Ilić, Paulina Galant, Noel Smailbašić, Noah Cvijanović, Mark Marić, Noa Pavlinović, Lina Šuran, Tihomil Pletikos, Anna Štifanić, Lena Devedžić, Lucas Angelini, Marta Rosanda i Zora Cvijanović.

Možda je bolje na ovom mjestu prepustiti riječ dramaturginji Dini Vukelić: "Neobični dječak, sin roditelja klaunova, opire se nastavljanju obiteljskog zanimanja zbog svog daltonizma i nesnalaženja u ulozi zabavljača koji akrobatskim vještinama i 'klaunerijama' nasmijava publiku u šarenom, a za njega bezbojnom cirkuskom svijetu.

Njegova sudbina prati se kroz zgode i nezgode, ponajprije spoznaje i učenja o bojama koje postaju mnogo više od njihova osnovna značenja; putem boja dječak uči o sebi, o svojoj svrsi, o ljudima i okolini, a ponajviše o različitosti i prihvaćanju emocija - osobito tuge".

Predstava donosi vizualno dojmljiv cirkuski svijet koji je daleko od puke razonode već je polazište za rastvaranje priče o odrastanju i prihvaćanju drugog i drugačijeg.

Mora li jedan mali klaun ispuniti očekivanja svojih roditelja?

Mora li on biti, baš poput svih drugih klaunova, pun boja, duhovit i zabavan?

I kako se nositi s tugom, sivilom, a katkad i crnilom u nemilosrdnom svijetu koji okružuje i nas same?

"Bijeli klaun" na granici je realnosti i fantastike. Kazališni imaginarij "Bijelog klauna"  izrazito je sceničan zbog snažne vizualnosti utkane u njemu i klaunskih izvedbi koje su na razmeđu između gegova, komedije i tragikomedije.

U njima se na indirektan način progovara o ljudskoj prirodi i potrebi za smijehom ili pak bijeg od realnosti.

S druge strane, veli dramaturginja Vukelić, kroz lik se dječaka koji bi trebao postati klaun - i to atipični bijeli klaun - dotiču pitanja tolerancije i obgrljivanja tuge kao odraslog puta u realnost.

Claudia Šuster

Nakon večerašnje premijere, slijede izvedbe prekosutra, u četvrtak u 18 sati (tada uz prijevod na znakovni jezik za gluhonijeme i nagluhe osobe), te ove subote u 11 sati. U planu je 11 izvedbi, koje bi trebalo pogledati oko 5.000 djece.


Fotografije: Karlo Čargonja

Nastavite čitati

Pula
 

DUŠICA RADOJČIĆ: 'Mislim da Zoričićeve ambicije generalno ne odgovaraju njegovim kapacitetima. Imao je priliku usmjeriti i razviti grad Pulu, ali to nije učinio'

Čudi me da je Peđa Grbin ljubav i brigu za Pulu doživio tako naglo, neposredno pred lokalne izbore. Očito nije svjestan što su njegovi kolege iz pulskog SDP-a predstavljali u Gradskom vijeću ove zadnje četiri godine. Upravo su oni bili u koaliciji s HDZ-om i sve njegove optužbe o tome kako grad stagnira i ne razvija se, dijelom može zahvaliti svojim kolegama koji su četiri godine zajedno s HDZ-om podržavali sve odluke gradonačelnika Zoričića, pa i one najspornije

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.