Kada klinci dječjih vrtića u punom kazalištu ostanu emotivno užviljeni i fokusirani na skoro jednosatnu izvedbu, već je i to dobar znak za predstavu, a upravo je tako bilo za jutrošnje pretpremijere "Bijelog klauna" u INK-u.
Bilo je, doduše, u našoj blizini malih, krajnje simpatičnih 'iskakanja', poput jednog dečkića u predzadnjem redu koji se stidio svakog približavanja cure i dečka na sceni, pa bi okretao leđa i naslanjao se na svog najboljeg prijatelja iz vrtića.
Kada je na sceni kćerka krotiteljia lavova (glumi je Claudia Šuster) poljubila u obraz dječaka, glavnog junaka (glumi ga Nicolas Grizila), dok se skrivao naš je stidljivko rekao: "Pa ovo nema smisla". Dodali bismo da će mu se već za koju godinicu smisao itekako pojaviti, pa i opsesivno obuzeti.
U ulozi bijelog klauna - Nicolas Grizila
Utemeljena na kultnom dječjem romanu Damira Miloša, u režiji Luke Mihovilovića te u izvedbi odlično uvježbanih polaznica i polaznika Dramskog i plesnog studija INK, predstava priča toplu, slojevitu i vizualno dojmljivu priču o odrastanju i prihvaćanju drugog i drugačijeg.
Prepun inspirativnih životnih lekcija za male, ali i za nas odrasle, 'Bijeli klaun' nas poziva da pogledamo vanjski, kao i unutarnji svijet nekim drugim očima. U malim stvarima prepoznati velika čuda.
Priča je ovo o svijetu koji sve više liči na cirkus i o cirkusu u kojemu se kao u svijetu u malom rađaju radosti, spoznaje i ljubav.
Dinamične i vrlo sugestivne scene, poput one sa zmajem ili akrobatskim dionicama, na pravom mjestu održavaju ritam s dotad tužnijim dijelovima priče o dječaku, mladom nesuđenom klaunu koji ne razlikuje boje; sve vidi sivim.
U potrazi i rješavanju problema s bojama, dečku pomaže slijepi, ali mudar starac kojeg igra Aleksandar Bančić.
U predstavi sudjeluju još i Noa Ilić, Paulina Galant, Noel Smailbašić, Noah Cvijanović, Mark Marić, Noa Pavlinović, Lina Šuran, Tihomil Pletikos, Anna Štifanić, Lena Devedžić, Lucas Angelini, Marta Rosanda i Zora Cvijanović.
Možda je bolje na ovom mjestu prepustiti riječ dramaturginji Dini Vukelić: "Neobični dječak, sin roditelja klaunova, opire se nastavljanju obiteljskog zanimanja zbog svog daltonizma i nesnalaženja u ulozi zabavljača koji akrobatskim vještinama i 'klaunerijama' nasmijava publiku u šarenom, a za njega bezbojnom cirkuskom svijetu.
Njegova sudbina prati se kroz zgode i nezgode, ponajprije spoznaje i učenja o bojama koje postaju mnogo više od njihova osnovna značenja; putem boja dječak uči o sebi, o svojoj svrsi, o ljudima i okolini, a ponajviše o različitosti i prihvaćanju emocija - osobito tuge".
Predstava donosi vizualno dojmljiv cirkuski svijet koji je daleko od puke razonode već je polazište za rastvaranje priče o odrastanju i prihvaćanju drugog i drugačijeg.
Mora li jedan mali klaun ispuniti očekivanja svojih roditelja?
Mora li on biti, baš poput svih drugih klaunova, pun boja, duhovit i zabavan?
I kako se nositi s tugom, sivilom, a katkad i crnilom u nemilosrdnom svijetu koji okružuje i nas same?
"Bijeli klaun" na granici je realnosti i fantastike. Kazališni imaginarij "Bijelog klauna" izrazito je sceničan zbog snažne vizualnosti utkane u njemu i klaunskih izvedbi koje su na razmeđu između gegova, komedije i tragikomedije.
U njima se na indirektan način progovara o ljudskoj prirodi i potrebi za smijehom ili pak bijeg od realnosti.
S druge strane, veli dramaturginja Vukelić, kroz lik se dječaka koji bi trebao postati klaun - i to atipični bijeli klaun - dotiču pitanja tolerancije i obgrljivanja tuge kao odraslog puta u realnost.
Claudia Šuster
Nakon večerašnje premijere, slijede izvedbe prekosutra, u četvrtak u 18 sati (tada uz prijevod na znakovni jezik za gluhonijeme i nagluhe osobe), te ove subote u 11 sati. U planu je 11 izvedbi, koje bi trebalo pogledati oko 5.000 djece.