Kultura

Totem zgrozio konzervativnu Pulu

Branko Gulin: Svi koji negativno reagiraju na totem žele se prikazati čistima jer imaju nešto na duši

Totem s muškim spolnim organom u erekciji već nekoliko dana izaziva brojne reakcije. Dok se jedni pored njega slikaju, drugi smatraju da mu nije mjesto na lokaciji gdje prolazi puno djece


 
4 min
Dražen Majić ⒸFOTO: Manuel Angelini

Totem s muškim spolnim organom u erekciji već nekoliko dana izaziva brojne reakcije. Dok se jedni pored njega slikaju, drugi smatraju da mu nije mjesto na lokaciji gdje prolazi puno djece

Tri totema postavljena na mjestu posjećenih stabala na pulskim Giardinima u sklopu kazališnog festivala PUF izazvali su negativnu reakciju ne samo konzervativnih Puležana i već i nekih liberalnijih. Tako je na Facebooku, vidjevši totem s muškim spolnim organom u erekciji, reagirao i poznati istarski glazbeni umjetnik Alen Vitasović.

Foto Alen Vitasović

-Neka mi netko pojasni što je ovo na Giardini u centru Pule, zapitao se Vitasović. Kad su mu neki od pratitelja objasnili da se radi o indijanskim totemima poznati, pjevač je dodao.

-To je totem i kultura južnoameričkih indijanaca. Kakove veze ima to s Giardini? Pa to gledaju dica, rekao je Vitasović. Nakon što su mu pratitelji na zid stavili linkove iz kojih je jasno da se radi o instalaciji koja je dio umjetničkog performansa na nedavno održanom PUF-u, Vitasović je vidljivo reterirao. Jer, umjetnost često propitkuje granice slobode, posebice ako je angažirana.

Totemi su na pulskom Korzu postavljeni u okviru performansa "Duhovi prirode uzvraćaju udarac" koji je pripremio Branko Gulin a izveli Milan Medak i Dječji ukrajinski studio iz Pule.

Foto Igor Dražić

Postavljena su tri totema, dva s izvornikom u tradiciji plemenske kulture sjevernoameričkih Indijanaca i Indonezije u izvedbi Branka Gulina i jedan originalni totem u izvedbi Debore Trusgnach i Marijana Sinožića koji vode Gradsku radionicu u Puli.

Totemi su inače izrađeni od trupaca stabala posjećenih na Giardinima.

-Autorska ideja bila je da se od tih trupaca naprave skulpture no onda se, u okviru kazališbog festivala PUF, pojavila prilika da se vrate na mjesto odakle su otišli u obliku duhova prirode koji opet na simboličan način obilježavaju tu potrebu čovjeka da respektira prirodu i da živi u cijelosti prirodno, objasnio je Branko Gulin tijekom festivala.

Autora smo zamolili za komentar negativnih reakcija.

Jeste li očekivali reakciju konzervativne Pule? Kako je doživljavate?

-Izradom totema rukovodio sam se svojim pristupom u stvaralaštvu, a to je sloboda i neovisnost izražavanje bez obzira na političke religiozne, znanstvene i druge okvire koji to onemogućavaju. Provokacija nikada nije u prvom planu mog stvaralaštva, ideja i provokacija na razmišljanje je. Budući da je moj rad usmjeren na bitna pitanja zajednice, društva i ljudsku egzistenciju uopće, ja ih nastojim tako oblikovati da budu čitljivi i da potiču na razmišljanje. Često se događa da se pojave negativne reakcije konzervativnih pojedinaca i organizacija kojima sloboda ne odgovara i neke poruke svode na vulgarnu razinu tumačenja, a često se događa da se vjerski (uglavnom katolici) orijentirani elementi očituju prema mojemu radu kao vrijeđanju vjerskih osjećaja. To nikada nije ni bila niti je moja intencija, niti interes a niti smisao. Poštujem vjerovanje svakoga i to me ne opterećuje. Nisam čuo ni vidio negativne reakcije, ali bilo je reakcija na prikaz penisa na jednom od Totema ali više u pozitivnom smislu, jer ipak većina ljudi shvaća da u zajednicama iz kojih potječu totemi, prikazi spolnosti ne izazivaju sablazan.

Je li muški spolni organ u erekciji prenapadan za Giardine, odnosno, je li dolično, što vam neki zamjeraju, da pored njega prolaze djeca na putu za školu?

- Muški spolni organ u erekciji ne vidim kao nešto što je jako različito od ekspresije drugih djelova tijela. Na primjer isplaženi jezik ili ženski djelova tijela, ali nekima je sporno je li tome mjesto na Giardinima kao javnom mjestu. Da, doma između četiri zida događa se svašta čega bi se trebali sramiti, ali to je javna tajna i dvostruki moral. Mislim da svi koji negativno reagiraju na uspravljeni penis imaju nešto na duši kako bi se prikazali čistima. Ali to je samo moje mišljenje, kao i to da ne vidim razloga da se to skriva. I opet taj strah kako će djeca to doživjeti na putu u školu. Vidio sam grupu osnovnoškolaca koji su se zdušno smijali primijetivši taj detalj. To je strah roditelja koji nisu čisti pa bi se trebali pitati kako odgajaju svoju djecu. Možda je upravo to ono što opravdava takve akcije, to licemjerstvo koje je negativno u svakom pogledu. Trebamo se zapitati o njemu i tako sebe izgrađivati.

Dokad će totemi stajati na Giardinima?

- Ne znam do kada će totemi biti na Giardinima, ali reakcije onih sa kojima sam razgovarao, bile su : " To bi trebalo ostati do daljnjega jer obogaćuju prostor i formalno i sadržajno, tim više što ne zauzimaju javnu površni osim one koju su zauzimala drva koja su posjećena.". Atraktivnost je neosporna, jer se oko njih uslikavaju i stranci i domaći. Nadam se da će gradske vlasti shvatiti pozitivnu poruku ovog događaja na različitim nivoima, posebno kao otvorenost i univerzalnost ovih prostora za sve kulture koje su usmjerene na humanost i kulturu uopće.


Nastavite čitati

Pula
 

ORA I DOCUMENTI SONO ORIGINALI E LE FOTO PIÙ GRANDI: Inaugurato oggi il nuovo allestimento della Sala memoriale di Antonio Smareglia

A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia

Pula
 

SAD SU DOKUMENTI ORIGINALNI I FOTOGRAFIJE VEĆE: Otvoren novi stalni postav Spomen-sobe skladatelja Antonija Smareglie

Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.