Učenici pulske Osnovne škole Šijana početkom ovog mjeseca posjetili su Švicarsku, gdje su sudjelovali u međunarodnom projektu pod nazivom „Hrvatski bez granica, prijateljstva novih stranica“.
Cilj ovog događaja povezivanje je učenika iz Hrvatske s djecom iz dijaspore kroz jezik, priču i zajedničko stvaranje. Projekt je sadržajno i metodološki utemeljen na ideji da se hrvatski jezik živi i stvara – kroz pripovijedanje, kazalište, radionice i međuvršnjačku suradnju, a začetnica programa, uz profesora hrvatskoga jezika i voditelja dramske skupine OŠ Šijana Vladimira Papića, učiteljica je Hrvatske dopunske nastave u Švicarskoj i djelatnica Hrvatske matice iseljenika Sara Marđetko.
Uz profesora Papića, mlade su snage u Švicarskoj predvodile i osigurale im bogat program, učiteljica hrvatskog jezika u Švicarskoj Kristina Galović, te Irena Giorgi, učiteljica glazbene kulture, koja vodila školski zbor, čije je izvođenje pjesama iz hrvatske glazbene tradicije dodatno obogatilo susret.
"Učenici su izveli igrokaz Bijelo krilo, završni proizvod višegodišnjeg rada dramske skupine, koji tematizira važnost autentičnog izražavanja i osobne slobode u svijetu digitalnih obrazaca i algoritamski oblikovanih identiteta. Predstava potiče promišljanje o tome kako mladi mogu razvijati vlastiti glas i kreativni izričaj u prostoru suvremene komunikacije.
Program je uključivao i pripovijedanje istarskih legendi, u kojima je lokalna baština postala most između djece iz domovine i dijaspore. Kroz radionice pisanja priča i izrade stripova, učenici iz Pule i Švicarske zajednički su stvarali na hrvatskom jeziku, potvrđujući koliko je jezik snažan kada ga se dijeli i gradi kroz suradnju.
Učenici su tijekom boravka obišli i grad Thun, posjetili zoološki vrt u Zürichu, plovili Zürichškim jezerom i popeli se na vidikovac – iskustva koja su dodatno obogatila njihov kulturni, jezični i osobni horizont", rekli su nam po povratku predstavnici OŠ Šijana.
Realizaciju projekta omogućila je financijska podrška Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske, Udruge roditelja hrvatske dopunske nastave u Švicarskoj i Istarske županije, čime je učenicima pružena prilika za sudjelovanje u sadržajima koji potiču stvaralaštvo, identitet i povezivanje.Projekt „Hrvatski bez granica“ pokazao je koliko su susret, priča i zajednički jezik snažni alati u obrazovanju. U svijetu digitalnih šablona, djeca su stvarala iznutra – riječimaslikama i kazalištem koje gradi mostove, kažu iz ove pulske osnove škole.