Kultura

REAGIRANJE PULSKE KULTUROLOGINJE

Irena Boljunčić Gracin: Upozorila sam gradonačelnika Zoričića na nelogičnosti natječaja za ravnatelja/ice INK-a

"Ostaje otvoreno pitanje zašto predstavnice INK-a u Kazališnom vijeću nisu uvidjele sve ove nelogičnosti tijekom dugogodišnjeg rada u Kazališnom vijeću, upozorile na isto i time osigurale izbor najkvalitetnijeg kandidata te otklonile svaku mogućnost za manipulaciju od strane predstavnika političke vlasti"


 
4 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini
Pohvaljujem Grad Pulu što je natječaj poništen sa željom da se srede nelogičnosti

"Ostaje otvoreno pitanje zašto predstavnice INK-a u Kazališnom vijeću nisu uvidjele sve ove nelogičnosti tijekom dugogodišnjeg rada u Kazališnom vijeću, upozorile na isto i time osigurale izbor najkvalitetnijeg kandidata te otklonile svaku mogućnost za manipulaciju od strane predstavnika političke vlasti"

Zbog iznimne društvene, kulturološke pa i političke važnosti cijelog slučaja u i oko Istarskog narodnog kazališta, ali i spornog kadroviranja na čelna mjesta u gradskom resoru kulture, objavljujemo u cijelosti reagiranje kulturologinje Irene Boljunčić Gracin, koja je koncem prošle godine povukla svoju kandidaturu za ravnateljicu INK-a:

"Kao što su mediji već početkom siječnja prenijeli, u prosincu 2021. godine tražila sam poništenje natječaja za izbor ravnatelja/ice INK. Dopis za poništenjem natječaja poslala sam mailom gradonačelniku, pročelnici UO za kulturu i razvoj civilnog društva, predsjednici Gradskog vijeća - dakle osnivačima te članovima Kazališnog vijeća.

Prije svega, ponovit ću to da je natječaj u skladu sa svim nadležnim zakonima, ali zakon ne propisuje baš sve, a posebno sustave kvalitete! Taj dio trebao bi biti propisan Statutom INK ili dodatnim Pravilnikom za izborom ravnatelja/ice. Zato postoje velike nelogičnosti u samom natječaju kojeg je raspisalo Kazališno vijeće.

1. STATUT INK

Donesen je 2005. godine, a Izmjene i Dopune Statuta 2007. godine

- za ravnatelja kazališta može se imenovati osoba koja ima umjetničku akademiju ili visoku stručnu spremu DRUŠTVENOG usmjerenja, stručne, radne i organizacijske sposobnosti za obavljanje poslova ravnatelja, najmanje 3 GODINE RADA u djelatnostima kulture

PITAM SE:

- zašto ne i humanističkog ili interdisciplinarnog usmjerenja iz kojeg dolazi veliki broj kulturnjaka

- od 2005. promijenilo se mnogo toga u sustavu obrazovanja odnosno sve je više interdisciplinarnih studija što je važno i dobro za razvoj kulturnog sektora - zašto se to ne uzima u obzir + mnoge umjetničke akademije u inozemstvu završavaju naši umjetnici i ostvaruju 240 ETC bodova, a ne 300 ETC bodova koliko se natječajem traži

- može li osoba s 3 godine iskustva rada KVALITETNO upravljati s minimalno 7 milijuna kuna i 18 zaposlenika? (radno iskustvo može biti i volontersko jer se ne radi o dokazivanju radnog staža)

2. UVID U NATJEČAJNU DOKUMENTACIJU

Imali smo uvid u dva dokumenta.

A. Programski i financijski okvir kojeg daje Osnivač

Taj je dokument ustvari popis lijepih želja u programskom dijelu. U njemu nema nikakvih naznaka koji su to strateški prioriteti koje Osnivač predlaže za daljnji razvoj INK-a.

B. Financijski okvir ostaje više manje isti kao dosadašnjih godina, a za ispunjavanje želja iz programskog dijela potrebno je dodati barem još jednu nulu

Zato bi valjda bilo važno da je Osnivač dao smjernice za razvoj INK-a koji će onda biti usuglašeni s kriterijima odabira Programa i plana rada prijavljenih kandidata.

Četverogodišnji Plan i program rada kandidati pišu za razdoblje 2023-2026., a na uvid dobivamo dokument Izvješće o poslovanju INK za 2020. godinu.

Znači, ne znamo:

- što će se producirati u 2022. godini, a moglo bi na turneje u 2023. (što je važno za razradu programskog i financijskog plana te kontinuiteta rada INK-a)

- koje su investicije urađene u 2021. i koje se planiraju u 2022. godini pa da znamo čime INK raspolaže od 2023. i koliko sredstava bi onda trebalo dalje izdvojiti u investicije u odnosu na programske financije

- ne znamo koji je kadrovski plan u 2021. i 2022. i što nas onda čeka u kadrovskom smislu od 2023. godine (buduće eventualne obveze u kadroviranju poput mogućih odlaska radnika u mirovinu, dugotrajnih bolovanja i sl. Isto tako iz tog dokumenta nije moguće ustanoviti i predložiti je li potrebna promjena sistematizacije radnih mjesta)

Postavlja se pitanje zašto sadašnja ravnateljica nije pripremila jedan dokument gdje bi nam dala takve osnovne informacije za 2021. i 2022. godinu i pokazala dobru volju da i mi ostali kandidati imamo iste informacije koje ima i njezin uži tim koji se isto tako može kandidirati na natječaju?

3. KRITERIJI IZBORA RAVNATELJA/ICE I RAZGOVOR S KANDIDATIMA

- natječajem nije predviđen razgovor s kandidatima. Zar je to zaista moguće (jer eto ne piše u Statutu)?

Pa valjda ćete upravo na razgovoru s kandidatima ustanoviti poznavanje tematike, način implementacije vašeg programa rada, viđenje razvoja ustanove...

- natječajem nije objašnjeno ni najmanje koji su kriteriji izbora ravnatelja/ice odnosno na koji način će se vrednovati Planovi i programi rada kandidata

Bez razgovora s kandidatima moguće je da, primjerice, zamolite kolegu da vam napiše Program rada jer nitko ionako neće provjeravati jeste li zaista upućeni u to što ste napisali

Bez jasnih kriterija i smjernica, ostavlja se prostor za manipulaciju od strane predstavnika političke vlasti, a ne slijede se struka ili javne politike, što dovodi sumnju u transparentnost.

Ima još nelogičnosti, ali da sad ne dužim.

ODGOVORNOST

Natječaj je objavljen 17.11.2021. godine, a samo dan prije 16.11.2021. na Gradskom vijeću imenovani su novi članovi Kazališnog vijeća od strane Osnivača. To znači da su natječaj pripremali prethodni članovi Kazališnog vijeća, u kojem su bile i obje predstavnice INK-a.

Napominjem da na dan kada je natječaj objavljen, nije još ni konstituirano Kazališno vijeće, odnosno nije održana prva sjednica na kojoj se izabire i Predsjednik/ica Kazališnog vijeća.

I tu dolazimo do problema odgovornosti, prije svega sadašnje ravnateljice, prethodnih članova Kazališnog vijeća i Pročelnice UO za kulturu koja je predstavnik Osnivača odnosno zadužena sa strane Grada Pule da prati ovaj natječaj/proces.

Zakon o kazalištu jasno kaže:

“Natječaj se raspisuje najkasnije godinu dana prije isteka mandata ravnatelja. Natječaj raspisuje i provodi kazališno vijeće”.

Da bi tu zakonsku osnovu ispunili, požurili su s natječajem kakvim takvim (odnosno istim kao i prijašnjih godina) jer sadašnjoj ravnateljici mandat ističe upravo 17.11.2022.

Logično bi bilo da se čekalo konstituiranje novog Kazališnog vijeća kako bi i oni amenovali natječaj budući da će upravo oni predložiti budućeg ravnatelj/u Gradskom vijeću.

Pohvaljujem Grad Pulu što je natječaj poništen sa željom da se ove nelogičnosti srede i da se onda može izabrati najkvalitetnija osoba/kandidat u transparentnoj proceduri koja će u naredne četiri godine razvijati tako važnu instituciju kao što je INK.

Jedino ostaje otvoreno pitanje zašto predstavnice INK-a u Kazališnom vijeću nisu uvidjele sve ove nelogičnosti tijekom dugogodišnjeg rada u Kazališnom vijeću, upozorile na isto i time osigurale izbor najkvalitetnijeg kandidata te otklonile svaku mogućnost za manipulaciju od strane predstavnika političke vlasti."

Irena Boljunčić Gracin


Nastavite čitati

Istra
 

VLASNICI AUTOPRAONICE IZ NOVIGRADA ŽELE ODGOVORE OD ŽUPANIJE "Ne mogu nam samo tako zatvoriti djelatnost na mjesec dana! Naša četveročlana obitelj od ovoga živi!"

Nama nije poslana nikakva službena informacija o tome da nam se zabranjuje rad. Zatvorili smo kad smo u medijima pročitali da ne smiju raditi oni koji koriste pitku vodu. Možda smo trebali reći da nismo nigdje ništa pročitali i jednostavno nastaviti raditi, vele nam vlasnici autopraonice iz Novigrada. U nastojanju dolaska do odgovora, županu Borisu Miletiću poslali su više mailova na koje im nije odgovoreno, a pokušali su i telefonski kontaktirati Istarsku županiju, no za informacije su ostali uskraćeni

Istra
 

OTKRIJ SREDIŠNJU ISTRU Novi tjedan i nastavak programa

-Još je malo vremena ostalo za uživanje u godišnjem odmoru i ljetnim aktivnostima, ali projekt Otkrij središnju Istru u punom je jeku. Svi posjetitelji središnje Istre ovoga će tjedna moći uživati u razgledima gradića, dobrim filmovima, koncertnom programu i vinskim pričama koje dolaze u Gračišće. Svi programi u sklopu navedenog projekta besplatni su za sve sudionike, poručuju TZ-a Središnje Istre

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.