Goran Tomić nije više trener Istre, još se ne zna tko će ga zamijeniti na klupi pulskog prvoligaša
Baskijska uprava nije zadovoljna ni igrom ni rezultatima, došlo je sporazumnog otkaza
U ovoj vizualno i glazbeno raskošnoj predstavi izloženost Elis Lovrić zasjenila je fizički, neverbalni izričaj petero glumaca. Ostaje dojam žanrovske gužve, jednog kolaža koji donekle oslobađa redatelja, ali i dramaturginje autorskog iskušenja i odgovornosti za konkretno strukturirano djelo. Teško je izbjeći i povremene impresije mjuzikla a povremeno i glazbenog lajv spota Elis Lovrić. To ne umanjuje njen iznimno visoki umjetnički doseg koji je ostvarila u predstavi i kao autorica glazbe i kao izvođačica
U ovoj vizualno i glazbeno raskošnoj predstavi izloženost Elis Lovrić zasjenila je fizički, neverbalni izričaj petero glumaca. Ostaje dojam žanrovske gužve, jednog kolaža koji donekle oslobađa redatelja, ali i dramaturginje autorskog iskušenja i odgovornosti za konkretno strukturirano djelo. Teško je izbjeći i povremene impresije mjuzikla a povremeno i glazbenog lajv spota Elis Lovrić. To ne umanjuje njen iznimno visoki umjetnički doseg koji je ostvarila u predstavi i kao autorica glazbe i kao izvođačica
Bez dramskog predloška, bazirana na emocijama, stihovima i proznim crticama specifičnima za Istru, vizualno i glazbeno raskošna predstava "Istra ti mila materina" redatelja Roka Olafa Pečečnika, premijerno izvedena sinoć u INK-u, nudi veliki prostor publici, posebno Istrijanima (zbog dijalekta, običaja, tradicije, povijesnih iskustava), za vlastite doživljaje i interpretacije. No, i evociranja djetinjstva koje je u slučaju redatelja proživljeno na Punteri do Barbana.
Toj emotivnoj suštini i ne pristaje baš provokativan, satiričan naslov predstave, koji se naslanja na zajednički album Francija Blaškovića i KUD-a Idijoti iz 1995. "Istra ti materina", čijoj je političkoj kritici itekako odgovarao. Sjetimo se njhove zabranjivane pjesme Turbo cattolico, peste balcanica.
Završni dugi pljesak i par biseva na kraju jednosatne predstave iskazali su zadovoljstvo publike koju su činile razne generacije, a pored ljubitelja teatra lijepo je bilo vidjeti lica ljudi iz istarskih sela koje je privukla ljubav prema svome kraju znatiželja kako će umjetnici izraziti njihovu Istru.
To su nekako bili i najdraži, možda i najznačajniji posjetitellji, neopterećeni umjetničkim kriterijima, poticani čistim unutarnjim 'etnološkim' porivima.
Energično i suptilno, strastveno i melankolično, Istru je otpjevala i (prema redateljevoj zamisli) utjelovila jedinstvena Elis Lovrić. Ona potpisuje sugestivnu glazbu, a posebno su bile dojmljive njene žive izvedbe.
Vrhunac večeri bila je njena dirljiva izvedba ionako potresne pjesme Mate Balote "Moja mati", koja je izmamila spontani pljesak publike odmah po izvođenju.
Protutežu patnjama i egistencijalnim borbama pružaju pjesme Drage Orlića iz njegove knjige "Štorice od štrig i štriguni", kao i nešto izravnija narodna pjesma s eksplicitnim seksualnim porukama koja je nasmijala publiku.
Bila je to čakavska varijanta "Crvenog bana", zbirke erotskih narodnih pjesama koje je skupio Vuk Karadžić, koju smo mi davno kao klinci iščitavali u 'Narodnim novinama' u Prvomajskoj ulici, smijuljenjem prikrivajući šok otkrivanja tabuiziranog svijeta spolnosti i putenosti.
Nedostaci predstave? Izloženost Elis Lovrić zasjenila je fizički, neverbalni izričaj petero glumaca (Anuša Kodelja, Ena Jagec, Ivan Čuić, Dominik Dolenc, Ivan Raffaelli). Zahtjevno je istodobno pratiti istaknutu Elis i njihove pokrete i poruke, a iskreno, taj se 'narativ' glumčeva govora tijela istrošio nakon 15-ak uvodnih minuta. Možda i ne bi da je posrijedi bio samo njihov fizički teatar.
Ovako ostaje dojam žanrovske gužve, jednog kolaža koji donekle oslobađa redatelja, ali i dramaturginje Tamaru Damjanović i Antonelu Tošić autorskog iskušenja i odgovornosti za konkretno strukturirano djelo.
Teško je izbjeći i impresiju mjuzikla, a povremeno i glazbenog lajv spota Elis Lovrić. To dakako ne umanjuje njen iznimno visok umjetnički doseg koji je ostvarila u predstavi, i kao autorica glazbe i kao izvođačica.
Ono što ih spašava, kao i cijelu predstavu u cjelini je impresivna scenografija Branka Hojnika, posebno taj impresivan, pomični strop koji nadvisuje glumce izvođače.
Materijalom, strukturom, lakoćom i osvjetljenom bjelinom suvremeni je kontrapunkt tradiciji kojom je natopljena predstava. Podizanjem otvarajući prostore slobode, ljubavi, bliskosti; spuštanjem i pritiskanjem prateći poraze, očajanja, usamljenost, uz jedan posebno lijep izuzetak kada dodiruje i pokriva polegnutu neutješnu izvođačicu.
Pohvale zaslužuje i kostimografkiinja Matea Benedetti koja je, kao i Branko Hojnik, istaknuti autor u susjednoj Sloveniji. Njen je rad u ovoj predstavi najdojmljjviji u odjevanju tradicije, točnije desetero svirača, kantadura i plesarina KUD-a 'Mate Balota' iz Raklja, dajući im šminkom lica i 'pomjerenim' kostimima jedan retro element, ali i jedan transcedentalan, onostran duh.
Predstava se izvodi još večeras i sutra u 20 sati u INK-u.
Baskijska uprava nije zadovoljna ni igrom ni rezultatima, došlo je sporazumnog otkaza
Ponovno se pokazalo da je gitarijada više od glazbenog događaja – to je prostor povezivanja, zajedništva i stvaranja * Publika je imala priliku uživati u snažnim nastupima bendova koji su donijeli svježinu, energiju i raznolikost autorske glazbe, a atmosfera na Portarati bila je nabijena pozitivnom vibrom i visokom energijom
Večer je obilježila otvorena rasprava o položaju lezbijki u umjetnosti i kulturi, koje i dalje zauzimaju rubne i često zanemarene pozicije. Barzut je naglasila kako je vidljivost nužna kao čin umjetničkog integriteta te kao politička gesta. Autanje, prema njezinim riječima, ostaje presudan korak za razbijanje stereotipa i jačanje zajedničkog osjećaja pripadnosti
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.