Recenzija Netflixove serije: "HOLD TIGHT," još jedna solidno adaptirana krimi priča Harlana Cobena
Po žanru kriminalistički, s puno verbalnog ali i fizičkog nasilja, narativ je socijalno angažiran, pa se seriju može smatrati i socijalnim realizmom današnje Istočne Europe. Šestodijelna serija "Hold Tight" dostupna je na Netflixu tek nešto više od tjedan dana, a dospjela je među deset najgledanijih već treći dan prikazivanja
4 min
Iva Sirotić
Po žanru kriminalistički, s puno verbalnog ali i fizičkog nasilja, narativ je socijalno angažiran, pa se seriju može smatrati i socijalnim realizmom današnje Istočne Europe. Šestodijelna serija "Hold Tight" dostupna je na Netflixu tek nešto više od tjedan dana, a dospjela je među deset najgledanijih već treći dan prikazivanja
Stanovnici prilično bogate četvrti Varšave postaju sudionici krivotvoriteljske intrige koja će odnijeti nekoliko života te mnoge razdrmati fizički i psihički. Svakodnevna rutina obitelji Barczyk drastično se promijeni kad nestane njihov sin, punoljetni tinejdžer Adam (Krzysztof Oleksyn). Njegovi roditelji Anna (Magdalena Boczarska) i Michael (Leszek Lichota) krenu u potragu koja će ih odvesti smjerom kojem se nisu mogli nadati.
Adaptacija još jednog Cobenovog romana
Harlan Coben američki je pisac, pretežito trilera i misterija, a ovo je sedma Netflixova adaptacija njegovog romana u seriju (‘The Five’; ‘Safe’; ‘The Woods’; ‘The Stranger’; ‘The Innocent’, ‘Stay close’), i prema najavama, bit će ih još.
Romani Harlana Cobena tiskani su u 80 milijuna primjeraka i prevedeni na 40-ak jezika, a adaptiraju se u serije na mnogim jezicima
Narativi Cobenovih serija smješteni su unutar (često obiteljske) dinamike koja biva trajno promijenjena vrtlogom mističnog događaja poput nestanka, smrti ili ubojstva. Razvoj neobičnih i neočekivanih događaja obično je brz, dobro uravnoteženog tempa s puno dramskih obrata, nakon kojih kulminira jaki konačni preokret.
Šestodijelna serija "Hold Tight" dostupna je na Netflixu tek nešto više od tjedan dana, a dospjela je među deset najgledanijih već treći dan prikazivanja. U Hrvatskoj već neko vrijeme drži peto mjesto po gledanosti Netflixovih serija. Iako je na poljskom jeziku, vrlo je popularna i u SAD-u i Kanadi.
Sam Coben je nakon puštanja serije sugerirao gledateljima da radi boljeg dojma gledaju s podnaslovima, a ne sinkronizirano.
Zastrašujući misterij socijalnih motiva
Osim glavne teme nestanka Adama koja se povezuje s misterioznom smrti njegovog najboljeg prijatelja Igora, kao i zastrašujućih ubojstava i otmica, motivi koji se provlače kroz priču su sukob generacija, te snaga i povezanost obitelji.
Roditelji, trčeći da bi djeci osigurali materijalna blagostanja, zapostavljaju nužnu emotivnu podršku; a i sama važnost roditelja u odgoju djece u svakoj dobi (Adam ima mlađu sestru Olu, čija je prijateljica Jasmina česta gošća njihove obitelji, koja ugodno iznenadi svojom smjelošću) razlog su vrtloga događaja koje pratimo.
Bocarska je vrlo dobra u ulozi jake i dominantne kontrol frikuše majke, koja intuitivno osjeća da se nešto opasno događa njezinom djetetu, a po potrebi se izvrsno tuče s muškarcima, koristeći i zahrđalu metalnu šipku.
Markantni poljski glumac Grzegorz Damiecki koji igra glavnu ulogu, tužitelja Pawela Kopinskog u seriji ‘The Woods’; u ulozi je prijatelja obitelji, ovdje sudskog savjetnika, istoimenog Pawela Kopinskog, oca Adamove djevojke, Kaje Kopinski (Agata Labno).
Narativ se bavi i smislom za kojim mladi ljudi tragaju na svom putu traženja identiteta, i mladi glumci su izvrsno iznijeli ovu priču. Povezanost odgojnih mjera koje obitelji provode nad svojom djecom te kako se one odražavaju na ponašanje i međusobno povjerenje, jedan su od, za mnoge generacije najznačajnijih light motiva serije, dobro protkanih kroz priču.
Vrlo efikasno scenski je iskorištena uvijek pomalo zastrašujuća scrap yard estetika napuštenih objekata iz socijalističke ostavine, punih grafita i nabacanih stvari zaraslih makijom.
Jedan od zanimljivih vizualnih detalja je da su dobrostojeći roditelji u svojim domovima potpuno bosi, bez papuča ili čarapa te da su njihovi domovi opremljeni namještajem, ukrasima i rasvjetnim tijelima iz Ikee.
Serija obiluje eksplicitnim scenama mučenja, batina i mrtvih tijela pa stoga nije namijenjena mlađima od 16 godina (u nekim državama je drugačije navedeno).
No, baveći se problemima mlađih punoljetnika, ali i djece mlađeg uzrasta te njihovog odrastanja i osamostaljivanja koji izravno utječu na društvo, njihove obitelji i školovanje, povlačeći pritom nepovratne tragedije, jasno je da se obraća roditeljima.
Po žanru kriminalistički, s puno verbalnog ali i fizičkog nasilja, narativ je socijalno angažiran, pa se seriju može smatrati i socijalnim realizmom današnje Istočne Europe.
Zanimljiv koncept dramskih obrata
Prve dvije epizode pomalo su razbacane i intonacijski nejasno definirane, što ih i čini zanimljivima, jer se daljnjim razvojem počinje spajati, pa i razlagati upetljano. Treća i četvrta epizoda djelomično muče se pospajati točke, s velikim brojem pretpostavki.
Zanimljivo je, crnohumorno, postavljen položaj policije unutar čitave intrige. Njihova polu - sposobnost, gotovo i nebitnost pri razrješavanju, iako su situacije bolne, na trenutke je i komična.
Napetost ipak prevladava, te ona i raste kako priča ide dalje. Scenaristi su prilično sadržajno promijenili Cobenov roman, no narativ je sveukupno dobro artikuliran i čvrsto spojen. Agata Malesinska prilagodila je svih šest epizoda, a na trećoj, četvrtoj i šestoj radio je i Wojciech Miloszewski. Prve tri epizode režirao je Michal Gazda, a zadnje tri Bartosz Konopka.
Postupno su uplitani novi likovi koji uskoro uzrokuju dramski obrat, kojih ne manjka. Meni je osobno sadržajno, psihološki i konceptualno najbolje riješena peta epizoda.
Serija nije jedna od onih čiji se svi nastavci nestrpljivo gledaju jedan za drugim, u komadu. Nestanak djece, nasilje i ovisnost mladih delikatne su teme, a ima i momenata gdje neprestana sumnjičavost može malo upilati, no brzo se prelije u neki novi obrat. Serija ukupno vrlo dobro teče.
Intrigantna i spokojna (poljski original ‘Zachowaj spokój’ u hrvatskom prijevodu bi bio ‘Zadrži mirnoću’) u svojoj nepredvidivosti, ‘Hold Tight’ je sveukupno još jedna solidno adaptirana krimi priča Harlana Cobena, puna poučnosti.
Golove za Argentinu, koja je bila bez svojih zvijezda Lionela Messija i Lautara Martineza, zabili su Julijan Alvarez (4), Enzo Fernandez (12), Alexis MacAllister (37) i Giuliano Simeone (71.). Jedini pogodak za Brazil postigao je Matheus Cunha u 26. minuti
Rusija je također napala središnji ukrajinski grad Krivij Rih, u čemu je došlo do požara i oštećene zgrade, ali je napad prošao bez žrtava, rekao je čelnik gradske vojne uprave. "Očito okupatori ovako 'žele mir', napisao je Oleksandr Vilkul, čelnik vojne uprave na Telegramu, opisujući to najvećim napadom dronovima na grad u ovom ratu. "Najvažnije je da nije bilo mrtvih i ozlijeđenih"
Hildebrandt je za list Bild kazala da je rodila osmero djece otkad je napunila 53 godine. Ima i dvoje odrasle djece
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.