OPERNI SPEKTAKL U NOVOOBNOVLJENOM INK-u "Čeka nas opera puna ljepote, strasti i emocija"
"Fantastičan je osjećaj da je mjesto radnje ove opere gradić Vodnjan koji je 15-ak minuta udaljen od ove pozornice. To se ne događa često jer se, primjerice, radnja "Aide" odvija u Egiptu, "Carmen" u Sevilli. Nećemo previše otkriti, ali rekreirali smo Vodnjan kao 'minimundus', kao ''mali svijet', scenografski izgradivši minijaturne, vjerne kopije najreprezentativnijih, najljepših zgrada Vodnjana, kazao je redatelj Marin Blažević
3 min
Zoran AngeleskiⒸFOTO: Manuel Angelini
Scenografija: umanjene kopije reprezentativnih zgrada u Vodnjanu (foto Karlo Čargonja)
"Fantastičan je osjećaj da je mjesto radnje ove opere gradić Vodnjan koji je 15-ak minuta udaljen od ove pozornice. To se ne događa često jer se, primjerice, radnja "Aide" odvija u Egiptu, "Carmen" u Sevilli. Nećemo previše otkriti, ali rekreirali smo Vodnjan kao 'minimundus', kao ''mali svijet', scenografski izgradivši minijaturne, vjerne kopije najreprezentativnijih, najljepših zgrada Vodnjana, kazao je redatelj Marin Blažević
- Riječ je o operskom spektaklu, s orkestrom i zborom u punom izdanju, kao i ansamblom sa sedmero solista u punom umjetničkom kapacitetu. Fantastičan je osjećaj da je mjesto radnje ove opere gradić Vodnjan koji je 15-ak minuta udaljenom od ove pozornice. To se ne događa često jer se, primjerice, radnja "Aide" odvija u Egiptu, ili "Carmen" u Sevilli. Ovo je homage istarskoj kulturi i malim istarskim urbanim jezgrama. Nećemo previše otkriti, ali rekreirali smo Vodnjan kao 'minimundus', kao ''mali svijet', scenografski smo izgradili minijaturne, vjerne kopije najreprezentativnijih, najljepših zgrada Vodnjana, kazao je danas novinarima u INK-a Marin Blažević, redatelj opere "Nozze Istriane" ('Istarske svadbe') Antonia Smareglie koja će se ove subote izvesti u novoobnovljenoj velikoj dvorani Ciscutti.
U sredini redatelj Marin Blažević i maestro Simon Krečič
Antonio Smareglia (1854.-1929.), rođeni Puljanin, skladatelj Puccinijeva naraštaja, čija su se djela izvodila u Bečkoj operi, milanskoj Scali, u operi La Fenice u Veneciji, vraća se na pulsku pozornicu djelom koje je, kako je danas rečeno, nepravedno zapostavljeno u korpusu hrvatskih opernih djela, i čija će nas priča na subotnjoj premijeri te u reprizi u ponedjeljak odvesti na emocionalno putovanje kroz ljubavne i obiteljske intrige smještene u čarobni kraj Vodnjana.
S proba (foto Karlo Čargonja)
Opera “Nozze Istriane” nastaje u koprodukciji INK s HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, a snimat će se za njemačku diskografsku kuću CPO što je još jedna potvrda izvrsnosti.
Renomirani dirigent Simon Krečič, inače direktor Opere u Mariboru, kazao je da je ova opera puna ljepote, strasti i emocija te da je Smareglia majstorski znao sve te emocije ogrnuti svojim glazbenim jezikom.
Mestro Krečič podsjetio je da je otac Antonia Smareglie bio Talijan, a majka Hrvatica iz Istre koja je tada bila pod Austro-Ugarskom Monarhijom.
- Od samog početka bio je sin triju različitih tradicija i kultura što se jako osjeti u njegovoj glazbi. Čujemo Wagnerov jezik i njemačku tradiciju što se lijepo kombinira s talijanskim verističkim stilom, a sve zaokružuje slavenski melos i emocija, kazao je dirigent Krečič
- Djelo je kompleksno i vrlo teško za izvođače, a s druge strane dostupan i blizak slušateljima koji mogu već u prvom susretu s njime shvatiti i razumjeti najbitnije poruke djela. Nadam, se da će ova izvedba biti početak jedne renesanse njegove glazbe, kazao je dirigent Krečič.
Ravnateljica INK-a Gordana Jeromela Kaić podsjetila da u ovoj godini obilježavamo 170. obljetnicu rođenja i 95. godišnjicu smrti istarskog skladatelja Antonia Smareglie, 145 godina od polaganja kamena temeljca Politeame Ciscutti, te 35 godina od rekonstrukcije i dogradnje današnje kazališne zgrade u Puli.
Naglasivši uzornu sedmogodišnju suradnju ovih dviju kazališnih kuća, redatelj Marin Blažević kazao je da je riječ o ogromnoj produkciji i za INK i za riječki HNK koja se u tom kontekstu može mjeriti s "Orašarom" iz 2019. godine.
foto Karlo Čargonja
- Premda se na prvi pogled čini da 'Nozze Istriane' nije moguće inscenirati drugačije nego kao tipičnu verističku etno-operu, snažnih lokalpatriotskih boja i naboja, mi smo ju pokušali pomaknuti prema metaforičkom stilu i ambivalentnom svijetu magičnog realizma, zaključio je redatelj Blažević.
Foto: Karlo Čargonja
Redatelj Blažević: "Riječ je o punokrvnoj produkciji"
Ovaj koncert nije bio samo glazbeni događaj, već i susret kozmopolitskog duha, tolikom potrebnog ovom gradu koji u tom smislu pamti bitno bolje dane * Vrhunac večeri dogodio se u obradi Princeove "Sign O’ The Times", u sedmominutnoj funky groove 'bombi', mantričnoj i plesnoj. Nagli prekid u sredini pjesme, nakon kojeg se suptilna mantra vratila u razuzdanijoj formi, izazvala je oduševljenje publike kao na rave partyju
Mama me prvi put dovela u Arenu na film. Sjedili smo dolje u parteru desetak metara udaljeni od kućice u kojoj je tata radio kao majstor tona. Uvijek kad bi u svečanu ložu dolazio Tito, gledao sam ga iz velike blizine... Ali mene je najviše zanimalo što moj tata radi. I tako je krenulo s tehnikom. Tata je radio sve, od igle do lokomotive * Bilo je 4.15 ujutro, sviće zora i kolega je na projektoru poštimao zadnju sliku za 3D. Sa svih pozicija u Areni se mogao vidjeti 3D efekt. Baš smo bili na svjetskoj razini. Usput, nećeš vjerovati, tada sam pogledao u nebo i vidio svemirsku stanicu u Zemaljskoj orbiti
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.