Kultura

DUGI I SNAŽAN APLAUZ ZA VIŠE OD 100 IZVOĐAČA

OVACIJE "ISTARSKOJ SVADBI" Ljubitelje opere nije okrznulo komešanje zbog dolaska premijera

Uz odličnu zvučnu sliku, raskošnu produkciju, na pozornici udaljenoj svega desetak kilometara od Vodnjana u koji je smještena priča koja prati ljubavne i obiteljske intrige s konca 19. stoljeća, "krvava svadba" rafiniranijem je uhu ponudila glazbu triju različitih tradicija i kultura iz kojih je stasao Smareglia, odnosno, kako je rekao dirigent Simon Krečič, 'beskrajne' wagnerijanske melodije, lijepe fraze u talijanskom verističkom stilu te slavenski melos i emociju


 
2 min
Zoran Angeleski
Foto: Karlo Čargonja

Uz odličnu zvučnu sliku, raskošnu produkciju, na pozornici udaljenoj svega desetak kilometara od Vodnjana u koji je smještena priča koja prati ljubavne i obiteljske intrige s konca 19. stoljeća, "krvava svadba" rafiniranijem je uhu ponudila glazbu triju različitih tradicija i kultura iz kojih je stasao Smareglia, odnosno, kako je rekao dirigent Simon Krečič, 'beskrajne' wagnerijanske melodije, lijepe fraze u talijanskom verističkom stilu te slavenski melos i emociju

Neokrznuti političko-medijskim komešanjem zbog dolaska premijera i ministrice kulture, ljubitelji opere, zadovoljni srčanom izvedbom solista (posebno Anamarijom Knego u ulozi Marusse), riječkog simfonijskog orkestra i zbora, dugim su aplauzom ispratili premijernu izvedbu "Istarske svadbe" ('Nozze istriane') Antonija Smareglie, nastalu u koprodukciji s riječkim HNK-om Ivana Pl. Zajca, kojom je sinoć otvorena obnovljena dvorana "Pietro Ciscutti" Istarskog narodnog kazališta.

Uz odličnu zvučnu sliku, raskošnu produkciju (posebno nadahnutu scenografiju Alana Vukelića i kostimografiju Sandre Dekanić), na pozornici udaljenoj svega desetak kilometara od Vodnjana u kojem je smještena priča koja prati ljubavne i obiteljske intrige s konca 19. stoljeća, "krvava svadba" rafiniranijem je uhu ponudila glazbu triju različitih tradicija i kultura, odnosno, kako je uoči premijere rekao dirigent Simon Krečič, 'beskrajne' wagnerijanske melodije i lijepe fraze u talijanskom verističkim stilu koje sve zaokružuje slavenski melos i emocija.

Nesretna ljubav

Sinoć su se potvrdile riječi maestra Krečiča da je ova strastvena i emotivna opera, iako vrlo teška za izvođače, dostupna i bliska slušateljima.

Predvođen redateljem Marinom Blaževićem, cijeli je autorski-izvođački tim u magično-realističko tkivo predstave utkao, a egzaltirano-opernom izvedbom i potencirao, odlučnu kritiku patrijarhalnog sustava vrijednosti koji ženu, napose mladu, svodi na objekt svadbene transakcije.

Vratio se tako na velika vrata kući dosad neopravdano mimoilažen Antonio Smareglia, rođeni Puljanin, skladatelj Puccinijeva naraštaja, čija su se djela izvodila u Bečkoj operi, milanskoj Scali, u operi La Fenice u Veneciji.

Još samo jedna izvedba 'Istarske svadbe' u INK-u na rasporedu je sutra, a onda joj slijedi riječka premijera.

Autorski tim

Dirigent: Simon Krečič

Redatelj: Marin Blažević

Scenograf: Alan Vukelić

Kostimografkinja: Sandra Dekanić

Oblikovatelj svjetla: Alan Vukelić

Glazbeni savjetnik: Zoran Juranić

Asistentica dramaturga: Sofija Cingula

Igraju:

Marussa – Anamarija Knego

Lorenzo – Bože Jurić Pešić

Menico, Marussin otac – Giorgio Surian

Biaggio, seoski zabavljač – Filippo Pollineli

Nicola – Robert Kolar / Jure Počkaj

Luze – Stefany Findrik

Riječki operni zbor

Zborovoditelj: Matteo Salvemini

Riječki simfonijski orkestar

Korepetitorica: Nataliya Marycheva

Inspicijenti: Antonija Družeta i Valter Milavec

Na kraju dugi i snažan aplauz

Foto: Z. A.


Fotografije: Karlo Čargonja

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.