Miro Tatić, dugogodišnji tehnički direktor Festivala jugoslavenskog igranog filma tijekom 80-ih godina, kao dijete je s ocem bio u Areni na prvom festivalskom izdanju tj. Reviji domaćeg filma, sretan što neće biti titlova. No, prikazivao se slovenski film "Vesna" Františeka Čapa pa se ocu požalio da to nije domaći film. "Slovenci su naši", kazao mu je tata. "Nisu naši kad ih ne razumijem", uzvratio je Miro, a nakon verbalne razmjene 'naši su'- nisu naši', tata je, po onoj da je batina izašla iz raja, skratio raspravu riječima: "Jesu. Naši su, p.... ti materina, hoćeš da zbog tebe završim na Golom otoku".
Miro Tatić
Ovu je anegdotu Miro Tatić ispričao jučer u pulskoj galeriji Cvajner gdje se, uoči jubilarnog 70. Pula Film Festivala, održala tribina "Festivalske filmske priče", osmišljena kao razmjena sjećanja i iskustava nekadašnjih festivalskih aktera, ali i razgovor o budućnosti Pulskog filmskog festivala, koji će se ove godine održati od 15. do 22. srpnja.
Spominjući preskakanje ograde, Tatić je kazao da su najveći uzori i heroji bili oni momci koji bi za za Titova posjeta Areni, uz dvostruku zaštitu klasičnih redara i policajaca, uspjeli bez ulaznice završiti u gledateljstvu. Prisjetio se i zlata vrijednog Romana Viškovića, dobrog duha Arene, koji je rješavao sve pa i najzahtjevnije tehničke probleme.
Nekadašnja ravnateljica festivala, povjesničarka umjetnosti Gorka Ostojić Cvajner prisjetila se zlatnog doba Pule 80-ih godina, navevši tri kultna mjesta: Arenu, Dom hrvatskih branitelja i hotel Rivijeru.
Posebno je istaknula zajedništvo i drugarstvo koje je vladalo, kazavši da je tih godina u Puli djelovalo 30-ak uspješnih firmi, koji su, kao i vojska, uskakala čim bi zatrebalo nešto od tehnike, voznog parka, montaže...
Gorka Ostojić Cvajner
Evocirala je i posjet Johna Malkovicha koji je zamolio da obiđe Pulu sam, bez pratnje. Nije ga bilo četiri sata. Vratio se sav oduševljen, ponizan nakon obilaska antičkih spomenika.
Malkovicha je, u svojoj prvoj godini rada na festivalu, tada prevodila današnja ravnateljica PFF-a Tanja Miličić. "Nisam u tome imala iskustva. Sporo je i malo pričao pa mi je posao bio olakšan", kazala je Miličić, dodavši naknadno da će ove godine festivalski centar biti u Domu HB, s otvorenom i prednjom i stražnjom terasom.
S njom je u društvu bio umjetnički ravnatelj PFF-a Danijel Pek koji je kazao je da će igrani film činiti glavninu ovogodišnjeg programa, a otvoreni su i za iznimna ostvarenja u dugometražnom animiranom i dokumentarnom filmu.
Tanja Miličić
Novinar Mario Benčić, urednik festivalskog biltena i kataloga 2005. i 2006. godine, bio je, veli na projekciji "Neretve" i Sutjeske".
- Kad me je mama vodila u Arenu, mi kući još nismo imali televiziju. Gledati film na tako ogromnom ekranu bila je velika senzacija. Zato od tada obožavam film i svaku pokretnu sliku, kazao je Benčić.
Lijevo Mario Benčić, u sredini Mate Ćurić
Pulski novinar i filmski kritičar Mate Ćurić do dolaska u Glas Istre 1983. godine bio je dijelom tehničko-organizacijske ekipe, prisjetivši se prijateljstva s Arsenom Dedićem, Božidarkom Frajt, Ivom Gregurevićem.
"Na Festivalu sam bio sve osim ravnatelja i umjetničkog ravnatelja", kazao je Ćurić, istaknuvši važnost MAFAF-a, Međuklupskog autorskog festivala amaterskog filma, koji je prvi put održana 1965. u Puli, u organizaciji Filmskog kluba "Jelen".
Bruno Langer
Član Atomskog skloništa Bruno Langer kazao je da je ovaj bend dvaput nastupio na festivalu u Areni, odsviravši jedanput pjesmu "Kinematograf našeg djetinjstva ('Jedna mala kino sala, iz našega djetinjstva, parter ima, balkon ima, a na njima…') dok je drugi nastup bio na playback, koji Langer smatra poput seksa preko telefona. "Politika nas je uvijek trovala, pa i na filmskom festivalu", dodao je.
Pulski gradonačelnik Filip Zoričić kazao je da nije živio u Puli kad se preskakalo ogradu u Areni, ali to je činila njegova supruga.
- Nadam se da će se vratiti zlatno doba festivala. Neka bude gradski, nacionalni i svjetski. Pulski festival je jednostavan, nije glamurozan, iako ima i glamura. Umjetnost je uvijek iznad svake politike, kazao je Zoričić.
Susret je vješto moderirala Sonja Marušić, koja je godinama radila na festivalu.