“Paralelne majke”, Pedro Almodóvar, 2021.

Suptilno oslikavanje tihe radosti i boli majčinstva

Pedro Almodóvar u svojim se narativima oduvijek bavio humanošću i majčinstvom. Za sebe kaže da umjesto autobiografije kojoj nije sklon kao formi, o njegovom životu možemo saznati kroz njegove filmove i karaktere te da je mu je svaka priča osobna

2 min
Penelope Cruz i ovaj put - Almodóvarova muza

"Paralelne majke" prate dvije buduće samohrane majke, koje su se zatekle u istoj sobi u rodilištu. Janis (Penélope Cruz), ushićena što će postati majka, bodri mlađahnu Anu (Milena Smit) koja nije entuzijastična u vezi majčinstva.

Nakon rođenja njihovih kćeri, Cecilije i Anite, upoznajemo okolnosti prije i nakon što su postale majke. Detaljnije upoznajemo uspješnu fotografkinju Janis, njeno nošenje s majčinstvom i poslovnim obavezama te odnos s forenzičkim arheologom Arturom (Israel Elejalde), ocem njezine kćeri. Kako radnja odmiče, saznajemo i zašto kontakt s Anom nije toliko jak kao za bolničkih dana, no Ana uskoro intenzivnije ulazi u Janisin život. Mijenja se i odnos s Arturom, a počinje i razrješavanje povijesne tragedije njezine obitelji, koja je nekoć zbližila Janis i Artura.

Majke, jake žene, uznemirujuća prošlost i puno boja

Tko o čemu, Almodóvar o majkama i prošlosti. I tome doda puno crvene, nešto žute i tirkizne, par kuharskih recepata i toplih interijera. Tu je još jedna dugogodišnja Almodóvarova miljenica Rossy de Palma kao najbolja Janisina prijateljica Elena, direktorica časopisa. Aitana Sánchez-Gijón kao Anina majka Teresa, glumica je kojoj je, došavši kćerki u posjet nakon poroda, najvažnije što je pozvana na audiciju za glavnu ulogu. Emotivno snažni, ali istovremeno krhki i brižni ženski karakteri obilježavaju Almodóvarovu kinematografiju već više od 40 godina.

S jasnim Almodóvarovim političkim statementom, kroz aktualnu životnu dramu dviju majki, film osvjetljava kolektivnu i još uvijek svježu ranu španjolskog društva zbog građanskog rata i žrtava Francove diktature te 100.000 stradalih i pokopanih u neobilježenim grobnicama diljem Španjolske.

Emocije i surovost života uz ljepotu i sklad interijera

Emocije i surovost života konstantno prate Almodóvarove priče dok su ljepota i sklad interijera prepoznatljiv umjetnički aranžman njegovih mizanscena. Antxón Gómez je scenograf s kojim Almodóvar surađuje od svojih početaka, pa tako i u "Paralelnim majkama".

Kolikogod je maštovit u bojama, otkačen u uzorcima i zanimljiv u modnim kreacijama, toliko je i suptilan u oslikavanju tihe radosti i boli majčinstva koje poznaju samo majke; koju su i Cruz i Smit, iako različite, svaka na svoj način odlično oživjele.

Cruz je za ulogu Janis nagrađena na Festivalu u Veneziji. Ovo je njihova osma zajednička filmska suradnja, i sam Almodóvar kaže da mu je ona nešto poput muze.

Originalni soundtrack komponirao je Alberto Iglesias, s kojim je Almodóvar također već surađivao te je u Cannesu 2019. godine nagrađen za najbolji soundtrack za njegov prošli film "Tuga i slava". Iako su "Parelelne majke" bile u širem izboru za Oscara za film na stranom jeziku, ovogodišnji španjolski kandidat je "Veliki Gazda", redatelja Fernanda Leóna de Aranoe.

Najpriznatiji španjolski redatelj nakon Luisa Buñuela

Narativni skok u prošlost, u sceni kad Janis (Penelope Cruz) otvara vrata Arturu, čitko se uklapa u koncept. Ta scena baš miriše na Buñuela. Nekog današnjeg Buñuela, u doba kad mlade, jedva punoljetne majke poput Ane ni ne znaju tko je Janis Joplin, po kojoj je Janis dobila ime. Kao internacionalno najpoznatiji španjolski redatelj nakon Buñuela, kojem se i sam divi, Almodóvar ga smatra 'svojim' te kaže da se može pronaći u svakom njegovom filmu.

Film “Paralelne majke”, iako genijalan, definitivno nije najbolji Almodóvarov film, a jedino zato jer je vrlo teško odrediti najboljeg u toliko kvalitetnom opusu. I ne samo da je vrlo konstantan i produktivan redatelj, već je i odličan dramski pisac. Almodóvar izvrsno razrađuje svoje originalne ideje i prenosi ih u sliku od početka svog rada do danas.

Za film kaže da je postao njegov život, te da često ima osjećaj da je svakodnevna stvarnost tu kako bi mu osigurala materijal za slijedeći film. Za koji, nakon velikog platna Kina Valli, imamo strpljenja.

Pula

Pulski IT stručnjak Dragan Benčić: 'Govore da će hotel na Valkanama zapošljavati ljude, a u Puli nije ostao nitko od top 10 posto mladih ljudi s najvećim kapacitetima!

"Ovo što govorim nije šala. Firme će te posljedice osjetiti kasnije. Kad naša generacija ode u penziju, ostat će velika rupa inteligencije koja će ovdje nedostajati. Ti ljudi jednostavno neće postojati. Mislim da to nije dobro za naš grad. Ne bih htio da moja djeca odu negdje van i da se ne mogu vratiti nazad ako ne žele raditi u turizmu. A o tome u gradskom vijeću ne slušamo, kao da je posrijedi samo nekretninski biznis", kazao je Dragan Benčić * Jako je važno prepoznati točku pucanja kada turizam počinje negativno utjecati na kvalitetu života lokalnog stanovništva, rekao je dr. Igor Duda

Pula

OPORAVLJENE GLAVATE ŽELVE IVAN I DANČEA pustit će se u more u utorak. U Centru pulskog Aquariuma spašeno ih je više od 180

Centar za oporavak morskih kornjača djeluje unutar Aquariuma Pula i udruge Morski obrazovni centar Pula te skrbi o ozlijeđenim morskim kornjačama iz cijelog hrvatskog dijela Jadrana. Osim liječenja i skrbi, aktivnosti Centra odnose se i na podizanje svijesti šire javnosti o njihovoj zaštiti. U Centru je do danas oporavljeno i vraćeno natrag u more više od 180 glavatih želvi

Pula

PULA Grad će privatnim vrtićima isplatiti jednokratne potpore u iznosu od 1.500 do 9.000 kuna

Dječji vrtići Bambi, Dado, Dobrilići, Dugin svijet, Marija Petković, Pingvin, Šiljo, Topolino, Veseljko, Vjeverica i Zvončica dobili su po tri tisuće kuna jednokratne pomoći. Vrtići Cipelići, Cvrčak, Maslačak i Oblutak dobili su po 4.500 kuna pomoći, a Dječji vrtići My day, Slatki svijet i Titti po 1.500 kuna. Najviše je dobio Dječji vrtić Kućica od licitra na čiji će račun biti uplaćeno 9.000 kuna