Kultura

ORGANSKI I SIROVO

Soundpainting na PUF-u: Neupućeni su ostali PAF

Iako na minimumu, bilo je i melodičnosti, ponajviše u središnjem dijelu u suptilnoj gitarskoj dionici Vibora Juhasa, funky i drum'n'bass groovea u bubnjarskim dionicama Marca Quarantotta, opakog bass 'krautrock' undegrounda u jednoj dugoj  moćnoj minimalističkoj mantričnoj bass dionici Porečana Marka Kalčića * Nižući 99 razloga zašto čovjek prestaje pratiti umjetnost, Iva Gortan i Igor Zenzerović (navedeni u najavi kao glasovi) bili su i glumci, posebno performer Zenzerović, čija je ambicija i isforsiranost u pojedinim dijelovima možda mrvu previše zasjenila glazbenike i kompoziciju


 
2 min
Zoran Angeleski
Fotografije Dejan Štifanić

Iako na minimumu, bilo je i melodičnosti, ponajviše u središnjem dijelu u suptilnoj gitarskoj dionici Vibora Juhasa, funky i drum'n'bass groovea u bubnjarskim dionicama Marca Quarantotta, opakog bass 'krautrock' undegrounda u jednoj dugoj  moćnoj minimalističkoj mantričnoj bass dionici Porečana Marka Kalčića * Nižući 99 razloga zašto čovjek prestaje pratiti umjetnost, Iva Gortan i Igor Zenzerović (navedeni u najavi kao glasovi) bili su i glumci, posebno performer Zenzerović, čija je ambicija i isforsiranost u pojedinim dijelovima možda mrvu previše zasjenila glazbenike i kompoziciju

Izvevši jednosatnu kompoziciju "O tome kako nešto i ništa trebaju jedno drugo", 11-ero pulsko-istarskih umjetnika iz različitih područja zvučne i izvedbene umjetnosti, okupljenih u istraživanju eksperimentalne i improvizirane glazbe kroz prakse Soundpaintinga i Conductiona, sinoć u prostorijama Dr. Inata u Rojcu, u sklopu Međunarodnog kazališnog festivala PUF (gdje spadaju svojim zvučnim teatrom, a i 'teatralnošću' izvedbe), uz završne ovacije publike, nastupili su ne samo kao vrsni glazbenici i bezimeni eksperimentalni ansambl, već ponajviše kao kolektivna (pod)svijest, usklađena i razigrana, u stalnoj potrazi za zvukom koji nije samo zvuk, već i gesta, misao, poziv, izazov.

Neven Radaković

Sam koncept izvedbe - partitura za improvizaciju - već unaprijed poziva na odricanje od kontrole, planiranja i sigurnosti. Upravo u tom napetom prostoru između strukture i kaosa, ansambl pod umjetničkim vodstvom Nevena Radakovića pronalazi svoj izražaj.

Bilo je trenutaka tišine, nakon naglih prekida završnih katarzičnih buka, u kojima je prostor disao glasnije od izvođača, i trenutaka buke koji nisu bili agresivni, nego više oslobađajući.

Iako na minimumu, bilo je i melodičnosti, ponajviše u središnjem dijelu u suptilnoj gitarskoj dionici Vibora Juhasa, funky i druum 'n'bass groovea u bubnjarskim dionicama Marca Quarantotta, kao i opakog bass 'krautrock' undegrounda u jednoj dugoj  moćnoj minimalističkoj mantričnoj bass dionici Porečana Marka Kalčića.  

Geste su se pretvarale u zvukove, zvukovi u pokret, a pokret u kolektivni puls koji je na trenutke djelovao kao misaoni eksperiment, a na trenutke kao ritual.

Čitajući razne fragmente, pa tako i nižući 99 razloga zašto se čovjek prestaje pratiti umjetnost, Iva Gortan i Igor Zenzerović (navedeni u najavi kao glasovi) bili su i glumci, posebno performer Zenzerović, čija je ambicija i isforsiranost u pojedinim dijelovima možda mrvu previše zasjenila glazbenike i kompoziciju. 

U vremenu kada je gotovo svaka izvedba podložna jasnoj strukturi, obrascima, ponajviše tržištu, ovaj koncert bio je iznimka: organski, sirov, otvoren čin zajedništva i kreativne (ne)sigurnosti.

Igor Zenzerović

Izvedba je ostvarena u suradnji sa udrugom Rondo Histriae kao dio programa 31. PUF festivala i Ciklusa koncerata nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.6.

Iva Gortan glas-predmeti

Igor Zenzerović glas-predmeti

Marko Kalčić (Pula) el. bas gitara - elektronika

Marko Kalčić (Poreč) el. bas

Vibor Juhas el. gitara - noise box-sint-elektronika

Andrea Rojnić Rhodes-sint

Carlos Fagin, el. klavir-sint

Marko Grbac samletronika

Borko Rupena udaraljke

Marco Quarantotto bubnjevi

Neven Radaković,  midi klavijatura, elektronika,  umjetničko vodstvo

Na kraju dugi pljesak publike

Fotografije: Dejan Štifanić

Nastavite čitati

Pula
 

STEVEN BERNSTEIN UOČI KONCERTA SEX MOBA U ROJCU: Trideset godina kasnije, još uvijek smo tu. I bolji nego ikad. Vidimo se u Rojcu.

Mi ne kršimo pravila. Mi stvaramo pravila. To je razlika. Za mene, žanr ne znači ništa. Zato mogu svirati s bilo kim. Howard Johnson – tubaš koji je svirao s Paulom Simonom, Pharoahom Sandersom, Archie Shepom, Dukeom Ellingtonom – jednom mi je rekao: “Ti pobjeđuješ.” jer sam jedne večeri svirao s američkom pjevačicom zabavne glazbe Lindom Ronstadt , a već sljedeće sa Sonnyjem Simmonsom, free jazz saksofonistom

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.