Imam dovoljno godina kako bi se sjećao kakva je Pula bila nekada kao vojni grad, koji je s tom vojskom povećavao broj stanovnika i pridonosio živosti. Nešto se je stalno događalo, bila je prisutna scena, koja se nekima sviđala, drugima ne. I to pitanje propadanja arhitekture, u meni stvara osjećaj propadanja Pule kao grada, te postavlja pitanje tko će to obnoviti, poručuje Petar Šćulac
Imam dovoljno godina kako bi se sjećao kakva je Pula bila nekada kao vojni grad, koji je s tom vojskom povećavao broj stanovnika i pridonosio živosti. Nešto se je stalno događalo, bila je prisutna scena, koja se nekima sviđala, drugima ne. I to pitanje propadanja arhitekture, u meni stvara osjećaj propadanja Pule kao grada, te postavlja pitanje tko će to obnoviti, poručuje Petar Šćulac
Izložba pulskog umjetnika Petra Šćulca "Zapuštene forme" otvorena je jučer navečer u Dnevnom boravku pulskog Društvenog centra Rojc.
Brojni posjetitelji otvaranja imali su priliku pogledati izložbu koja tematizira arhitekturu Pule, kao slojevitu priču o vremenu, prostoru i društvenoj nebrizi, s posebnim fokusom na napuštene i propadajuće strukture.
Šćulac naziv izložbe 'Zapuštene forme' zgrada i građevina definira kao emotivan pristup, a nadahnuće za djela, kroz svojevrsnu nostalgiju za nekim prošlim vremenima u kojima su te forme obilježavale snagu stvaranja, postojanosti te bile simboli uspješnosti perioda u kojima su nastajale.
- Imam dovoljno godina kako bi se sjećao kakva je Pula bila nekada kao vojni grad, koji je s tom vojskom povećavao broj stanovnika i pridonosio živosti. Nešto se je stalno događalo, bila je prisutna scena, koja se nekima sviđala, drugima ne. I to pitanje propadanja arhitekture, u meni stvara osjećaj propadanja Pule kao grada, te postavlja pitanje tko će to obnoviti, poručuje Šćulac.
Šćulac ističe da se radi o našoj zajedničkoj povijesnoj i kulturnoj baštini, nastaloj za vrijeme Austrougarske, fašističke Italije i jugoslavenskog komunizma koja pred nama propada iz posve nepoznatih razloga.
- Pričao sam s jednim prijateljom koji je u kontaktu s konzervatorima iz Francuske, a koji su 'popljuvali' naš odnos prema ovakvoj bogatoj baštini. Danas više nema onih zvukova iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, zvukova stvaranja građevina koje su bitne za sve nas. Danas se čuju zvukovi gradnje apartmana, upozorava Šćulac.
Igra svjetla i sjene je ta koja predstavlja pozitiv i negativ predstavljenih radova, emociju koja je autoru bila bitna za predstavljanje radova, kao i integralni dio izložbe, umjetnički video poznatog pulskog redatelja Danila Lole Ilića koji prikazuje Šćulca kroz proces stvaranja radova.
Jedna od posjetiteljica izložbe je i umjetnica i galeristica Sanja Pereša Macuka koja poručuje da nikada ne propušta izložbe Petra Šćulca te navodi da on uvijek pomiče granice.
"Petar se igra sa svjetlošću, materijom, zidarskim materijalima i svaki puta kada pomislim da je to, to, on nas sve nanovo iznenadi sa svojim radovima. Iz njegovih radova se vidi da je on tehničar koji studiozno pristupa perspektivama, konstrukcijama te to radi minuciozno, pa čak filigranski, do najsitnijeg detalja i vrhunske pedantnosti. Svaka njegova izložba je jedna nova hermetična, a opet povezana priča.
Petar se ne igra s bojama, uvijek je to sivilo, crnilo, te on s malim stvarima priča velike priče, poput ove o jednom izgubljenom identitetu Pule koji ima puno slojeva, a mnogi od njih su zapušteni, zaboravljeni i neprepoznatljivi od građana, kao što su javne zgrade i pročelja, pa do Disko kluba Piramida. To su sve neka mjesta koja žive u sjećanjima te su postali simboli i urbane legende", kazala je Pereša Macuka.
Izložba će se moći pogledati svakim radnim danom do 31. listopada, a provodi se u sklopu projekta PERCEPTIVNE TOČKE PROMATRANJA uz potporu Istarske županije - Regione Istriana (Upravni odjel za kulturu i zavičajnost - Assessorato cultura e territorialita) i Saveza udruga Rojca.
Poljaci s 41.604 ostvarenih noćenja i gosti iz Slovenije s 26.424 jedini su zabilježili povećanje. Tradicionalno najbrojniji Nijemci zabilježili pad
Dosadašnji ulaz ubuduće se koristi isključivo kao izlaz, na terenu je postavljena jasna signalizacija
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.