Politika i društvo

NACIONALNI PARK I ŽIVOT NA VISOKOJ NOZI

BRIJUNSKA ZLATNA KOKA Za čašćenje partnera planiraju trošak od 92 tisuće kuna, za poklone gostima „skromnih“ 50 tisuća, a za intelektualne usluge rezervirano 3,3 milijuna kuna!

Analizirali smo samo neka od izdvajanja koja se planiraju utrošiti za propagandu, marketing, reprezentaciju, poklone gostima, službena putovanja i sudjelovanje na sajmovima. Niti na jedno konkretno pitanje koje smo postavili Upravi na čelu s HDZ-ovim ravnateljem koji još uvijek obnaša funkciju vršitelja dužnosti Marnom Milotićem, nismo dobili i konkretan odgovor


 
7 min
Danijela Bašić-Palković
Foto: Nacionalni park Brijuni

Analizirali smo samo neka od izdvajanja koja se planiraju utrošiti za propagandu, marketing, reprezentaciju, poklone gostima, službena putovanja i sudjelovanje na sajmovima. Niti na jedno konkretno pitanje koje smo postavili Upravi na čelu s HDZ-ovim ravnateljem koji još uvijek obnaša funkciju vršitelja dužnosti Marnom Milotićem, nismo dobili i konkretan odgovor

Javna ustanova Nacionalni park Brijuni koja upravlja istoimenim otočjem, u svojim financijskim planovima ove godine planira potrošiti višemilijunske iznose za razne marketinške kampanje, oglašavanje, promidžbu, sajmove, edukaciju i intelektualne usluge…

No to je samo kap u moru planiranih troškova. Sudeći po iznosima koji se izdvajaju, otočje koje već dugi niz godina pokušava bezuspješno pronaći jasan koncept turističkog razvoja, definitivno nema problema s peglanjem imidža.

Štoviše, lako bi se moglo reći da im je to jedan od prioriteta. Analizirali smo samo neka od izdvajanja koja se planiraju utrošiti za propagandu, marketing, reprezentaciju, poklone gostima, službena putovanja i sudjelovanje na sajmovima.

Foto: Nacionalni park Brijuni

Niti na jedno konkretno pitanje koje smo postavili Upravi na čelu s HDZ-ovim ravnateljem koji još uvijek obnaša funkciju vršitelja dužnosti Marnom Milotićem, nismo dobili i konkretan odgovor.

Tako i dalje ostaje nerazjašnjeno koliko je primjerice koštalo trodnevno putovanje na Mljet na kojem je od 27. do 30. svibnja prošle godine boravilo 12 zaposlenika Javne ustanove, kao ni pojašnjenje tko je tu brijunsku ekskurziju platio.

Umjesto konkretnih brojki, Milotić je ponudio općenit odgovor u kojem elaborira kako sve "javne ustanove koje upravljaju zaštićenim područjem provode godišnje edukacije, zajedničke sastanke i koordinacije u svrhu razmjene iskustava i upoznavanja s poslovanjem drugih ustanova". S čime su se to upoznali na Mljetu, nije odgovorio.

Iako nismo uspjeli dobiti podatak koliko je koštao izlet, ravnatelj je naveo da je cilj mljetskog putovanja „bila koordinacija oko provedbe 6c2 projekata, naplate i kontrole ulaznica, marketinških aktivnosti provedbe izletničkih programa, vatrogasnoj zaštiti, problematici ovlasti čuvara prirode i razmjena iskustava oko funkcioniranja i problematike upravljanja morskim zaštićenim područjima“.

- Budući je Mljet po svom načinu funkcioniranja u izletničkom programu kao otok najsličniji otočju Brijuni, logično je da se taj vid studijskog putovanja odradio upravo na tom području. Svake godine i naša Ustanova ugošćuje kolege s istim programima iz raznih drugih Ustanova, naveo je ravnatelj Milotić.

Foto: Nacionalni park Brijuni

Otočje veliku pažnju posvećuje raznim tematskim kampanjana radi promocije destinacije. S druge strane, dan danas nemaju riješeno pitanje pročišćavanja otpadnih voda i kanalizacije zbog čega se događa da se kanalizacija na lokaciji Rt Barban ispušta u more.

No na marketingu se nimalo ne štedi. Samo za kampanje proljeće, ljeto, jesen, rezervirali su iznos od 285 tisuća kuna. Uz to, u planu je i 95 tisuća kuna namijenjenih za PR kampanju. O kakvoj se pak tu PR kampanji radi, ostaje nepoznato, jer i tu su pojašnjenja Uprave vrlo općenita.

- Kampanje se provode sukcesivno ovisno o rezultatima prodaje. Procijenjena vrijednost za kampanje iskoristiti će se ovisno o rezultatu prodaje po segmentima i potrebi za oglašavanjem pojedinih segmenata, glasi odgovor ravnatelja Milotića.

Za on-line oglašavanje promo članaka na portalima, planiran je nemali iznos od 80 tisuća kuna. Uprava je odgovorila "da se radi o procijenjenoj vrijednosti nabave na godišnjoj razini te da je nabava sukcesivna". Na kojim se to portalima oglašavaju nisu odgovorili.

Foto: Nacionalni park Brijuni

Široke su ruke i po pitanju stručnih usavršavanja djelatnika. Samo ove godine plan je za tu svrhu potrošiti 70 tisuća kuna. Zanimalo nas je koji zaposlenici sudjeluju u edukacijama, i o kakvom se usavršavanju radi?

- Planirani iznos za stručno usavršavanje odnosi se na razne edukacije, tečajeve i certificiranja djelatnika iz svih Odjela Ustanove ovisno o potrebama, glasi odgovor ravnatelja.

U ovoj godini planirano je i 90 tisuća kuna za sudjelovanje na raznim sajmovima. Gdje se sajmovi održavaju i tko na njih odlazi, još je jedno pitanje bez odgovora.

- Radi se po procijenjenoj vrijednosti nabave na godišnjoj razini. Prisustvo na sajmovima i prezentacija proizvoda na sajmovima je praksa tvrtki u turizmu i uobičajeni način promocije na tržištu!, odgovaraju iz Nacionalnog parka Brijuni.

Ukupno 110 tisuća kuna pak iznosi trošak za službena putovanja. Iz Uprave tvrde da se taj iznos odnosi na sva službena putovanja djelatnika iz svih Odjela, a najvećim dijelom na putovanja po projektima financiranih iz EU sredstava te su ti troškovi uračunati u trošak samih projekata i osigurani u vanjskim izvorima financiranja.

Iako imaju svoj odjel prodaje i marketinga za „ intelektualne usluge savjetovanja u prodaji“ za što postoji potpisan ugovor, planiran je trošak od vrtoglavih 199 tisuća kuna. S kojom je tvrtkom potpisan sporazum, iz Uprave nisu odgovorili.

 - Intelektualne usluge savjetovanja u prodaji podrazumijevaju revenue managment i digitalnu distribuciju. Radi se o procijenjenoj vrijednosti nabave, što ne znači da će se planirana sredstva utrošiti već to ovisi o realizaciji prodaje.

Otočje ima i više nego pristojan budžet za poklone gostima za što je predviđen trošak od 50 tisuća kuna. Po kojem se principu darivaju gosti i što dobivaju za poklon stiže ovakav odgovor:

-Radi se o procijenjenoj vrijednosti na godišnjoj razini, te o sukcesivnoj nabavi uglavnom sitnih poklona za stalne goste i eventualne poslovne partnere.

To je, tvrde, uobičajeno u turizmu i u poslovanju svih tvrtki.

Za troškove reprezentacije predviđen je iznos od 92 tisuće kuna.Tražili smo specifikaciju troškova, no ni u ovom slučaju nije bilo pojašnjenja. Iz Uprave napominju „da su troškovi reprezentacije procijenjeni troškovi ugošćavanja poslovnih partnera kao i kod svih ostalih tvrtki.

Otočje Brijuni planira i kupnju osobnog vozila u vrijednosti od 240 tisuća kuna, no kako doznajmeo, novi automobil neće koristiti ravnatelj ustanove.

Ustanova nabavlja osobno vozilo za službene potrebe s obzirom da trenutno na raspolaganju imaju tri osobna vozila - jedno starosti 5 godina i dva vozila starosti preko 11 godina s većim brojem kilometara.

Foto: Nacionalni park Brijuni

"Zbog smanjenja troškova održavanja i sigurnosti u prometu, provodi se ovaj postupak nabave s kojim se planira zamijeniti jedno od navedenih vozila. Voziti će ga djelatnici Ustanove za službene potrebe", kažu iz JU Nacionalni park Brijuni.

S obzirom da se u Financijskom Planu za 2022. godinu navodi i trošak od 800 tisuća kuna za usluge promidžbe, i za tu stavku tražimo pojašnjenja kome taj novac ide.

- Radi se o uslugama oglašavanja pojedinih segmenata kao što su promocija izleta, smještajnih kapaciteta, sporta, promocija ugostiteljskih kapaciteta i slično s ciljem povećanja rezultata prodaje. Planirana je dorada posjetiteljske aplikacije Veli Brijun i izrada posjetiteljske aplikacije Mali Brijun, troškovi održavanja web stranice, web shop-a, troškovi održavanja aplikacija, grafičke pripreme i reprint tiskanih materijala, održavanje društvenih mreža i slično.

Samo za intelektualne i osobne usluge u planu je trošak od nevjerojatnih 3,3 milijuna kuna! Zatražili smo specifikaciju tih troškova kao i nazive konkretnih tvrtki, odvjetničkih društava ili konzultanata. I na ovo pitanje, nema jasnog odgovora.   

- Za intelektualne i osobne usluge planirana su sredstva na godišnjoj razini, a odnose se u velikom dijelu na troškove intelektualnih usluga pripreme projektne dokumentacije za prijavu na sufinanciranje putem EU fondova, financiranih od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Primjerice, to su projektna dokumentacija za Oporavilište za divlje životinje, usluge projektiranja uređenja šetnice i okućnica na Malom Brijunu, šetnica i tipskih objekata u Safari parku, usluge projektiranja uređenja topničke baterije Monte Giacone i vile Kupelwieser, projektiranje uređenja šumskih poučnih staza, te projekt zaštite plemenite periske u Sj. Jadranu. Rashodi za ove usluge obuhvaćaju i intelektualne usluge provođenja programa istraživanja u sklopu projekta MPA – Engage, te ostale intelektualne usluge za unapređenje biljnog i životinjskog svijeta Ustanove, odgovaraju iz Uprave.

Foto:Nacionalni park Brijuni

Iako ustanova ima službu prodaje i marketinga, ostaje nejasno zašto se onda na "vanjske usluge prodaje hotelskog smještaja" planira trošak od čak pola milijuna kuna?!

Odgovaraju "da se stavka vanjske usluge prodaje hotelskog smještaja u godišnjem planu procijenjene vrijednosti od 500.000 kuna odnosi na provizije prodajnim kanalima tipa Booking.com i drugih s kojima Ustanova ima ugovor za prodaju kapaciteta".

- Radi se o planiranoj/procijenjenoj vrijednosti koja se ne mora ostvariti i ovisi prvenstveno o ostvarenim rezervacijama putem navedenih kanala u 2022. godini.

Dodajmo i to da je ove godine za usluge prijevoda planiran iznos od 50 tisuća kuna, autorski ugovori mogli bi koštati 80 tisuća kuna, dok za novi promidžbeni materijal i kalendare nacionalni park troši oko 50 tisuća kuna.


Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.