Politika i društvo

investitoru opozvana punomoć

DAJLA-KARIGADOR Velika pobjeda mještana. Obustavljena gradnja megalomanske marine u zaštićenom zaljevu

Investitoru Liderato Mare, u procesu izrade dokumentacije za gradnju mega marine, Lučka uprava Umag-Novigrad opozvala je punomoć za ishođenje lokacijske dozvole. U praksi to znači da je gradnja, barem za sad, zaustavljena. Razlog za opoziv je, objašnjavaju iz Lučke uprave, nova vlast u Brtonigli koja ovaj projekt ne podržava. Investitor tvrdi kako s opozivom nije još upoznat te kako je u projekt uložen jako velik novac


 
4 min
Ivan Dobran
S jednog od prosvjeda udruge Moj lipi Karigador

Investitoru Liderato Mare, u procesu izrade dokumentacije za gradnju mega marine, Lučka uprava Umag-Novigrad opozvala je punomoć za ishođenje lokacijske dozvole. U praksi to znači da je gradnja, barem za sad, zaustavljena. Razlog za opoziv je, objašnjavaju iz Lučke uprave, nova vlast u Brtonigli koja ovaj projekt ne podržava. Investitor tvrdi kako s opozivom nije još upoznat te kako je u projekt uložen jako velik novac

Nakon dugogodišnje borbe mještana Dajle i Karigadora s investitorom Liderato Mare oko gradnje mega marine u plitkom i zaštićenom zaljevu, rješenje je došlo sasvim nenadano. Naime Lučka uprava Umag-Novigrad, koja je do nedavno podržavala ovaj projekt unatoč protivljenju mještana, promijenila je stav.

- S tvrtkom Liderato Mare ne postoji valjani ugovor o koncesiji iz razloga što je preduvjet za dobivanje koncesije ishodovanje lokacijske dozvole za izgradnju luke otvorene za javni promet Karigador, koje do sada nije ispoštovano. Postupak ishodovanja lokacijske dozvole traje već nekoliko godina i u međuvremenu je stav Općine Brtonigla spram navedenog projekta u bitnome promijenjen. Nakon višekratnih razmatranja stanja oko tog projekta i u konzultacijama sa predstavnicima Općine Brtonigla, Istarske Županije i  Lučke uprave Umag - Novigrad, odlučeno  je,  da se opozove punomoć tvrtki Liderato Mare za ishodovanje lokacijske dozvole. Slijedom toga, Upravno vijeće Lučke uprave Umag - Novigrad je tako i postupilo, kaže ravnatelj Lučke uprave Umag-Novigrad Doriano Labinjan.

Zaljev Dajla-Karigador. Vizualizacija: Google Earth

Razgovarali smo i s Bojanom Božićem, kao predstavnikom tvrtke Liderato Mare, koji je rekao da nije još upoznat s ovom viješću, te da je tvrtka u projekt već uložila jako veliki novac. Nije htio više komentirati dok ne sazna detalje.

U ranijem nam je razgovoru Božić objasnio kako je projekt zapeo u Ministarstvu od 2020. jer je nedostajao „jedan papir“. Neslužbeno saznajemo da se radi o prijevodu na talijanski Studije utjecaja na okoliš.

Riječ je o iznimno plitkom zaljevu bogatom zaštićenim prirodnim i kulturnim dobrima

Također, neslužbeno doznajemo da je investitor ipak već upoznat s viješću te da namjerava tužiti općinu Brtonigla. Iako ova informacija nije provjerena, upitali smo načelnika Brtonigle Neša Sinožića za komentar. Općina, tvrdi Sinožić, nije potpisala nikakav ugovor s investitorom te nema straha od eventualne tužbe.

-Kada sam stupio na dužnost pronašao sam ovaj vrući krumpir, nezadovoljstvo građana, nedostatak komunikacije koji se protezao kroz cijeli mandat bivšeg načelnika. Nisam protiv razvoja, ali on mora biti održiv. Zadatak mi je zastupati volju građana. Prije šest mjeseci smo poslali dopis lučkoj upravi sa zahtjevom da se smanje gabariti planirane luke, objasnio je Neš Sinožić.

Tri luke s ukupno 300-tinjak vezova

Podsjetimo kako priča o gradnji mega-marine u netaknutom prirodnom zaljevu počinje 2016. godine, kada Lučka uprava Umag-Novigrad pokreće planove za gradnju luke od 65 vezova kod naselja Dajla na južnoj strani zaljeva.

Riječ je o iznimno plitkom zaljevu bogatom zaštićenim biljnim i životinjskim vrstama unutar EU mreže Natura 2000, a na kojem se nalaze i dva vrijedna antička lokaliteta.

Nedugo nakon izrade Elaborata utjecaja na okoliš za luku Dajla 2016. godine, Lučka uprava Umag-Novigrad opunomoćuje investitora Liderato Mare d.o.o. da ishodi lokacijsku dozvolu za gradnju druge luke, gotovo četiri puta veće, na sjeveru istog zaljeva. Ova bi raspolagala sa 197 vezova te s dodatnih 50 u planiranoj sportskoj lučici.

Poduhvat zahtjeva miniranje plitkog zaljeva do četiri metara dubine

Poduhvat bi zahtjevao produbljenje plitkog podmorja zaljeva sa sadašnjih cca 50-100 cm na četiri metara, što se trebalo raditi miniranjem. Ukupno bi se u zaljevu, izgradnjom ove tri luke, dobilo preko 300 novih vezova.

Planovi investitora i Lučke uprave Umag-Novigrad susreću se, u tom trenutku, s jakim otporom mještana okupljenih u udrugu Moj lipi Karigador. Većinom vlasnici kuća za odmor, mještani žele sačuvati netaknutu prirodu koja je njihov najvažniji resurs.

Planirani izgled triju luka s ukupno 300 vezova

Izgradnja luke pretpostavlja betoniranje prirodne plaže i podizanje novih zgrada u prvom redu do mora koje bi njihovim kućama oduzele pogled na more, a samo miniranje ugrozilo bi statiku kuća, tvrde mještani.

S obzirom na već postojeće luke u Umagu i Novigradu, dodaju, još jedna luka sasvim je nepotrebna, a jedini koji bi od nje imao koristi je sam investitor, odnosno tvrtka Liderato mare.

Povrh svega, kažu, prostorni planovi Novigrada i Brtonigle za gradnju luke takve veličine nisu usklađeni s prostornim planovima Istarske županije.

Zbog svih tih nepravilnosti, mještani su zatražili pomoć udruge Zelena Istra, njih 250 potpisalo je peticiju protiv gradnje, organizirali su prosvjede i višekratno istupili u medijima tražeći zaustavljanje projekta.

No, sve donedavno, prilično uzaludno. Sve dok ovih dana nije uslijedio očito veliki i neočekivani zaokret.


Nastavite čitati

Istra
 

20 nam je godina tek!

Spajajući tradiciju s obrazovanjem i slavljem, Škola soljenja sardela ne samo da odaje počast fažanskoj ribarskoj baštini, već i osigurava njen životni nastavak za generacije koje dolaze, stoga pridružite nam se 20. travnja na fažanskoj rivi i „posolite kako treba“

Istra
 

Motociklist skrenuo izvan kolnika i zabio se u suhozid

Nesreća se dogodila kada je 33-godišnjak upravljao motociklom, pulske registracijske oznake, kolnikom županijske ceste 5192 te se nije kretao na dovoljnoj udaljenosti od desnog ruba kolnika, već je skrenuo u desno na travnati teren i udario u suhozid, nakon čega se prevrnuo na kolnik

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.