Đeni Zuliani Blašković, magistra psihologije iz Labina stupila je jučer na dužnost ravnateljice Doma za starije osobe Labin. Na četverogodišnji mandat izabrana je na javnom natječaju i prva je ravnateljica dugo očekivane ustanove kapaciteta 50 mjesta, čije se otvaranje očekuje do konca ove godine i čija je izgradnja koštala 42 milijuna kuna odnosno 5,57 milijuna eura. Dom će imati 39 zaposlenih, a natječaj za ta mjesta raspisat će vrlo brzo upravo nova ravnateljica.
Radi se o osobi s velikim radnim iskustvom u struci, a na ovu dužnost dolazi s mjesta v.d. predstojnice Odsjeka za studije na talijanskom jeziku Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli te Višeg predavača iz područja društvenih znanosti, polja psihologije, grane razvojne psihologije.
"Jučer sam sjela na vruću stolicu", u uvodu nam sa smiješkom govori ravnateljica.
Kakav je osjećaj? Je li vam to izazov ili teret? Prva ste ravnateljica novosagrađenog doma.
Apsolutno je izazov. Nije mi teret.
Ipak je, kako ste rekli, vruća stolica.
Vruća je zbog ogromne odgovornosti. Zgradu imamo, moramo proći tehnički pregled, dobiti dozvole za rad, ekipirati radnu snagu, stručne službe, medicinsko osoblje, tehničko osoblje, kuhare, domare, čistače, gerontodomaćice. Sve nas to čeka. Uz to, idu i kriteriji i korisnici. Naravno, to sve treba odraditi čim prije. Puno posla stoji ispred nas i zato kažem da je vruća stolica, ali je u principu velik izazov i baš me veseli.
Kao ravnateljica vi definirate proces upisa u dom, kao i natječaj za stručne i sve ostale zaposlenike Doma. Je li objektivno očekivati da će se Dom otvoriti, kako je više puta najavljivano, do kraja ove godine?
Procedura natječaja ima svoje zakonske rokove koja se mora ispoštovati, od objave, prijave, provedbe, žalbenih rokova, kao i mogućih otkaznih rokova koje će nove osobe imati na starom radnom mjestu. Mi optimistično gledamo da će se Dom otvoriti do kraja godine. Čvrsto se nadam tome, ali ne mogu sa sigurnošću tvrditi da će tako i biti.
Danas je gotovo u svakom području nedostatak radne snage, u ovom slučaju i stručno osoblje. Očekujete li problem da se na natječaj ne javi dovoljan broj ljudi?
To je moguće, no nadam se da će Dom, s obzirom da je nov i lijepo sređen, motivirati ljude da dođu, da krenu ispočetka i naprave nešto kako treba, po pravilima vlastite struke. Postoji bojazan da se na natječaj neće javiti dovoljno ljudi, ali mislim pozitivno. Nadam se da će ta ideja novog doma privući ljude, kao što je i mene.
Kad već spominjemo vruću stolicu, čini se da je to najviše zbog toga što je čelna osoba Doma, zbog ogromne potražnje za mjestom u domu, a ograničenog kapaciteta, silno izložena pritiscima, pogotovo u manjim sredinama. Očekujete li pritiske svojih sugrađana, poznanika, rodbine, ljudi s utjecajem, da im za njihove bližnje sredite mjesto u domu preko veze?
Očekujem takve vrste pritisaka, ali je važno da smo transparentni i da kriterije koje osmislimo i objavimo, važe za sve! Nikad nisam bila potkupljiva u smislu da se nešto sa mnom moglo preko veze. Držim do svog integriteta. Spremna sam poslušati, ali kriteriji za pristup korisnika moraju biti objektivni, moraju dugoročno važiti i biti jednaki za sve. Svi moraju imati jednaku mogućnost za dolazak u Dom!
Zašto ste napustili sveučilišnu karijeru?
Kažu da nakon desetak godina na jednom radnom mjestu treba napraviti promjenu. Mene je ovdje privukla ideja da nešto novo treba dignuti na noge i napraviti da stvari iz prve funkcioniraju kako treba. To je bila moja motivacija za promjenu.
Predavali ste na fakultetu 'Upravljanje stresom', 'Trening socijalnih vještina', 'Zdravstvenu psihologiju' . Koliko će vam to biti od koristi na novom radnom mjestu?
Hoće, da. Socijalne, komunikacijske vještine su temelj bilo koje interakcije, bilo kojeg odnosa. Definitivno ćemo teoriju primijeniti u praksi. S druge strane, naravno da će u radu s ljudima stres biti sastavni dio obaveza i svakodnevice zaposlenika Doma, nadam se ne toliko korisnika, mada je i tu moguć zbog njihovih različitih tegoba i potreba. Nadam se da ćemo prenošenjem teorijskih znanja olakšati posao zaposlenicima.
Vratili ste se, znači, u rodni Labin?
Da, nakon 17 dugih godina. Od toga sam prvu godinu bila stručni suradnik psiholog u osnovnoj školi Monte Zaro, a zatim 16 godina na fakultetu.
Prema usvojenoj sistematizaciji, radnici koji će za svoj rad biti neposredno odgovorni ravnatelju bit će jedan tajnik/pravnik, 1 socijalni radnik, 1 stručni suradnik – radni terapeut, 1 voditelj računovodstva - financijski knjigovođa, 1 računovodstveni referent i 1 ekonom/administrativni referent.
U Odjelu zdravstvene brige i njege korisnika radit će 1 glavna medicinska sestra, 5 medicinskih sestara/ tehničara, 1 fizioterapeut, 9 njegovatelja i 2 gerontodomaćice, a u Odjelu održavanja i prehrambenih poslova 3 kuhara, 2 pomoćna radnika u kuhinji, 1 kućni majstor/kotlovničar/vozač/dostavljač/skladištar, 1 dostavljač obroka/pomoćni radnik, 4 čistačica, 1 pralja i 2 portira.