Na temu kriterija kulturnih događaja u gradu Puli i upravljanja Arenom oglasio se pulski Možemo!
U prioćenju pod naslovom "Pula od karata - ili kako Grad reketari organizatore koncerata" navode da je, uz kontinuirano narušavanje kvalitete života građana Pule ishitrenim i štetnim operativnim odlukama gradonačelnika i njegove koalicije, Filip Zoričić nedavno je u svom “i finito” stilu još jednom narušio sliku Pule kao otvorenog, tolerantnog i multikulturnog grada.
- Osim što je opet podijelio građane na vrijedne i manje vrijedne po svojim osobnim kriterijima, uz financijsku štetu koju će Grad vjerojatno morati nadoknaditi organizatoru zbog zabrane koncerta - poruka poslana organizatorima događanja da moraju ugađati ukusu gradonačelnika mogla bi prouzročiti i veliku dugoročnu štetu po ugled Pule.
Vijeće proširiti predstavnicima nezavisne scene
Kako bi u budućnosti izbjegli ovakve situacije te donošenje odluka o zabavnim i kulturnim programima prepustili stručnim i kompetentnim ljudima, predlažemo da se Povjerenstvo za programe u prostorima kulturno-povijesnih spomenika sjedini s Kulturnim vijećem grada Pule te da se njihova ingerencija proširi na sve javne prostore, odnosno prostore u vlasništvu Grada, savjetuju iz Možemo!
Također, kako navode, smatraju da je sastav takvog vijeća potrebno proširiti s predstavnicima nezavisne scene i kulturnim djelatnicima upućenima u suvremene trendove.
- Stručnjaci za povijest i arheologiju ne bi smjeli biti dominantni u sastavu vijeća, budući da njihova ekspertiza ne pokriva suvremene kulturne i zabavne trendove. Da bi organizatore i građane zaštitili od sličnih neugodnosti u budućnosti, pozivamo da Povjerenstvo sastavi novi pravilnik za održavanje programa u javnim prostorima te ga predloži Gradskom vijeću na usvajanje. Tako ćemo uz pomoć zdravih demokratskih procedura doći do puno kvalitetnijeg rješenja, umjesto autokratske samovolje pojedinca u poziciji moći.
Također je važno podsjetiti, nastavljaju, da je po pitanju programa u Areni trenutno na snazi pravilnik kojeg je donio bivši gradonačelnik Boris Miletić. Taj pravilnik potrebno je uskladiti s nizom faktora, od porasta cijena energenata do uzimanja u obzir kvalitete života žitelja okolice Arene na koju događaji u istoj itekako utječu - čemu smo mogli svjedočiti prošle godine za vrijeme održavanja sedmodnevnog festivala elektronske glazbe.
Prodaju li se karte na crno?
Osim toga, naglašavaju, pravilnik sadrži katastrofalni uvjet sadržan u članku 14. koji govori da je organizator dužan dostaviti nadležnom odjelu Grada Pule 200 ulaznica - što je karakteristika čistog reketarenja.
- Umjesto da se osigura jednaka šansa svim građanima Pule da konzumiraju kvalitetne sadržaje u vlastitom gradu s, na primjer - uvjetovanjem organizatora da osigura pravo prvokupa ulaznica zainteresiranim Puležanima po regularnoj cijeni, građane se dijeli na 200 podobnih, koji će to moći besplatno, i sve ostale.
Kriteriji po kojima se dijeli tih 200 ulaznica su nepoznati, i osim što predstavlja veliki problem po pitanju transparentnosti, otvara pitanje i kršenja Zakona o sprječavanju sukoba interesa.
Naime, kako podsjećaju, obveznici Zakona smiju zadržati dar simbolične vrijednosti u iznosu do maksimalnih 500 kuna. Budući da cijene ulaznica u posljednje vrijeme nerijetko prelaze taj iznos - obveznici Zakona o sprječavanju sukoba interesa dužni su te darove prijaviti i vratiti u državni proračun, navode u priopćenju.
U istom kontekstu bitno je spomenuti, dodaju, i mogućnost preprodaje karata, posebno zbog činjenice da je karta za koncert Arctic Monkeysa dostizala cijenu do čak 5000 kuna na crnom tržištu.
- Legitimno je stoga postaviti pitanje kome se tih 200 karata dijeli?, pitaju se Možemovci te napominju da problematičnim smatraju i omatanje amfiteatra za vrijeme održavanja programa navodeći da je Arena simbol grada kojeg u svakom trenutku bilo koja osoba ima pravo razgledati, barem izvana.
Protiv omatanja Arene
- Smatramo da je potencijal amfiteatra daleko veći od ovoga što trenutno ostvaruje te da blagodati tako važnog i vrijednog zdanja trebaju osjetiti svi građani Pule, a ne samo jedna institucija kojoj je Grad prepustio raspolaganje prihodima od ulaznica. Unatoč prihodima koji prelaze 2 i po milijuna eura godišnje, nikada nije renoviran sanitarni čvor ispod bočnih stuba uz ogradu Arene, već se sramotimo kemijskim wc-ima koji se postavljaju za svaki koncert, na užas svih posjetitelja. U prošloj godini pulski amfiteatar posjetilo je oko 500.000 ljudi, a kada bi se od toga odvojio euro ili dva po ulaznici, mogli smo s tim novcem već obnoviti glazbenu školu ili spomenuti WC.
Nadamo se da će ove preporuke naići na plodno tlo te da će kulturne politike i programi u Gradu Puli biti krojeni na demokratski i stručan način, poštujući lokalne i svjetske trendove zabavne i kulturne industrije, zaključuju u svom priopćenju.