Politika i društvo

TEŠKA GODINA

Ministar Banožić: Rokovi za popravak protupožarnih aviona pomiču se do 15. kolovoza

'Lakše je bilo raditi u kapacitetu kakav je bio prijašnjih godina - pet kanadera i pet air-tractora. S obzirom na ugovor sa Zrakoplovno tehničkim centrom (ZTC), izvještaje i sastanke, vidjeli smo da će se rokovi pomaknuti, i da ćemo do 30. srpnja imati puni sastav. Dinamika se iz tjedna u tjedan pomiče. Mi kao Ministarstvo moramo izraziti nezadovoljstvo jer smo osigurali sva sredstva, oslonili smo se na jedinu tvrtku u Hrvatskoj koja to može raditi'', kazao je Banožić nakon sastanka sa članovima ZTC-a koji je zadužen za servis protupožarnih aviona


 
5 min
HINA
FOTO: HINA/ Tomislav Pavlek

'Lakše je bilo raditi u kapacitetu kakav je bio prijašnjih godina - pet kanadera i pet air-tractora. S obzirom na ugovor sa Zrakoplovno tehničkim centrom (ZTC), izvještaje i sastanke, vidjeli smo da će se rokovi pomaknuti, i da ćemo do 30. srpnja imati puni sastav. Dinamika se iz tjedna u tjedan pomiče. Mi kao Ministarstvo moramo izraziti nezadovoljstvo jer smo osigurali sva sredstva, oslonili smo se na jedinu tvrtku u Hrvatskoj koja to može raditi'', kazao je Banožić nakon sastanka sa članovima ZTC-a koji je zadužen za servis protupožarnih aviona

Ministar obrane Mario Banožić izrazio je u srijedu nezadovoljstvo kašnjenjem remonta kanadera i air-tractora u jeku protupožarne sezone te dodao kako se rokovi za popravak protupožarnih aviona pomiču na 15. kolovoza, radi punog sastava.

''Lakše je bilo raditi u kapacitetu kakav je bio prijašnjih godina - pet kanadera i pet air-tractora. S obzirom na ugovor sa Zrakoplovno tehničkim centrom (ZTC), izvještaje i sastanke, vidjeli smo da će se rokovi pomaknuti, i da ćemo do 30. srpnja imati puni sastav. Dinamika se iz tjedna u tjedan pomiče. Mi kao Ministarstvo moramo izraziti nezadovoljstvo jer smo osigurali sva sredstva, oslonili smo se na jedinu tvrtku u Hrvatskoj koja to može raditi'', kazao je Banožić nakon sastanka sa članovima ZTC-a koji je zadužen za servis protupožarnih aviona.

Banožić je vatrogascima i svima koji sudjeluju u protupožarnoj zaštiti poželio što manje angažmana i da 15. kolovoza bude novi dinamički plan te da problema sa servisom aviona ne bude iduće godine. Dodao je da bi dinamičkim planom do 15. kolovoza trebali biti u funkciji pet kanadera i pet air-tractora.

Direktor ZTC-a Zdravko Klanac precizirao je da se u ZTC-u nalaze dva kanadera, s time da bi jedan trebao biti u funkciji početkom sljedećeg tjedna, dok drugi ostaje u hangaru cijelo ljeto te na njega ne računaju.

Direktor ZTC-a: Moja savjest je čista

''U drugom hangaru imamo air-tractor. Kasnit će jer smo imali izuzetno problematične radove. Imali smo varenje strukture na četiri mjesta, što je zahtjeva posao. Onaj air-tractor, čiji se popravak otegnuo, predali smo idući tjedan'', rekao je dodajući da će jedan air-tractor, koji je u utorak došao iz Zadra, morati ostati preko ljeta u ZTC-u zbog slijetanja na plovke.

Klanac je istaknuo da se smatra odgovornim za kašnjenje servisa, ali je nadodao da mu je savjest čista.

''Na čelu sam ZTC-a i odgovoran sam za sve dobre i loše stvari. Moja savjest je mirna, što se mene tiče i velikog broja ljudi, napravili smo sve da se radovi naprave. Imamo 27 mehaničara, njih šest je na godišnjem, dvoje se vraća idući ponedjeljak'', precizirao je.

Upitan za radnike ZTC-a za koje mediji tvrde da su na bolovanju, a istovremeno rade u inozemstvu, Klanac je odgovorio da je za to čuo iz medija.

''Za jednog od njim smo od inspekcije HZZO-a tražili provjeru bolovanja. Čuo sam da netko od vas ima snimke. Za mene je ta snimka za izvanredan otkaz. Čuo sam da se radi o mehaničaru koji se sam sebe fotografirao u Austriji i slao kolegama'', ocijenio je dodajući da ''nije istražni organ''.

Klanac je naglasio da je razmišljao o ostavci, ali da ministar nije tražio njegovu ostavku. ''Osobno sam napravio sve što sam mogao. Ovdje su predstavnici Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP), moj mandat je uvijek na raspolaganju. Nisam predao ostavku jer bi to značilo bijeg od problema'', istaknuo je.

Upitan smatra li da se ZTC dobro pripremio za protupožarnu sezonu, Klanac je odgovorio kako su ''imali tešku godinu'' i da su ''sve obrazložili'' na konferenciji za novinare održanoj 1. srpnja.

''Ove godine su bila četiri petogodišnja pregleda koji iziskuju dvostruko više vremena od običnih godišnjih. Morali smo odraditi opsežne biltene, provjere svih veza tijela i krila letjelice, a to znači kompletno skidanje vijaka. To je izuzetno zahtjevno i jedni smo od rijetkih u Europi koji smo napravili taj pregled. S obzirom na to da je trebalo puno vremena, od proizvođača smo isposlovali da se drugom metodom riješi taj problem, bez vađenja vijaka", rekao je.

Nitko na svijetu, dodao je, ne može jamčiti ovakvu vrstu radova na letjelicama. Ne proizvodimo cipele. Radimo na zrakoplovima starima 20 godina, svako testiranje kod mene osobno budi strah jer ne znam što ćemo novo otkriti. Ne smijemo si dozvoliti da avion iz ZTC-a izađe neispravan, rekao je.

Na novinarski upit o popravljanju privatnih automobila u ZTC-u, Klanac je odgovorio da je on dozvolio uvoz automobila izvan radog vremena. ''To je politika firme, pomažemo djelatnicima. To nije utjecalo na rad na zrakoplovima'', dodao je.  

Upitan koga smatra odgovornim zbog situacije, Banožić je rekao da je MORH učinio sve kako bi došao do željenog broja materijalnih resursa. ''Imao sam nekoliko sastanaka s raznim informacijama, svaki put su uvjeravali da će do određenog datuma biti gotovo. Danas smo iskomunicirali nove rokove, mogu samo vjerovati tome'', kazao je.

Zapovjednik HRZ: Imamo dovoljno pilota

Banožić je dodao da MORH jedino može tražiti određenu penalizaciju ZTC-a ili jamstva te da će CERP tražiti određene sankcije, ali da neće tražiti ostavke jer na to nema pravo.

''Sada nam trebaju avioni, a ne ostavke. Nakon protupožarne sezone možemo tražiti ubrzanje procesa i garancije. Nije mi u interesu pokretati garancije da se sutra kaže da se zrakoplov ne može isporučiti jer je MORH ovršio račune ZTC-a'', rekao je nadodajući da ''sada ne može ulaziti u probleme rada ZTC-a''.

Upitan koliko je ZTC dobio novaca od MORH-a, Banožić je precizirao da Hrvatsko ratno zrakoplovstvo (HRZ) za održavanje ima oko 105 milijuna kuna, od čega se 30 posto odnosi na ugovor sa ZTC-om.

Zapovjednik HRZ-a brigadni general Michael Križanec zaključio je da će Protupožarna eskadrila ''raditi s onime što ima'' te da ne može znati hoće li to biti dovoljno.

''Što se tiče pilota, imamo ih dovoljno. Nije podatak za javnost koliko ih imamo'', zaključio je.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.