Tvrtka Jadranska ulaganja započela je s otkupljivanjem dugova vjerovnika korčulanskog brodogradilišta Leda u stečaju, objavio je Dubrovački dnevnik. Navedena tvrtka u vlasništvu je Nenada Končara, sina hrvatskog podruzetnika s londonskom adresom Danka Končara, a vlasnik je ujedno direktor i jedini zaposleni.
Još uvijek nije službeno poznato koliko su potraživanja do sada otkupila Jadranska ulaganja od radnika Lede, niti imaju li većinu, ali postavlja se pitanje planira li Nenad Končar u Ledi nastaviti s brodogradnjom ili je pretvoriti u marinu za nautičare.
Ovo je brodogradilište čak i za hrvatske prilike doživjelo nevjerojatan apsurd. Leda je, naime, do 2014. godine, kada je bila u vlasništvu nizozemske tvrtke Peters Shipyard Adriatic B.V., imala je oko stotinjak zaposlenih, poslovala odlično i preživjela i gospodarsku krizu. 2014. godine dolazi do razlaza među nizozemskim partnerima i početka krize u Ledi. Suvlasnik Geert Lucas van Voorn prevario je svog partnera Piera Titusa Meindertsa i naposljetku besplatno dao vlasništvo nad Ledom sisačkom poduzetniku Nandoru Rajšliju, stoji u članku Dubrovačkog dnevnika.
Nakon što je Rajšli preuzeo poslovanje, Leda kreće s gomilanjem gubitaka, pa prvo dolazi do predstečajne nagodbe, a potom i odlaska firme u stečaj, koji još uvijek traje. Vjerovnici prvog reda su radnici Lede kojima se nije isplaćivala plaća, pa svoja potraživanja nastoje naplatiti u stečaju. Tu sada u priču, prema informacijama s kojima raspolaže Dubrovački dnevnik, ulijeće tvrtka Jadranska ulaganja koja otkupljuje potraživanja od radnika.

Nenad i Danko Končar
Lokacijska dozvola za marinu
Na pitanje koje se nameće samo od sebe - koji je cilj Jadranskih ulaganja i planiraju li brodogradilište prenamijeniti u marinu, odgovorila je gradonačelnica Korčule Nika Silić Maroević, s kojom su predstavnici tvrtke održali sastanak.
- Kazali su mi da prvo moraju donijeti stečajni plan kako bi se namirili vjerovnici te da bi se u ovom trenutku nastavilo kao do sada. No, s druge strane, otvoreno su mi rekli da su zatražili lokacijsku dozvolu za nautičku luku s druge strane uvale Ježevica, odnosno nisu krili svoje planove za turistička ulaganja. Na ovom dijelu za koji su zatražili dozvolu u prostornom planu jest upisana namjena za nautički turizam – rekla je Silić Maroević.
- Treba napraviti vrhunsku studiju tog područja i temeljem analize donijeti odluku što bi bilo najbolje za razvoj Korčule, odnosno je li moguće pomiriti međusobno egzistiranje nautike, turizma i brodogradnje. Ovako kako je bilo do sada ispada da nam se sve događa slučajno, odnosno mi ničim ne upravljamo i taj mi je osjećaj jako težak. Jedni imaju nostalgiju prema brodogradnji, a drugi smatraju da bi bilo puno bolje turistički razvijati to atraktivno područje. Ali to su sve rekla-kazala ocjene, zato nam je potrebna vrhunska studija koju uskoro planiramo provesti. Ja osobno nisam za monokulturu i da sve bude turizam. No jedno ne mora nužno isključivati drugo. Vidjela sam po svijetu da se moderna brodogradilišta nalaze usred turističkih gradova. Hoćemo li mi više ikoga zapošljavat osim konobara i kuhara? – zapitala se korčulanska gradonačelnica.