Politika i društvo

LOKACIJSKA DOZVOLA VEĆ JE ZATRAŽENA

NENAD KONČAR OTKUPLJUJE DUGOVE VJEROVNIKA LEDE Postaje li korčulansko brodogradilište u stečaju nova nautička marina?

Kazali su mi da prvo moraju donijeti stečajni plan kako bi se namirili vjerovnici te da bi se u ovom trenutku nastavilo kao do sada. No, s druge strane, otvoreno su mi rekli da su zatražili lokacijsku dozvolu za nautičku luku s druge strane uvale Ježevica, odnosno nisu krili svoje planove za turistička ulaganja. Na ovom dijelu za koji su zatražili dozvolu u prostornom planu jest upisana namjena za nautički turizam – rekla je gradonačelnica Korčule


 
3 min
Istra24

Kazali su mi da prvo moraju donijeti stečajni plan kako bi se namirili vjerovnici te da bi se u ovom trenutku nastavilo kao do sada. No, s druge strane, otvoreno su mi rekli da su zatražili lokacijsku dozvolu za nautičku luku s druge strane uvale Ježevica, odnosno nisu krili svoje planove za turistička ulaganja. Na ovom dijelu za koji su zatražili dozvolu u prostornom planu jest upisana namjena za nautički turizam – rekla je gradonačelnica Korčule

Tvrtka Jadranska ulaganja započela je s otkupljivanjem dugova vjerovnika korčulanskog brodogradilišta Leda u stečaju, objavio je Dubrovački dnevnik. Navedena tvrtka u vlasništvu je Nenada Končara, sina hrvatskog podruzetnika s londonskom adresom Danka Končara, a vlasnik je ujedno direktor i jedini zaposleni.

Još uvijek nije službeno poznato koliko su potraživanja do sada otkupila Jadranska ulaganja od radnika Lede, niti imaju li većinu, ali postavlja se pitanje planira li Nenad Končar u Ledi nastaviti s brodogradnjom ili je pretvoriti u marinu za nautičare.

Ovo je brodogradilište čak i za hrvatske prilike doživjelo nevjerojatan apsurd. Leda je, naime, do 2014. godine, kada je bila u vlasništvu nizozemske tvrtke Peters Shipyard Adriatic B.V., imala je oko stotinjak zaposlenih, poslovala odlično i preživjela i gospodarsku krizu. 2014. godine dolazi do razlaza među nizozemskim partnerima i početka krize u Ledi. Suvlasnik Geert Lucas van Voorn prevario je svog partnera Piera Titusa Meindertsa i naposljetku besplatno dao vlasništvo nad Ledom sisačkom poduzetniku Nandoru Rajšliju, stoji u članku Dubrovačkog dnevnika.

Nakon što je Rajšli preuzeo poslovanje, Leda kreće s gomilanjem gubitaka, pa prvo dolazi do predstečajne nagodbe, a potom i odlaska firme u stečaj, koji još uvijek traje. Vjerovnici prvog reda su radnici Lede kojima se nije isplaćivala plaća, pa svoja potraživanja nastoje naplatiti u stečaju. Tu sada u priču, prema informacijama s kojima raspolaže Dubrovački dnevnik, ulijeće tvrtka Jadranska ulaganja koja otkupljuje potraživanja od radnika.

Nenad i Danko Končar

Lokacijska dozvola za marinu

Na pitanje koje se nameće samo od sebe - koji je cilj Jadranskih ulaganja i planiraju li brodogradilište prenamijeniti u marinu, odgovorila je gradonačelnica Korčule Nika Silić Maroević, s kojom su predstavnici tvrtke održali sastanak.

- Kazali su mi da prvo moraju donijeti stečajni plan kako bi se namirili vjerovnici te da bi se u ovom trenutku nastavilo kao do sada. No, s druge strane, otvoreno su mi rekli da su zatražili lokacijsku dozvolu za nautičku luku s druge strane uvale Ježevica, odnosno nisu krili svoje planove za turistička ulaganja. Na ovom dijelu za koji su zatražili dozvolu u prostornom planu jest upisana namjena za nautički turizam – rekla je Silić Maroević.

- Treba napraviti vrhunsku studiju tog područja i temeljem analize donijeti odluku što bi bilo najbolje za razvoj Korčule, odnosno je li moguće pomiriti međusobno egzistiranje nautike, turizma i brodogradnje. Ovako kako je bilo do sada ispada da nam se sve događa slučajno, odnosno mi ničim ne upravljamo i taj mi je osjećaj jako težak. Jedni imaju nostalgiju prema brodogradnji, a drugi smatraju da bi bilo puno bolje turistički razvijati to atraktivno područje. Ali to su sve rekla-kazala ocjene, zato nam je potrebna vrhunska studija koju uskoro planiramo provesti. Ja osobno nisam za monokulturu i da sve bude turizam. No jedno ne mora nužno isključivati drugo. Vidjela sam po svijetu da se moderna brodogradilišta nalaze usred turističkih gradova. Hoćemo li mi više ikoga zapošljavat osim konobara i kuhara? – zapitala se korčulanska gradonačelnica.


Nastavite čitati

Zaprimljeno 11 kandidatura, osam ima dovoljno potpisa

DIP je zaprimio kandidature Zorana Milanovića, Dragana Primorca, Mostova Mira Bulja, nezavisnih Marije Selak Raspudić, Nike Tokića Kartela, Slobodana Midžića i Tomislava Jonjića. Zaprimio je i kandidature Dražena Keleminca (Autohtona Hrvatska stranka prava), Ivane Kekin (Možemo), Branke Lozo (Dom i nacionalno okupljanje) i Karoline Vidović Krišto (Odlučnost i pravednost) koja je u sinoć posljednja stigla u DIP

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.