"Za početak važno je znati da su svi zaprimljeni materijali putem elektroničke pošte od Općine Barban za 11. Sjednicu Općinskog vijeća istodobno u petak, 21.06.2022. dostavljeni na istovjetan način svim članovima općinske organizacije SDP Barban sa jasnom uputom da ukoliko bilo tko želi postaviti neka pitanja Općini ili dati komentar može ih poslati meni kao vijećniku pa ću ih ja postaviti na općinskoj sjednici.
Tonsko snimanje
Prije početka održavanja 11. sjednice Općinskog vijeća Općine Barban, poslan je dopis na službenu adresu elektroničke pošte Općine Barban, svim kolegicama i kolegama vijećnicima, načelniku Općine i njegovom suradniku prema kojem se ne prihvaća skraćeni Zapisnik sa 10. sjednice Općinskog vijeća Općine Barban iz razloga netočnog i nepotpunog sadržaja kao i nevjerodostojno prenesenih navoda i izjava.
Predložio sam sukladno članku 122. Poslovnika Općinskog vijeća Općine Barban, da se sjednice ubuduće tonski snimaju i da se predmetni Zapisnik ispravi tako da se isto upiše u Zapisniku sa 11. sjednice kao ispravak Zapisnika sa 10. Sjednice (sukladno Članku 91. Poslovnika).
Sve primjedbe iz gore navedenog dopisa podijeljene su u pismenom obliku svakom općinskom vijećniku na početku održavanja 11. sjednice tj. prema dnevnom redu:
Točka 1. „Verifikacija zapisnika s održane 10. sjednice Općinskog vijeća Općine Barban“ i glasanjem su jednoglasno usvojene i potvrđene od strane Općinskog vijeća.
Tonski snimak 11. Sjednice Općinskog vijeća Općine Barban
Kako bi se u pisane zapisnike vjerodostojno prenosili i bilježili istiniti iskazi, prijedlozi, zaključci i sve ostalo, važno je istaći da je na moj prijedlog da se tonski snima i 11. sjednica Općinskog vijeća Općine Barban sukladno Članku 122. Stavku (8) Poslovnika općinskog vijeća Općine Barban, predsjednik Općinskog vijeća Andi Kalčić dao prijedlog Općinskom vijeću na glasanje i jednoglasno je odlučeno od strane svih vijećnika da se tonski snima 11. sjednica Općinskog vijeća Općine Barban.
Poslovnik Općinskog vijeća Općine Barban u Članku 122. Stavak (8), propisuje slijedeće:
(8) Sjednice Općinskog vijeća, ukoliko to Općinsko vijeće odluči, mogu se tonski snimati, odnosno može se sačiniti videozapis sjednice, u kom slučaju svaki vijećnik ima pravo uvida u reprodukciju tonske snimke sjednice odnosno videozapisa.
Nešto je o tome napisano i u vašem članku od 15.07.2022., prenosim tekst:
Vijećnička pitanja
Prije održavanja 11. sjednice Općinskog vijeća Općine Barban, u ponedjeljak 27.06.2022. u 13,17 sati, na službenu adresu elektroničke pošte Općine Barban, svim kolegicama i kolegama vijećnicima, načelniku Općine i njegovom suradniku, dostavljen je dopis sa vijećničkim pitanjima za Točku 5.: Donošenje Odluke o raspisivanju i provođenju javnog natječaja za prodaju nekretnina putem prikupljanja pisanih ponuda, u sklopu Dnevnog reda 11. sjednice Općinskog vijeća Općine Barban (dokumentacija u privitku dopisa).
Navedeni dopis s vijećničkim pitanjima je kao što je uobičajena praksa nas u SDP-u isto tako istodobno proslijeđen na sve adrese elektroničke pošte članovima općinske organizacije SDP Barban.
Kako bi se izbjeglo bilo kakvo manipuliranje javnosti, u nastavku prenosim cjelovit tekst, sa predmetnih 9 točaka vijećničkih pitanja, pismeno dostavljen na 11. sjednicu Općinskog vijeća Općine Barban.
Poštovane/i,
u nastavku i privitku ovog dopisa dostavljam vijećnička pitanja za Točku 5., Donošenje Odluke o raspisivanju i provođenju javnog natječaja za prodaju nekretnina putem prikupljanja pisanih ponuda, u sklopu Dnevnog reda 11. sjednice Općinskog vijeća Općine Barban.
1. Koji je razlog da Općina Barban prodaje predmetnu nekretninu na k.č. 1293/7 k.o. Prnjani i tako Općina ostaje bez još jednog vlasništva, a uz to je na prošloj sjednici načelnik izjavio da u proračunu ima dovoljno sredstava?
Čemu onda rasprodaja Općinske imovine?
2. Zašto je od strane Općine prihvaćen elaborat procjene kada se u njemu nalazi kontradikcija jer je na strani 16. zapisano da je pristup čestici osiguran sa asfaltirane javne površine, a na stranici 21. zapisano da je čestica bez direktnog pristupa na prometnu površinu te je iz tog razloga katastarska čestica 1293/7 k.o. Prnjani stavljena u drugu kategoriju zemljišta i time spuštena vrijednost za 50%?
Zar nije interes Općine dobiti veću vrijednost?
3. Na zemljištu čija je vrijednost procijenjena na 76.400 kuna tj. 10.100 EUR-a provodi natječaj se nalazi građevinski objekt (kuća) od 62 kvadrata, minimalne vrijednosti 30.000 eura ili 225.000 kuna za koju se ne provodi natječaj već se poklanja nekome tj. potencijalnom kupcu.
Zašto se Općina prije natječaja nije upisala kao vlasnik građevinskog objekta (kuće) i u proračun Općine donijela dodatnih 225.000 kuna?
Ovo je velik propust i gubitak za Općinu te se iz tog razloga natječaj za prodaju zemljišta ne bi smio provesti tj. nelegalan je.
4. Ukoliko na tom općinskom zemljištu postoji vlasnik kuće, kako je mogao dobiti vlasništvo i graditi na općinskom zemljištu bez dozvole i koji su procesi provedeni po tom pitanju? Kazne, rušenje i ostalo po zakonima Republike Hrvatske.
5. Zbog čega se vijećnicima prešućuju detalji i navodi ih se na glasanje za odluku o natječaju te time potencijalno oštećuje Općina?
Pa mogao je na toj zemlji biti i hotel od nekoliko miliona eura, a Općina se pravi kao da je građevina nevidljiva.
6. Da li je građevina na tom zemljištu opasna po život pa će Općina odgovarati?
Obzirom da Općina nije dala detalje, kupac može tužiti Općinu zbog prešućivanja detalja pri prodaji?
7. Da li je zemljište u sukobu sa susjednom parcelom jer izgleda da je jedan rub na bazenu susjeda čime mogu nastati novi sudski sporovi?
Obzirom da Općina nije dala detalje, kupac može tužiti Općinu zbog prešućivanja detalja pri prodaji.
8. Zašto predlagatelj tj. načelnik ne povuče svoj prijedlog za glasanje o natječaju i sam dođe svojim očima vidjeti što prodaje?
Zašto se vijećnici stavljaju u poziciju da bez potpunih detalja svojim glasanjem donose gubitak Općini i sudjeluju u rasprodaji Općinske imovine?
9. Zašto Općina do sada nije pokrenula postupak i zašto sada ne pokrene postupak za naplatu korištenja Općinskog zemljišta obzirom da je netko zemljište ogradio i očito ga koristi?
A ako Općina ne zna tko je vlasnik ograde i građevinskog objekta (kuće) na tom zemljištu pa ne može naplatiti naknade za korištenje onda se može upisati kao vlasnik tog građevinskog objekta (kuće).
Zaključak:
Ovaj natječaj za prodaju zemljišta ne bi se smio provesti jer su preskočeni prethodni postupci kako bi se izbjegla sumnja na pogodovanje nekome.
Traže se usmeni odgovori na 11. sjednici i u pisanom obliku sa pojašnjenjima.
Traži se da se sve evidentira u zapisniku sa 11. sjednice.
Dokumentacija:
1. ODLUKA o raspisivanju i provođenju javnog natječaja za prodaju nekretnina putem prikupljanja pisanih ponuda
2. JAVNI NATJEČAJ za prodaju nekretnina putem prikupljanja pisanih ponuda
3. Nalaz i mišljenje procjembenog elaborata od 04.05.2022. godine
- MOD GRUPA d.o.o.
4. Zahtjev za izradu procjembenog elaborata od 03.05.2022.
- 03.05.2022. od Općine Barban upućen Zahtjev društvu MOD GRUPA d.o.o.
Pismeni odgovor na vijećnička pitanja nisu dobivena, već usmena pojašnjenja načelnika.
U vašem članku od 15.07.2022. navodite izjavu predsjednika Općinskog vijeća, Andija Kalčića, prema kojoj postoji tonski zapis sa 11. sjednice u svrhu transkripcije Zapisnika, tako da je prema tome sve moguće detaljno preslušati, provjeriti i preispitati.
Predlagatelj „Odluke o prodaji nekretnine“
Dalibor Paus u svom današnjem tekstu na vašem portalu u ovom predmetu kao Naručitelj procjembenog elaborata (dokumentacija u privitku dopisa) prebacuje odgovornost na Općinsko vijeće koje donosi „Odluku o prodaji nekretnine“.
Predlagatelj „Odluke o prodaji nekretnine“ je načelnik, a ako nije pitanje je tko je?
Da li je to predsjednik Općinskog vijeća, netko od kolegica i kolega vijećnika ili netko za koga znaju samo u Općini?
Netko je odgovoran za taj prijedlog „Odluke o prodaji nekretnine“.
Podsjećam na odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, Članak 48. Stavak (5), prema kojem:
Općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan:
5. odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave i drugom raspolaganju imovinom u skladu s ovim Zakonom, statutom jedinice i posebnim propisima,
Natječaj
Vezano uz trenutni natječaj kao vijećnik tražio sam od Općine usmene i pismene odgovore. Pismene još nisam dobio, a od usmenih sam dobio da treba pomoći čovjeku koji je eto ogradio i betonirao onoliko Općinske zemlje koliko je želio, a pri tom je to zemljište vezano za vilu sa bazenom namijenjenu iznajmljivanju i točno parceliziranoj prema ogradi koju je netko nepoznat postavio i koji je zadnjih nekoliko godina gradio kuću kao zamjenu za tek sada poznato navodni legalizirani kokošinjac i pokazao se kao vlasnik kuće.
Dakle, iz svih gore navedenih razloga jedini sam glasao protiv ovog natječaja.
Da li je sve po propisima i zakonima bilo bi poželjno da svoj odgovor daju nadležne institucije. Jer očito je otvorena javna rasprava u kojoj svatko misli da je u pravu.
Politički gledano, u našoj Općini IDS odlučuje, jer ima većinu u Općinskom vijeću, a načelnik Dalibor Paus koji je ujedno predsjednik IDS-a predlaže natječaje i sve vezano uz Općinu te time ima ogroman utjecaj na sve i tvrdi da je sve po propisima i zakonima.
Zaključak
Veseli me što se vašim istraživačkim novinarstvom i ovime ostvaruju pretpostavke za ostvarivanje načela slobode medija i prava novinara i svih drugih sudionika u javnom informiranju na slobodu izvješćivanja kao i dostupnost javnim informacijama, ostvarivanje prava na ispravak i odgovor, ostvaruju se načini zaštite tržišnog natjecanja, te prava i obveze drugih pravnih i fizičkih osoba koje djeluju na području javnog informiranja.
Ponosim se time da je ovime u konačnici potaknuta i rasprava u svim pravcima zakonodavne teorije i prakse uključujući sve pojedince sa njihovom slobodom, ravnopravnošću i jednakim pravima sukladno Ustavu Republike Hrvatske.
Ovu izjavu dajem kao vijećnik SDP-a u Općini Barban.
Srdačan pozdrav.
Nino Rojnić“