Politika i društvo

HOĆE LI SMIJENITI SAMIRA HADŽIĆA I NADZORNI ODBOR?

O ODLUCI DRŽAVE DA KUPI 'NOVI' ULJANIK Livio Bolković: To je najbolje rješenje u ovom trenutku, ali...

Livio Bolković, direktor Motortech Consultinga, manjeg suvlasnika Uljanik Brodogradnje 1856: "Država sada kao većinski vlasnik ne može više prebacivati odgovornost na stečajnog upravitelja; tu su premijer, ministar gospodarstva, ministar mora, prometa i infrastrukture. Moraju se aktivnije uključiti. Ako se ne promijeni dosadašnji pristup, vrlo brzo ćemo doći u istu situaciju. Vidjet ćemo koji će biti daljnji potezi Vlade, to nas jako zanima" * Sindikalac Boris Cerovac: "Ostaje žal za ponudom Čeha"


 
5 min
Zoran Angeleski

Livio Bolković, direktor Motortech Consultinga, manjeg suvlasnika Uljanik Brodogradnje 1856: "Država sada kao većinski vlasnik ne može više prebacivati odgovornost na stečajnog upravitelja; tu su premijer, ministar gospodarstva, ministar mora, prometa i infrastrukture. Moraju se aktivnije uključiti. Ako se ne promijeni dosadašnji pristup, vrlo brzo ćemo doći u istu situaciju. Vidjet ćemo koji će biti daljnji potezi Vlade, to nas jako zanima" * Sindikalac Boris Cerovac: "Ostaje žal za ponudom Čeha"

Unatoč kritikama dijela javnosti da je donesena u predizborne svrhe i da troši sredstva poreznih obveznika, pozitivne su prve reakcije ljudi vezanih uz pulsku brodogradnju na jučerašnju odluku hrvatske Vlade po kojoj će država, uz svoja dosadašnja 42 posto udjela, otkupiti za nepunih 7 milijuna eura i većinski paket (54,77 posto) Uljanik Brodogradnje 1856 te u tu tvrtku uložiti do 10 milijuna eura za njenu likvidnost i daljnje poslovanje.

Direktor ove tvrtke Samir Hadžić ignorirao je više naših telefonskih poziva, no njegovo, kao i svoje zadovoljstvo ovom odlukom Vlade, prenio nam je sindikalac Boris Cerovac.

Tim više su zadovoljni jer bi upravo danas, kaže Cerovac, bio 120. dan blokade računa, čime bi Fina mogla pokrenuti prijedlog stečaja ove tvrtke s 220-ak radnika koji posljednjih mjeseci s kašnjenjem dobivaju samo minimalce, i čija prodaja većinskog paketa nije uspjela u šest pokušaja na javnoj dražbi.

Pitanje je, međutim, hoće li nakon ove odluke, Vlada smijeniti dosadašnju upravu, direktora Samira Hadžića i Nadzornog odbora, a zbog stvorenog višemilijunskog duga, a nakon što je firma na startu počela raditi s pozitivnom nulom. Vlada je u ovoj odluci naredila i brzu reviziju poslovanja tvrtke, no o tome nešto niže.

Odgovorni za gubitke? Dajte, molim vas, pitajte moje ministarstvo

Koliko se osjeća odgovornom za te gubitke, pitali smo donedavnu predsjednicu Nadzornog odbora Uljanik Brodogradnje 1856 Zvonimiru Orešić Jaguljnjak, koja je , kao predstavnica Ministarstva financija u NO-u, a prije tri mjeseca podnijela neopozivu ostavku na tu dužnost. No, izbjegla je odgovor, kazavši nam: "Dajte, molim vas, pitajte moje ministarstvo".

Pozdravljajući odluku Vlade, sindikalac Boris Cerovac nam veli da su prije 3-4 tjedna uprava i sindikat posjetili Ministarstvo gospodarstva i tamo tražili upravo ovakvo rješenje.

- I tada sam izjavio da nije dobra udavača firma koja je u financijskim problemima. Nama treba da netko firmu podigne, da se pokrene proizvodnja, da počne dobro poslovati i da tek onda ide u prodaju, kaže on, podsjećajući da je sama Vlada ustvrdila da je brodogradnja strateška grana, pa na tome ona mora i raditi.

Stečajni upravitelj: "Sad ćemo napokon moći pristupiti unovčenju"

Odlukom Vlade zadovoljan je i stečajni upravitelj Loris Rak, kratko nam dodavši: "Sad ćemo napokon moći pristupiti unovčenju. Veli da još nije imenovan novi predsjednik Nadzornog odbora.

No, kako se da iščitati u odluci Vlade, ona zadužuje CERP  da na sjednici Glavne skupštine društva imenuje nove članove Nadzornog odbora društva, koji će činiti 2 predstavnika Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, 1 predstavnik Ministarstva financija i 1 predstavnik CERP-a 

Kritike o predizbornom potezu HDZ-ove vlade, po Cerovcu, u ne trebaju previše brinuti radnike.

- Ta je odluka trebala biti donesena i ranije, ali je dobrodošla i sada, budući da je donesena prije prijeteće likvidacije. Odluka je donesena u zadnjem trenutku i omogućava nam da normalno dišemo i da sad počnemo stvarati novu dobit i vrijednost, nastavlja.

"Ostaje žal za ponudom Čeha", veli Cerovac, a na naše potpitanje nisu li Česi tom ponudom ucjenjivali Vladu ne bi li istodobno došli do većinskog udjela u riječkoj luci, Cerovac odgovara: "Ta priča o ucjeni nije održiva jer se pojavila četiri mjeseca nakon prve ponude Čeha".

Podsjetimo, Čeh Jaroslav Strnad nudio je najviše, 20,6 milijuna eura za većinski udjel, ali svoju ponudu uvjetovao je kupoprodajom dionica koje država ima u Luci Rijeka. Na to država  nije pristala, smatrajući zadržavanje udjela u riječkoj luci od njezinog strateškog interesa, a Strnad nakon toga nije više iskazivao interes za Uljanik.

Za komentar smo pitali Livija Bolkovića, direktora pulskog Motortech Consultinga d.o.o., tvrtke  koja zajedno s tvrtkom Metal Marine ima udjel od 2,06 posto u Uljanik Brodogradnji 1856.

- Možda i jest predizborna odluka, ali je u ovom trenutku to najbolje rješenje, pa i za radnike Uljanik Brodogradilišta  dd. u stečaju, koji će prema nekim procjenama dobiti 30 posto od potraživanja, ali bolje išta nego ništa, kaže Bolković.

Livio Bolković

- Nadam se promjeni pristupu. Uvjerenja sam da dosadašnji potencijalni kupci i nisu bili zainteresirani za nastavak brodogradnje. Ovom odlukom dobiva se na vremenu. Jako nas zanimaju idući potezi Vlade. Država sada kao većinski vlasnik ne može više prebacivati odgovornost na Uljanik Brodogradnju d.d.  u stečaju i na stečajnog upravitelja. Tu su sada Vlada, premijer, ministar gospodarstva, ministar mora, prometa i infrastrukture; svi se oni moraju aktivnije uključiti oko Uljanika. Ako se ne promijeni dosadašnji pristup, vrlo brzo ćemo doći u istu situaciju. Vidjeti ćemo koji će biti daljnji potezi Vlade, to nas jako zanima. Nadam se dobrom odnosu s Vladom, nastavlja Bolković. 

"Mi želimo ovdje u Uljaniku ostati trajno. Želimo da nam se dugoročno riješi status prostora, a ne da nam se ugovoru o prostoru obnavljaju svakih šest mjeseci. I  Metal Marine i Motortech Consulting ovdje obavljaju ozbiljne poslove. Motortech radi četiri agregata za četiri broda koja se grade u Vijetnamu ,a taj je posao vrijedan više od 4 milijuna eura.  Mi se nalazi u Uljaniku dulje od 30 godina i nadam se da će se to pitanje prostora sada lakše rješavati s državom", zaključio je direktor Livio Bolković.

Uprava u roku od 10 dana mora angažirati neovisnog revizora za reviziju dosadašnjeg poslovanja

U odluci hrvatske o otkupu poslovnih udjela u društvu Uljanik Brodogradnja 1856 d.o.o., čije smo  ključne elemente naveii jučer, treba dodati i dio odluke da će se "prva uplata u iznosu blokade poslovnih računa i sredstava potrebnih za neisplaćene plaće radnika društva Uljanik  Brodogradnja 1856 d.o.o., Pula, u proteklom razdoblju, izvršiti najkasnije do 21. ožujka 2024." 

Odlukom se također zadužuje Uprava društva da u roku od 10 dana od donošenja ove Odluke pokrene postupak angažiranja neovisnog revizora za reviziju dosadašnjeg poslovanja


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.