Nakon teških optužbi djelatnika rovinjskog Centra za socijalnu skrb Rovinj na račun aktualne ravnateljice Centra Ane Božić, o čemu smo nedavno pisali, reagiranjem kojeg prenosimo u cijelosti, obratila se prozvana ravnateljica.
Nastavno na članak "Radnici rovinjskog centra ravnateljicu optužuju za MOBING, ALI I RASPAD SUSTAVA BRIGE O KORISNICIMA" objavljen na portalu Istra24 dana 2.7.2022. izdaje se slijedeće reagiranje kako bi se mediji i javnost pobliže upoznali s recentnijim događajima u Centru za socijalnu skrb Rovinj:
"Na radno mjesto ravnateljice Centra za socijalnu skrb Rovinj, Centro di Assistenza Sociale Rovigno (dalje: CZSS Rovinj) došla sam u listopadu 2020. godine nakon provedenog ponovljenog javnog natječaja za ravnatelja CZSS-a Rovinj u kojem sam bila jedini prijavljeni kandidat, a nakon što na prethodno provedenom natječaju nije odabran niti jedan kandidat iz razloga što na natječaj nije pristigla niti jedna prijava.
Iako je sama činjenica da u jednom od gospodarski najrazvijenijih gradova u RH nitko ne želi kandidirati za mjesto ravnatelja CZSS-a predstavljala u najmanju ruku vrlo neobičnu okolnost, shvatila sam takvu priliku kao novi profesionalni izazov te priliku za podizanjem kvalitete rada centra i provođenjem projekata kojima bi se podigla kvaliteta života socijalno ugroženih korisnika na području mjesne nadležnosti CZSS-a Rovinj.
Po stupanju na radno mjesto ravnateljice bilo je izazovno, ako ne i nemoguće, izvršiti bilo kakvu evaluaciju zatečenog stanja s obzirom na izostanak bilo kakvog oblika suradnje od dotadašnje ravnateljice i izrazito nesuradljivo nastrojenog većeg dijela radnog kolektiva.
Analizom zatečenog stanja utvrđeni su brojni izazovi u vođenju centra, od kojih su glavni bili izrazito neuredna dokumentacija (preko 6000 predmeta sa statusom „u radu“), površno pristupanje problemima korisnika, izostanak kvalitetnog stručnog rada dijela stručnih radnika, neusklađenost organizacije rada centra s pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima i sl.
Također, dio radnika je kroz godine razvio i niz štetnih radnih navika koje je trebalo korigirati i svesti u okvire poštivanja obveza iz njihovih radnih odnosa. Nakon prvotne analize već se moglo naslutiti zašto se u ovako prosperitetnoj sredini nitko nije javljao na natječaj za ravnatelja ustanove socijalne skrbi.
Sve navedeno posljedično se manifestiralo i na nezadovoljstvu korisnika, a o percepciji rada CZSS-a Rovinj u stručnim krugovima i javnosti koja se generirala tijekom dugog niza godina prije mog dolaska dovoljno govore i javnosti dostupne reakcije na članak o navodnom maltretiranju radnika od strane ravnateljice objavljenom na portalu IstraIN u prosincu 2021. godine.
Kraj tako zatečenog stanja, bilo je nužno provoditi organizacijske promjene u CZSS-u u cilju usklađivanja rada centra s pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima te podizanja razine profesionalnog i stručnog rada.
Dok dio radnog kolektiva pozdravlja takve promjene u centru te nastavlja savjesno obavljati svoje radne obveze, drugi dio ima poteškoća s prilagođavanjem na nužne promjene te svoje protivljenje iskazuje kroz razne pritužbe i prijave potpuno netočnog ili iskonstruiranog činjeničnog stanja, a u posljednje vrijeme sve češće i u obliku obraćanja medijima.
Slanje prijava i pritužbi raznim instancama je svakako legitimno pravo svakog radnika ili grupe radnika, no u ovom slučaju je upitna motivacija i prava svrha slanja takvih dopisa.
Pozitivni pomaci u radu CZSS-a Rovinj su već vidljivi kroz rješavanje problema najugroženijih i socijalno najzapuštenijih korisnika, sprječavanja neosnovanog žurnog izdvajanja i smještaja djece izvan obitelji, ali i rješavanja problema upravljanja kroz dugi niz godina zapuštene imovine štićenika koji su pod neposrednim skrbništvom CZSS-a, što je s vremenom postajalo i sve veći gradski problem.
Unaprjeđenje kvalitete rada centra vidljivo je i kroz povratne informacije dionika postupaka u kojima sudjeluje CZSS Rovinj, no u atmosferi linča koju stvaraju pojedini djelatnici i takve pozitivne povratne informacije se kvalificiraju kao “sramotne” i “nedopustive”.
U 20 mjeseci mog mandata u CZSS-u Rovinj unatoč brojnim unutarnjim opstrukcijama ostvareni su značajni pozitivni pomaci, stoga se s velikim ambicijama radujem mogućnostima koje se otvaraju u narednom razdoblju.
U konačnici, povećanje količine zadovoljstva i povjerenja korisnika najbolja su slika rada našeg centra.
U Vašem članku su prenesene brojne difamacije i daljnja omalovažavanja dijela radnika s kojima se svakodnevno susrećem, a na koje ću se u nastavku samo sumarno osvrnuti.
Isiniti su navodi da CZSS Rovinj u posljednje vrijeme otežano funkcionira zbog brojnih istovremenih bolovanja radnika koji već mjesecima iskazuju nezadovoljstvo mojim vođenjem Centra, no unatoč ogromnim izazovima Centar i dalje uredno obavlja svoju djelatnost te korisnicima pruža pripadajuća prava i usluge.
Navedeno je osigurano dodatnim angažmanom radnika koji su prisutni na poslu, a koji preuzimaju na sebe i dodatne poslove, ostajući pritom često i prekovremeno na poslu. Tako se dešava da primjerice pravnici zaprimaju i otpremaju poštu te protokoliraju pismena, psihologinja gotovo svakodnevno odlazi na terene, a ravnateljica zaprima korisnike.
Zbog ozbiljne sumnje u zlouporabu bolovanja zatražene su i dodatne kontrole bolovanja u obliku nadzora nadležnih službi HZZO-a ali i korištenjem privatnih detektivskih usluga radi suzbijanja istih.
U potpunosti su neistiniti i iskonstruirani navodi o navodnom omalovažavanju radnika. Navedeno je u suprotnosti s mojim temeljnim moralnim i životnim načelima, ali i pravilima dobrog ponašanja.
S radnicima mnogo radim individualno i to prvenstveno zbog uočenih velikih nedostataka u stručnom radu. Obzirom da dijelu radnika nisu poznati temeljni pojmovi za rad u centru za socijalnu skrb, sasvim je prirodno da motiviram i individualno radim te educiram djelatnike.
Ostaje mi nejasno kakva su to dva nadzora resornog ministarstva provedena u CZSS-u Rovinj s obzirom da je u centru proveden samo jedan nadzor – i to upravni nadzor resornog ministarstva čije se konačno izvješće očekuje.
Navedeni nadzor je pokrenut temeljem inicijative Upravnog vijeća CZSS-a Rovinj, ali i mojih višekratnih traženja za provedbom istog, sve kako bi dobili upute i smjernice neovisnog tijela za unaprjeđenjem kvalitete rada.
U članku se spominju i navodna kršenja radnih prava djelatnika CZSS-a Rovinj. Poštivanje radnih prava u CZSS-u Rovinj je zapravo na vrlo visokoj razini. Plaće, regresi, božićnice i ostala materijalna prava se redovito i bez zakašnjenja isplaćuju.
Radnici ne rade prekovremeno, osim u slučaju prijeke potrebe. Vikendi su slobodni a i ostali uvjeti rada su sasvim zadovoljavajući. Zahtjevi radnika za korištenjem godišnjeg odmora se gotovo beziznimno prihvaćaju.
Vrlo lako se naviknuti na komociju i dobre stvari, no kao veliki napad na sebe se shvaća kada se samo manji dio te komocije ukloni. Samo primjerice navodim da se, prilikom planiranja godišnjih odmora, okolnost da zbog potrebe organizacije rada prijedlog jednog radnika za korištenje godišnjeg odmora nije u cijelosti prihvaćen (manji dio zahtjeva jednog djelatnika nije prihvaćen, dok je ostatak u potpunosti prihvaćen) pokušava prezentirati kao „teško kršenje prava radnika“.
Istiniti su i navodi da je u posljednjih nekoliko mjeseci rada došlo do prestanka radnog odnosa troje djelatnika. Činjenica da su dva radna odnosa prestala temeljem sporazuma radnika i poslodavca govori o benevolentnosti poslodavca i izlaženju u susret željama radnika, a ne o nekakvoj tiraniji kako se to bezuspješno pokušava prikazati u medijima.
U tijeku je postupak selekcije za dva od tri upražnjena radna mjesta te će se uskoro izabrati najbolji kandidati.
U Vašem članku se navode i optužbe radnika za mobingiranje, no pravo pitanje je nad kime se ovdje provodi istinski mobing. Naime, de facto sam kontinuirano ucijenjena od strane nezadovoljnog dijela radnika na način da mi se prešutno postavlja ultimatum: „ili će biti po našem, ili ćemo ići na skupna bolovanja i pisati pritužbe te time paralizirati rad centra“, i to sve s ciljem da bi se stvorila slika o disfunkcionalnom centru za vrijeme mog mandata.
Neovisno o svemu navedenom, u mojem radu svakako postoje propusti iz kojih uvijek nastojim izvući pouke i nešto naučiti. Nedostatak iskustva u vođenju pokušavam nadomjestiti dodatnim angažmanom i prekovremenim radnim satima, a briga za korisnicima mi je uvijek na prvom mjestu.
Napominjem kako o navedenoj temi neće biti daljnjih očitovanja prema medijima s obzirom na izrazito veliki opseg radnih obveza koje imam na svom radnom mjestu i odgovornost koju nosim prema korisnicima CZSS-a Rovinj, ali i nastojanju da se navedena tema ne pretvori u novinarsko žutilo kako se to često može vidjeti u domaćem medijskom prostoru.
Također, ne želim udovoljavati beskrajnoj želji dijela radnika za polemiziranjem u vezi apsolutnog svakog koraka koji poduzmem u svojstvu ravnateljice CZSS-a Rovinj, no istinoljubivosti radi ipak ovim putem reagiram kako bi javnost bila upoznata i s drugom stranom priče u ovom slučaju.
Ravnateljica centra za socijalnu skrb Rovinj
Ana Božić, dipl. soc. radnica