Od danas se uvodi druga, najradikalnija faza, milanskog prometnog Područja B (Area B). Riječ je o zoni ograničenog prometa (ZTL) sa zabranom pristupa i prometovanja za vozila koja najviše zagađuju okoliš te za ona duža od 12 metara koja prevoze robu, javlja Il Sole 24 Ore.
Aktivna će biti od ponedjeljka do petka od 7.30 do 19.30, osim praznika. Nakon prve blaže eksperimentalne faze koja je započela prije tri godine, sada je ozbiljno.
Milano je prvi talijanski grad koji uvodi tako stroge mjere na tako velikom gradskom području. Strategija je planirana na duge staze s ciljem da potakne korištenje javnog prijevoza i car -sharing umjesto osobnih automobila. Procjenjuje se da će mjere obuhvatiti oko 13 posto automobila.
Sustav ZTL kontrolira 188 kamera
Nove zabrane važe od subote, ali stupaju na snagu od ponedjeljka 3. listopada jer se vikendom može slobodno kretati. Evo koja vozila su obugvaćena: Euro 2 benzinski automobili, Euro 4 dizelski automobili bez DPF-a, Euro 3 i 4 dizelski motori sa standardnim DPF-om, Euro 0, 1, 2, 3, 4 dizelski automobili s naknadnim DPF-om ugrađenim do 2018. i s klasom mase čestica jednako najmanje Euro 4, Euro 4 dizel, uključujući dvogorivo, i Euro 5 dizel.

automobilismo.it
Oni koji pristupe zoni B bez dozvole bit će sankcionirani novčanom kaznom između 163 i 658 eura. U slučaju ponavljanja prekršaja u razdoblju od dvije godine, odnosno ako se isti prekršaj učini dva puta u dvije godine, izriče se dodatna kazna suspenzije dozvole od 15 do 30 dana.
Zabrana prometovanja za gotovo 25 posto voznog parka
ZTL kontrolira 188 kamera. Međutim, postoje neke iznimke. Dizelska vozila Euro 4 i 5 te vozila s benzinskim motorom Euro 2 moći će cirkulirati u području B pridruživanjem integriranom projektu MoVe-In / Area B. Registrirana vozila - do danas 19.740, uključujući 19.000 automobila i 609 kombija - stoga će moći slobodno cirkulirati u bilo kojem vremenskom intervalu, do maksimalnog godišnjeg prijeđenih kilometara utvrđenih na temelju vrste i ekološke klase, do 30. rujna 2024.

Iris Erlind /Pexels
Prema elaboratu Studijskog centra AutoScout24 na temelju podataka ACI - Automobile Club d' Italia, procjenjuje se da ukupno gotovo 165 tisuća automobila (24,2 posto od ukupnog broja u prometu) neće moći prometovati. A ako uzmemo u obzir i milansko zaleđe, broj automobila koji neće moći cirkulirati u Milanu u području B penje se na gotovo 483 tisuće, što je 26,7 posto od ukupnog broja. Ovim podacima, koji se odnose na motorna vozila za prijevoz ljudi, tada će biti potrebno dodati neke vremenske zone koji se odnose na sredstva za prijevoz stvari, mopede i motorna vozila i druge kategorije vozila.
Jesu li do sad primijenjena ograničenja imala ikakvog učinka?
Prema obradi AutoScout24, vozni park ostaje relativno star, ali rezultati se počinju vidjeti u usporedbi s talijanskim prosjekom. Zapravo, u Milanu, 2021. vozni park, koji se sastoji od 678.839 automobila, zabilježio je pad u usporedbi s prethodnom godinom od preko 48.200 automobila stare generacije (od Euro 0 do 4), što predstavlja 45,2 posto od ukupnog broja u prometu. ( u 2019. iznosio je 51,4 posto). Brojka koja je znatno niža od talijanskog prosjeka (52,9 posto). S druge strane, broj automobila s najnovijom emisijskom klasom (Euro 6) povećao se za gotovo 48 500, s 28,8 posto u 2019. na 36,4 posto u 2021.
- Milano je potvrđen kao jedan od naj vrjednijih gradova u smislu da ograničenja počinju proizvoditi pozitivne učinke na obnovu voznog parka. Put koji treba prijeći još je dug, ali za poticanje promjena, uz novo tržište, rabljeni automobili mogu igrati ključnu ulogu, kaže Sergio Lanfranchi, Centro Studi AutoScout24

Tihamér Szász/Pexels
Zahvaljujući pristupačnijoj cijeni, čak i oni smanjene platežne moći mogu voziti sigurne automobile koji manje zagađuju okoliš. A podaci pokazuju kako se sve više Talijana, a posebice stanovnika Milana, kreće prema automobilima s novijim emisijskim klasama. Važno je naglasiti da obnova postojećeg voznog parka ne podrazumijeva samo kupnju hibridnih ili električnih automobila, već i nove generacije agregata, poput Euro 6, koji mogu dati poticaj procesu obnove.
Nije nedostajalo prosvjeda oporbe
Nije nedostajalo prosvjeda oporbe u Palazzo Marino, popraćenih zahtjevom za odgodom mjere dok se čeka smanjenje inflacije i troškova energije.
- Više od milijun ljudi riskira da ostane bez mogućnosti vožnje zbog Salinog zloglasnog izbora, koji govori o zaštiti okoliša, ali koji u stvarnosti masakrira radnike. Za što? Povrat u pogledu kvalitete zraka je zanemariv. Ali možda je svrha općine Milano drugačija, to je zaraditi novac s tisućama kazni koje će biti izdane, također zahvaljujući vrlo malo informacija građanima, rekao je Stefano Maullu, milanski koordinator Braće Italije.