Život

IZ MEDULINA APEL RODITELJIMA

FOKUS NA "PROBLEMU" ELEKTRIČNIH ROMOBILA: Obilježen 6. Nacionalni dan sigurnosti cestovnog prometa

Iako se sve češće koriste, praksa pokazuje da mnogi korisnici električnih romobila i bicikala ne znaju osnovna pravila vožnje niti uvjete koje treba ispunjavati da bi se njima moglo  upravljati * Policijska uprava istarska u suradnji s Hrvatskim autoklubom Pula-Rovinj danas je organizirala pokaznu aktivnost za učenike Osnovne škole dr. Mate Demarin Medulin


 
6 min
Istra24
foto: PU Istarska

Iako se sve češće koriste, praksa pokazuje da mnogi korisnici električnih romobila i bicikala ne znaju osnovna pravila vožnje niti uvjete koje treba ispunjavati da bi se njima moglo  upravljati * Policijska uprava istarska u suradnji s Hrvatskim autoklubom Pula-Rovinj danas je organizirala pokaznu aktivnost za učenike Osnovne škole dr. Mate Demarin Medulin

Hrvatski sabor je 21. listopada proglasio Nacionalnim danom sigurnosti cestovnog prometa, a ove godine kampanja je usmjerena na sigurnost upravljanja električnim romobilima i biciklima te nosi naziv „Dva kotača nisu igračka! Sigurnost je prva zadaća“.
 
Naime, u posljednje se vrijeme značajno povećao broj korisnika električnih romobila i bicikala pa se možemo reći kako Hrvatska sve više postaje nacija na dva kotača. Nažalost, povećao se i broj stradavanja povezanih s njihovim korištenjem. Iako se sve češće koriste, praksa pokazuje da mnogi korisnici električnih romobila i bicikala ne znaju osnovna pravila vožnje niti uvjete koje treba ispunjavati da bi se njima moglo  upravljati.

Na području Policijske uprave istarske u prvih devet mjeseci evidentirano je 96 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali biciklisti te je u tim nesrećama jedan biciklist poginuo, sedam biciklista je zadobilo teže tjelesne ozljede, a 78 biciklista je lakše ozlijeđeno. Što se tiče nesreća s vozačima romobila, oni su sudjelovali u 32 prometne nesreće, a u tim nesrećama tri osobe na romobilu zadobile su teže ozljede, a 31 osoba lakše.

Stoga je, kako bi se pozvalo na oprez i reakciju, Policijska uprava istarska u suradnji s Hrvatskim autoklubom Pula-Rovinj danas organizirala prigodnu aktivnost za učenike Osnovne škole dr. Mate Demarin Medulin. U sportskoj dvorani za učenike od četvrtog do osmog razreda policijska službenica Postaje prometne policije Pula-Pola Leonarda Bogović održala je prigodno predavanje te je učenike upoznala kako su još premladi za vožnju romobila, a kada za to budu dovoljno stari, tada moraju poštivati prometna pravila. Također im je objasnila s koliko godina mogu sami voziti bicikl, da moraju nositi kacigu prilikom vožnje i da se trebaju voziti po biciklističkoj stazi, a ako ona ne postoji, onda što bliže uz desni rub kolnika.


 
Kako je istaknuo policijski službenik iz Službe prometne policije Marko Oršulić, cilj ovogodišnje kampanje Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa je educirati vozače električnih romobila i bicikala o važećim zakonskim propisima, upozoriti na najčešće prekršaje te senzibilizirati opću javnost o ranjivosti ove skupine sudionika u prometu. Pritom je istaknuo kako je na prometnicama sve više vozača romobila, no treba voditi računa da ne mogu svi romobili sudjelovati u prometu, već samo oni čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h te roditelji o tome trebaju voditi računa.

foto: PU Istarska

Nakon predavanja, učenici su se mogli okušati na probnom poligonu Hrvatskog autokluba, a riječ je o poligonu na kojem djeca s navršenih devet godina polažu za dobivanje potvrde o samostalnom upravljanju biciklom na cesti. Predstavnica Hrvatskog autokluba Pula-Rovinj Aleksandra Novaković istaknula je kako su djeca pokazala zavidno znanje vožnje biciklom, no da su ipak uočene neke greške, koje su odmah i korigirane, a najčešći problem je što nisu svjesna svoje okoline i ne provjeravaju što se oko njih događa.
 
Kako su djeca uspješno prolazila poligon, bilo je lijepo vidjeti kako se međusobno bodre i ukazuju jedni drugima kako treba uspješno savladati poligon. Mare, Daria, Valeriia i Adriano rekli su kako su im neka od prometnih pravila već bila poznata te da u slobodno vrijeme i sami voze bicikl, a pritom uvijek nose kacigu i voze uz desni rub kolnika.

PRAVILA ZA SIGURNU VOŽNJU ELEKTRIČNIM ROMOBILOM

  • 14 godina je minimalna dob za samostalno upravljanje električnim romobilom.
  • Kaciga je obavezna tijekom vožnje.
  • Vozač tijekom vožnje smije imati slušalicu samo u ili na jednom uhu, a ne u ili na oba.
  • Na električnim romobilu smije se prevoziti samo osoba koja njime upravlja.
  • 25 km/h je maksimalna dozvoljena brzina ovih vozila, ali je pritom potrebno prilagoditi brzinu površinama kojima se kreću i voditi računa o drugim sudionicima u prometu.
  • Obavezno noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, važno je biti uočen: vozač mora biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom, a vozilo mora biti osvijetljeno.
  • Pri prelasku kolnika vozač električnog romobila mora paziti na udaljenost i brzinu vozila te prijeći tek kad je sigurno.
  • Ako biciklistička staza nije označena preko kolnika, vozač električnog romobila mora sići s vozila i gurati ga kao pješak preko prijelaza ili kolnika.

 
PRAVILA ZA SIGURNU VOŽNJU BICIKLOM

  • 14 godina je minimalna dobna granica za samostalno upravljanje biciklom, osim za djecu koja su u školi prošla program osposobljavanja za samostalno upravljanje biciklom u prometu na cestama, a koja mogu upravljati s 9 godina.
  • Kaciga je obavezna tijekom vožnje za mlađe od 16 godina.
  • Obavezno noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, važno je biti uočen: vozač mora biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom, a vozilo mora biti osvijetljeno.
  • Kretati se smije isključivo biciklističkom trakom ili stazom, a ako ne postoje, kolnikom, što bliže desnom rubu.
  • Vozač tijekom vožnje smije imati slušalicu samo u ili na jednom uhu, a ne u ili na oba.
  • Vozač mora upravljati vozilom tako da ne ugrožava stabilnost ni druge sudionike te ne smije skidati obje ruke s upravljača, pridržavati se za vozila ni prevoziti predmete koji ometaju upravljanje.
  • Pri prelasku kolnika vozač bicikla mora paziti na udaljenost i brzinu vozila te prijeći tek kad je sigurno.
  • Ako biciklistička staza nije označena preko kolnika, vozač bicikla mora sići s vozila i gurati ga kao pješak preko prijelaza ili kolnika.

foto: PU Istarska

Poseban apel roditeljima

Roditelji i odrasli imaju ključnu ulogu u zaštiti djece i mladih. Električni romobili i bicikli nisu igračke, već prijevozna sredstva koja zahtijevaju znanje, odgovornost i poštivanje prometnih pravila.
Djeci mlađoj od 14 godina ne treba kupovati električne romobile. Starijoj djeci, koja smiju upravljati, ključno je objasniti osnovna prometna pravila - od toga gdje se smiju kretati, kako prelaziti kolnik pa sve do poštivanja pješaka i drugih vozača.

Najvažnije, roditelji trebaju inzistirati na nošenju zaštitne kacige. Statistika pokazuje da upravo nekorištenje kacige dovodi do najtežih ozljeda glave i mozga, osobito kod djece i mladih.
Uloga odraslih je i da budu uzor: svojim ponašanjem u prometu pokazuju djeci da sigurnost uvijek dolazi na prvo mjesto.
 
Kako danas plaćate, ozljedama svog djeteta ili novcem?
KAZNE ZA PROMETNE PREKRŠAJE
30 eura 

  • prekršaji nenošenja zaštitne kacige za vrijeme upravljanja vozilom
  • prekršaji nenošenja reflektirajućeg prsluka ili reflektirajuće materije, noću i slučajevima smanjene vidljivosti
  • prekršaji prijevoza više osoba (sharing) -  na električnom romobilu kojim se smije prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom

60 eura

  • prekršaji upravljanja pod utjecajem alkohola
  • prekršaji nepoštivanja prometnih znakova u cestovnom prometu

Nastavite čitati

Istra
 

Jesenski raj za ljubitelje prirode i okusa: U subotu i nedejelju Dani gljiva u Brtonigli

Program počinje u subotu ujutro u 09:30 izložbom koja prikazuje više od 200 vrsta gljiva dok će u 10 sati na redu biti prijem gljivarskih ekipa. Prijepodne donosi i natjecanje u branju gljiva te edukaciju o ljekovitom bilju i gljivama. Posebnu atrakciju čine radionice i vođene šetnje po šumi uz stručno vodstvo mikologa, koje će omogućiti posjetiteljima da izbliza upoznaju svijet gljiva i biljnog bogatstva Istre

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.