Život

Prema pisanju Jutarnje lista

HAC bi s vinjetama imao 150 milijuna eura manji prihod

Hrvatska bi za otprilike dvije, tri godine trebala dobiti novi sustav naplate cestarine. Odluka o novom načinu naplate donesena je još prije pet godina, a u javnosti je posljednjih nekoliko tjedana ponovo krenulo zagovaranje uvođenje vinjeta kao najboljeg sustava naplate, dok se novi sustav opisuje kao loš i preskup  * Prema dostupnim informacijama, simulacije pokazuju da bi u slučaju da se u Hrvatskoj uvede isti model naplate cestarine kao u Austriji ili Sloveniji, HAC imao manji godišnji prihod


 
2 min
HINA

Hrvatska bi za otprilike dvije, tri godine trebala dobiti novi sustav naplate cestarine. Odluka o novom načinu naplate donesena je još prije pet godina, a u javnosti je posljednjih nekoliko tjedana ponovo krenulo zagovaranje uvođenje vinjeta kao najboljeg sustava naplate, dok se novi sustav opisuje kao loš i preskup  * Prema dostupnim informacijama, simulacije pokazuju da bi u slučaju da se u Hrvatskoj uvede isti model naplate cestarine kao u Austriji ili Sloveniji, HAC imao manji godišnji prihod

HAC bi s vinjetama imao 150 milijuna eura manji prihod, piše u srijedu Jutarnji list, donoseći mišljenja stručnjaka o tome zašto nemamo sustav naplate cestarina kao u Sloveniji i Austriji.

Hrvatska bi za otprilike dvije, tri godine trebala dobiti novi sustav naplate cestarine. Odluka o novom načinu naplate donesena je još prije pet godina, a u javnosti je posljednjih nekoliko tjedana ponovo krenulo zagovaranje uvođenje vinjeta kao najboljeg sustava naplate, dok se novi sustav opisuje kao loš i preskup.

U Hrvatskoj se cestarina naplaćuje po prijeđenom kilometru, a tako će ostati i s novim sustavom. Cestarina će se naplaćivati očitavanjem tablica ili preko ENC uređaja. Novi sustav omogućit će upraviteljima autocesta uvođenje mnogobrojnih modela naplate cestarine - različite cijene tijekom dana, po danima u tjednu ili tijekom različitih godišnjih doba - te će se i na taj način pokušati privući vozače na autoceste.

Profesor Marko Ševrović s Prometnog fakulteta u Zagrebu tvrdi kako je Hrvatska naplatu cestarina putem vinjeta trebala uvesti prije 15 godina i kako bi to sigurno rezultiralo većim prometom autocestama, većim gospodarskim razvojem područja uz autoceste te bi u konačnici dovelo do rasta BDP-a.

"No, danas, kad je došlo do tehnološkog razvoja, uvođenja 5G mreže i razvoja plaćanja pomoću aplikacija, vinjete su stvar prošlosti. Uvođenjem vinjeta Hrvatska bi u ljetnim mjesecima na autoceste dovela još veći broj automobila, napravila bi se dodatna zagušenja u obalnim gradovima jer bi se strance poticalo da za relativno malo novca koriste naše prometnice”, smatra.

Prema dostupnim informacijama, simulacije pokazuju da bi u slučaju da se u Hrvatskoj uvede isti model naplate cestarine kao u Austriji ili Sloveniji, HAC imao manji godišnji prihod od oko 150 milijuna eura, što bi se odrazilo na kvalitetu održavanja prometnica, ali i na uredno otplaćivanje kredita, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.


Nastavite čitati

Zaprimljeno 11 kandidatura, osam ima dovoljno potpisa

DIP je zaprimio kandidature Zorana Milanovića, Dragana Primorca, Mostova Mira Bulja, nezavisnih Marije Selak Raspudić, Nike Tokića Kartela, Slobodana Midžića i Tomislava Jonjića. Zaprimio je i kandidature Dražena Keleminca (Autohtona Hrvatska stranka prava), Ivane Kekin (Možemo), Branke Lozo (Dom i nacionalno okupljanje) i Karoline Vidović Krišto (Odlučnost i pravednost) koja je u sinoć posljednja stigla u DIP

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.