Bliži se ljetna turistička sezona u Europi uoči koje, kao i svake, uvijek ima nedoumica i nepoznanica. Jedna od ovogodišnjih tiče se odnosa Europe i Sjedinjenih Američkih Država, piše N1
Hoće li se trgovinski rat SAD-a i Europske unije, te općenito lošiji odnosi Washingtona i Bruxellesa nakon stupanja na dužnost Donalda Trumpa, odraziti na ovdašnji turizam?
Hrvatska je proteklih godina, naročito od onih pandemijskih, bilježila stalni rast broja američkih turista koji su Hrvatsku prepoznali kao sigurnu destinaciju. Štoviše, SAD je posao najveće izvaneuropsko emitivno tržište za hrvatski turizam.
Sve više turista iz SAD-a
Otamo nam je prošle godine došlo više od 776 tisuća gostiju koji su ostvarili 2,2 milijuna noćenja. U odnosu na 2023. godinu bio je to rast od 9 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima. Primjerice, u dotad rekordnoj predpandemijskoj 2019. godini iz SAD-a je stiglo 654 tisuće gostiju koji su ostvarili 1.8 milijuna noćenja. Nakon općeg pada brojki u pandemijskoj 2020. i 2021. godini, već 2022. broj turista iz SAD-a popeo se na 502 tisuće, koji su ostvarili 1,39 milijuna noćenja, da bi 2023. narastao na 672 tisuće i 1,73 milijuna noćenja.
Američki turisti brojnošću i ostvarenim noćenjima u Hrvatskoj lani su bili na 12. mjestu, ispred Francuske, Srbije, Švicarske, Švedske, Belgije…
“Kada govorimo o dalekim, odnosno izvaneuropskim tržištima, tržište SAD-a za Hrvatsku predstavlja najvažnije daleko tržište s kojeg se ostvaruje najviše turističkih dolazaka i noćenja. Također, važno je naglasiti da se Amerikanci nalaze na samome vrhu najboljih potrošača u hrvatskom turizmu, s prosječnom dnevnom potrošnjom od oko 300 eura”, rekli su nam u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ).
U HTZ-u očekuju nastavak pozitivnih trendova
Na pitanje kakav je trenutno buking turista iz SAD-a i očekuje li se ove sezone stagnacija ili pad broja njihovih dolazaka zbog prethodno spomenutih geopolitičkih okolnosti, u HTZ-u kažu kako zasad očekuju dobre rezultate i nastavak pozitivnih trendova.
“Hrvatska unazad nekoliko godina s tržišta SAD-a bilježi odlične rezultate koji se, osim po rastu turističkog prometa, očituju i po kontinuiranom jačanju prepoznatljivosti Hrvatske kao turističke destinacije na velikom i značajnom tržištu kao što je SAD. Unatoč aktualnim zbivanjima, najvažniji partneri na američkom tržištu javljaju kako za cijelu 2025. godinu očekuju dobre rezultate i nastavak pozitivnih trendova kada je u pitanju Hrvatska kao destinacija.”
“Žele putovati i imaju raspoložive budžete”
U HTZ-u pritom ističu da su rezervacije u SAD-u prema Hrvatskoj stabilne i u porastu, naročito kod prodaje kapaciteta višeg cjenovnog ranga i kvalitete, odnosno individualnih putovanja po mjeri.
Amerikanci, kažu, žele putovati i imaju raspoložive budžete. A što se tiče njihovih rezervacija, očekuje se da će najintenzivnije biti u last minute ponudama.
“U skladu s navedenim, u ovoj godini očekuje se daljnji rast broja američkih gostiju u Hrvatskoj”, poručuju iz HTZ-a.