Život

OTVARANJE SE OČEKUJE U 2030. GODINI

MEGAPROJEKT 'NOVI KRČKI MOST' Gradi se dvoetažni kolos dugačak 850 metara s pridruženim vijaduktom, tunelom i zaštitom od vjetra

Gornji 'sloj' mosta, najavljeno je, činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem 'katu'. S pristupnim cestama, vijaduktom i mostom, ukupna dužina projekta bit će veća od sedam kilometara. Hrvatske autoceste objavile su grafički prikaz budućeg mosta


 
2 min
Istra24

Gornji 'sloj' mosta, najavljeno je, činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem 'katu'. S pristupnim cestama, vijaduktom i mostom, ukupna dužina projekta bit će veća od sedam kilometara. Hrvatske autoceste objavile su grafički prikaz budućeg mosta

Početkom godine pokrenut je proces gradnje novog mosta za otok Krk. Riječ je o impresivnom zdanju koje će po završetku moći stajati uz bok trenutno najdužeg, najskupljeg i također impresivnog  Pelješkog mosta, piše Večernji list.

Iz Hrvatskih autocesta su objavili i grafički prikaz novog mosta koji pokazuje da je riječ o mostu koji će svakako omogućiti puno veću protočnost prema otoku u gospodarskom, ali i turističkom smislu, s obzirom na to da je u ljetnim mjesecima promet prema otoku toliki da se događaju gužve i kolone.

Riječ je o mostu koji će biti i cestovni i željeznički, navodi se dalje u članku Jutarnjeg lista, i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba izgraditi

Sam most preko mora bit će dugačak oko 850 metara, no prometnu cjelinu projekta ne čini samo most, već i vijadukt iznad doline duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara.

Novi bi most trebao biti dvoetažni, odnosno gornji 'sloj' činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem 'katu' mosta. S pristupnim cestama, vijaduktom i mostom, ukupna dužina projekta bit će veća od sedam kilometara.

Trasa će mu prolaziti nešto južnije od sadašnjeg i neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, već će se protezati od od istočnog kraja uvale Črišnjeva, preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo. Radi se, naime, o najkraćoj zračnoj liniji između kopna i otoka Krka na toj trasi.

"Stari" Krčki most
Kolone na postojećem mostu

Zanimljivo je i to da će novi most imati zaštitu od vjetra, što će ga činiti sigurnim za promet i u vrijeme jakih bure kada aktualni krčki most zna biti zatvoren za određene skupine vozila. Stari će pak most, izgradnjom novog biti znatno rasterećeniji, a povremeno redovno održavanje više neće stvarati poznate prometne kolapse kako na samom mostu, tako i na izlazima iz Rijeke u smjeru Krka.

Početkom godine HAC je projekt pokrenuo raspisivanjem natječaja za izradu studijske i prometne dokumentacije, a procjena vrijednosti projektiranja iznosi 600.000 eura. Plan je da se u idućih tri do četiri godine izradi studija utjecaja na okoliš i drugi dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u. Procjena je da bi novi most mogao biti izgrađen i u funkciji do 2030. godine, zaključuje se u članku.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.