Početkom godine pokrenut je proces gradnje novog mosta za otok Krk. Riječ je o impresivnom zdanju koje će po završetku moći stajati uz bok trenutno najdužeg, najskupljeg i također impresivnog Pelješkog mosta, piše Večernji list.
Iz Hrvatskih autocesta su objavili i grafički prikaz novog mosta koji pokazuje da je riječ o mostu koji će svakako omogućiti puno veću protočnost prema otoku u gospodarskom, ali i turističkom smislu, s obzirom na to da je u ljetnim mjesecima promet prema otoku toliki da se događaju gužve i kolone.
Riječ je o mostu koji će biti i cestovni i željeznički, navodi se dalje u članku Jutarnjeg lista, i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba izgraditi
Sam most preko mora bit će dugačak oko 850 metara, no prometnu cjelinu projekta ne čini samo most, već i vijadukt iznad doline duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara.
Novi bi most trebao biti dvoetažni, odnosno gornji 'sloj' činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem 'katu' mosta. S pristupnim cestama, vijaduktom i mostom, ukupna dužina projekta bit će veća od sedam kilometara.
Trasa će mu prolaziti nešto južnije od sadašnjeg i neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, već će se protezati od od istočnog kraja uvale Črišnjeva, preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo. Radi se, naime, o najkraćoj zračnoj liniji između kopna i otoka Krka na toj trasi.
"Stari" Krčki most
Kolone na postojećem mostu
Zanimljivo je i to da će novi most imati zaštitu od vjetra, što će ga činiti sigurnim za promet i u vrijeme jakih bure kada aktualni krčki most zna biti zatvoren za određene skupine vozila. Stari će pak most, izgradnjom novog biti znatno rasterećeniji, a povremeno redovno održavanje više neće stvarati poznate prometne kolapse kako na samom mostu, tako i na izlazima iz Rijeke u smjeru Krka.
Početkom godine HAC je projekt pokrenuo raspisivanjem natječaja za izradu studijske i prometne dokumentacije, a procjena vrijednosti projektiranja iznosi 600.000 eura. Plan je da se u idućih tri do četiri godine izradi studija utjecaja na okoliš i drugi dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u. Procjena je da bi novi most mogao biti izgrađen i u funkciji do 2030. godine, zaključuje se u članku.