U vrijeme kada se poslovni prostori na Giardinima prazne, a gradski lokali u centru više i ne uspijevaju pronaći korisnike, jedna se tvrtka odlučila nastaniti baš u srcu grada i oživjeti prostor jedne, slobodno se može reći - kultne pulske butige. Prostor na adresi Giardini 8 će mnogi prepoznati kao urarsku radnju „Domenico“, ali iznad preuređenog izloga sada stoji natpis -„Natur House“. Posjetili smo nove stanare i saznali što se sada nudi iza dobro poznatog ulaza.
Umjesto sati i minuta, mjere se kilogrami
U nekadašnjoj urarskoj radioni više nema vekerica i budilica – sada se unutra nalaze vage. Natur House savjetovalište je za pravilnu ishranu, ali voditeljica Margita i njezina asistentica Dubravka kažu nam kako je prostor ujedno i dućan s proizvodima bez šećera i dodacima hrani, a nastoje podržati i prodaju kozmetičkih i prehrambenih proizvoda manje renomiranih hrvatskih proizvođača.
Ne prodaju magnete i suvenire, ne žive od sezone i ostaju otvoreni tijekom cijele godine pa su, kaže nam nutricionistička savjetnica Margita, od početka svjesni rizika koji dolazi s ovom lokacijom i dodaje kako su se već upoznali s nemilosrdnom pulskom zimom.
- Nakon prvih mjesec dana, iskreno, mislila sam da ćemo morati staviti ključ u bravu i da smo napravili grešku, priznaje nam Margita, ali onda je polako sve počelo dolaziti na svoje.
- Pustoš u centru nije samo pulski problem. I središte Zagreba, gdje se nalazi naše drugo savjetovalište, je u sličnoj situaciji. Sve se seli u trgovačke centre, svuda je tako, objašnjava i kaže kako se trenutno prilagođavaju i na razlike u zahtjevima klijenata u ova dva grada.
- Puno savjetovanja radimo vezano za gubitak tjelesne težine i primjećujem da žene ovdje liniju počinju tesati već u kasnu zimu. Zagrepčankama, pak, nije strana ideja da u lipnju odluče iznenada smršavjeti pred odlazak na more. Ja im tada kažem da ću - učiniti što mogu, kaže Margita kroz osmijeh.

Nutricionist savjetnik, Margita
Više nitko neće niti što je besplatno
Svoju su „kućicu zdravlja“ pokušale Puležanima približiti i organiziranjem degustacije proizvoda iz svoje ponude. Vodeći se za uvjerenjem da slatkiši najlakše otvaraju vrata novih poznanstava, zimus su prolaznicima ponudile kušanje proizvoda od čokolade bez šećera no ispostavilo se da se svijet po ovom pitanju iznenada promijenio. Od pandemije su ljudi manje skloni ulaženju u nove prostore i degustaciji hrane, čini se Margiti, pa često zaziru od besplatnih uzoraka.
- Nekada je vrijedilo pravilo – ako je besplatno, hajmo probati! Sada vas češće gledaju i nisu sigurni bi li uzeli od vas nešto ili ne. To je velika razlika u odnosu na prije nekoliko godina, kaže, i dodaje kako danas ljudi puno teže uzimaju čak i u potpunosti zapakirane proizvode poput čokoladnih pločica.
Ne prodajemo hranu za mršavljenje
Zahvaljujući internetu, kao najvažnijem „izlogu“ savjetovališta, klijenti ih ipak lako pronalaze i svi im se i vraćaju što je olakšalo prve mjesece u novom gradu. Programi koje izrađuju individualizirani su i zahtijevaju više susreta s nutricionistom pa im je važno znati da su ulile povjerenje Puležanima. Ali, pogrešno je pretpostaviti da ovdje dolaze samo osobe koje žele smršavjeti, objašnjava Margita.
- Ponekad ljudi imaju potrebu povećati kilažu ili mišićnu masu. Osim toga, puno je zdravstvenih problema koji se reflektiraju kroz povećanje tjelesne mase. Ja najviše radim s osobama koje imaju problema sa štitnjačom, prvenstveno ženama, i mogu reći da mi je to fokus posljednjih godina. Ali, nudimo pomoć i muškarcima, osobama s hormonalnim disbalansima i djeci s prekomjernom kilažom, objašnjava Margita i dodaje kako ljudi ponekad misle da se u dućanu prodaju „proizvodi za mršavljenje“, ali takvo nešto kod njih ne postoji. Dodaci prehrani mogu tek olakšati praćenje programa kojeg nutricionist prepiše.
Polako ih ipak hvata duh ljeta u gradu pa se, kažu, raduju smišljanju planova za korištenje svog lijepog izloga. Ovog će ljeta prolaznicima ponuditi sladoled i sokove bez šećera, a zatim će vidjeti koje će se sve nove ideje rađati. Dok u izlog ne stignu ljetni slatkiši, na brzopotezno pitanje koji im je trenutno najprodavaniji proizvod, uglas odgovaraju – preparat protiv mamurluka.