Život

TU JE ODRASTAO SVJETSKI PRVAK FORMULE 1

Rodnu kuću Marija Andrettija u Motovunu kupio i već obnavlja Hrvat s Novog Zelanda

Kupcu i njegovoj ženi kuću je prodala obitelj kojoj je ta nekretnina pripala nakon Drugog svjetskog rata * S obzirom na lokaciju, tik pod motovunskim zidinama, kupoprodajna cijena sigurno je bila poveća, tim više jer s donje strane ima tri 'podzemna' kata


 
3 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini

Kupcu i njegovoj ženi kuću je prodala obitelj kojoj je ta nekretnina pripala nakon Drugog svjetskog rata * S obzirom na lokaciju, tik pod motovunskim zidinama, kupoprodajna cijena sigurno je bila poveća, tim više jer s donje strane ima tri 'podzemna' kata

Hrvat s Novog Zelanda zajedno sa suprugom kupio je i upravo obnavlja rodnu kuću legendarnog svjetskog automobilskog prvaka Marija Andrettija, jednog od najuspješnijih i najraznolikijih vozača utrka svih vremena, jednog od samo dvojice pilota u povijesti koji su pobjeđivali u Formuli 1 te natjecanjima IndyCar, World Sportscar Championship i NASCAR.

Kupcu i njegovoj ženi (nemaju djece) kuću je prodala domaća obitelj kojoj je ta nekretnina pripala nakon Drugog svjetskog rata.

Mario Andretti cijeli život u automobilizmu

Novozelandski-hrvatski par zaljubio se u Motovun, njegovu ljepotu i mir, a znači im i to što je u ovoj kući odrastao svjetski automobilski prvak koji je u Motovunu, točnije u Montoni u tadašnjoj Italiji, rođen 28. veljače 1940. godine. Prije četiri dana proslavio je 85. rođendan.

Andretti se aktivno natjecao čak do 2003., kad je nakon teške nesreće u utrci Indy 500, u timu sina Michaela Andrettija, prestao s aktivnim natjecanjem. Imao je sportsku karijeru dugu čak 38 godina (1965. – 2003.) te je tako nadmašio rekord, koji je karijerom od 1957. do 1992., držao slavni A.-J. Foyt.

Obnova traje: ovim je stepenicama trčao Andretti kao dječak

Hrvatsko-novozelandski kupac (nije Istrijan), namjerava sa suprugom živjeti u Motovunu i nemaju je namjere iznajmljivati. Par trenutno nije u Motovunu, ali radnici obnavljaju unutrašnjost kuće.

S obzirom na lokaciju, tik pod motovunskim zidinama, kupoprodajna cijena sigurno je bila poveća.

Ulaz s prednje strane

Obnova unutar kuće već se zahuktala. Iako s prednje strane ne ostavlja takav dojam, nekretnina ima veliku površinu. Naime, s gornje, prednje strane, vidljiva je prizemnica s potkrovljem (na čijem je pročelju info ploča o rodnoj Andrettijevoj kući), uz malo dvorište koje je dijeli od crkve Sv. Ciprijana, zaštitnika od kuge (što ne čudi, budući da su ondašnji graditelji i na taj način htjeli opakoj bolesti spriječiti ulazak i širenje gradom.

No s donje strane, s obzirom na veliki prirodni nagib mjesta, kuća ima još tri 'podzemna' kata.

S donje strane puno više kvadrata

U ekskluzivnom VIDEO intervjuu, koii je jedan od najvećih vozača u povijesti automobilizma u travnju 2024. godine dao našem novinaru Silviu Forzi, u razgovoru vođenom na istrovenetskom dijalektu, Andretti se prisjetio djetinjstva u rodnom Motovunu, a spomenuo je i boravak, kao istarski ezul, u gradu Lucca.

U danima najveće slave

- Ne mogu zaboraviti dijalekt. Otišao sam iz Istre kad sam imao osam godina, ali sam zatim bio u Italiji do svoje 15. godine. S roditeljima, ujacima, djedom i bakom, uvijek se razgovaralo na dijalektu, pa sam tako nastavio i s bratom, sestrom i svima ostalima. I kada smo došli u Ameriku, moji roditelj su nastavili razgovarati na dijalektu, kazao je Andretti.

Pogled na kuću s donje strane, tu je i mješalica

Prisjetio se i mirisa kruha u rodnom Motovunu.

- U samom mjestu nalazila se pekara, svaki dan pekli su svježi kruh. Bila je udaljena četiri koraka od naše kuće i uvijek bih osjetilo tu aromu svježeg kruha. Kad sam kasnije  s novinarom NBC-a hodao po Motovunu, nadao sam se da ću opet osjetiti taj miris kruha, evocirao je svjetski automobilski prvak dane djetinjstva u Istri.

Utrke u Indianapolisu bile su lake u usporedbi sa spuštanjem karićem niz motovunsku nizbrdicu.

Andretti u ekskluzivnom intervjuu našem portalu

"Bio je jedan stolar, baš blizu naše kuće, koji je nama djeci pravio kariće. Kod moje kuće bio je zavoj, spuštali smo se do dolje. Danima smo jurili gore-dolje. Bili smo opasnost za ženice koje onuda hodale i stalno su se žalile mom ujaku, svećeniku don Quirinu", prisjetio se budući prvak Formule 1.

Uslijedile su izbjegličke godine. U blizini trga kolegija u Lucci, gdje je bilo smješteno prihvatilište za izbjeglice nalazila se autoradionica, a Mario i njegov brat blizanac Aldo tu su naučili voziti auto, ne bi li znali parkirati vozila klijentima.

Potom su ih, kad su imali 14 godina, 1954. godine, odvezli ma Veliku utrku u Monzu.

- Od tog trenutka moj je apsolutni san bio postati vozač na utrkama. Sve je počelo tamo. Iako se tada radilo o nemogućem snu, nikad nisam promijenio svoje mišljenje, kazao je našem novinaru Andretti.

Motovun/Montana

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.