Kako bi se povećala sigurnost vozača mopeda i motocikla, kao jedne od ranjivijih skupina u prometu, policijski službenici sutra će od 10 do 14 sati, na području cijele Policijske uprave istarske provesti prometnu akciju ''Kontrola vozača mopeda i motocikla''.
Praćenjem stanja sigurnosti u prometu, kao najčešće greške koje čini ova kategorija vozača prepoznate su:
- neprilagođena i nedopuštena brzina
- nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili ih često koriste na nepropisan način
- kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
- precjenjivanje vozačke sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu
- pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge
- upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima
- upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije
- uklanjanje blokade na mopedima.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Policija također poziva vozače automobila da u odnosu na vozače motocikala i mopeda pripaze da im ne oduzimaju prednost prolaska jer precjenjujete svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjujete opasnosti u prometu. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obratite pozornost na ovu kategoriju vozača tako da vam se ne nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala. Vodite računa da su motocikli, a sve više i mopedi, vozila koja obzirom na omjer mase i snage na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja