Više od dva mjeseca trebalo je Istarskim domovima zdravlja da nam dostave odgovor na sasvim jednostavno pitanje- zašto su telefonske linije u liječničkim ordinacijama nedostupne?
Nemogućnost komunikacije s liječnicima opće prakse i stomatolozima koji djeluju u sklopu Istarskih domova zdravlja već duže predstavlja problem pacijentima, ali i samim liječnicima.
Dok smo čekali odgovor na pitanje, liječnici su nam ranije ispričali da i sami nisu u mogućnosti ostvariti komunikaciju s pacijentima jer su telefonske linije - blokirane. Ili padaju linije, i nema interneta što im je neophodno u svakodnevnom poslu, ili se pozivi pacijenata uopće ne mogu primiti.
- Pacijenti nas ne mogu dobiti na telefon pa su primorani dolaziti u ordinaciju u vrijeme kada nisu naručeni. Već duže vrijeme imamo problem s operaterom. Ako postoji neki tehnički nedostatak, ustanova to treba riješiti, ili raskinuti ugovor s postojećim operaterom, jer ovako je nemoguće raditi. Dolaze nam i umirovljenici na štakama koji kucaju na vrata jer nas ne mogu dobiti telefonom, a mi smo bespomoćni. Da ne spominjemo hitne slučajeve kada pacijenti trebaju hitnu liječnićku pomoć, no svog liječnika ne mogu ni telefonski kontaktirati. Također, ni mailovi ne prolaze jer internet svako toliko ne radi, kažu nam liječnici s kojima smo razgovarali.
Što se događa s linijama pitali smo Istarske domove zdravlja još 11. ožujka. U kratkom odgovoru, kojeg su spremali više od dva mjeseca, priznali su da problemi postoje.
- Koristimo priliku da se ovim putem ispričamo pacijentima te zahvalimo na razumijevanju, poručili su iz Istarskih domova zdravlja.
Ta je zdravstvena ustanova dosad imala ugovor s tvrtkom Optima koju je kasnije preuzeo Telemach.
Istarski domovi zdravlja u ožujku prošle godine odabrali su ponudu teleoperatera Optima u vrijednosti od 2,1 milijun kuna s PDV-om.
Iz javno dostupne dokumentacije vidljivo je da se procijenjena vrijednost nabave temeljila se na maksimalnoj vrijednosti svih ugovora za koje se predviđalo da će se sklopiti na temelju sporazuma za razdoblje od četiri godine. Tada su Istarski domovi zdravlja odbili ponudu operatera A1 koji je ponudila puno višu cijenu u iznosu od 3,2 milijuna kuna bez PDV-a.
Sada u Istarskim domovima zdravlja potvrđuju da je u tijeku priprema novog postupka javne nabave za usluge fiksne telefonije.
- Kontinuirano unapređenje kvalitete zdravstvene usluge koju Istarski domovi zdravlja pružaju pacijentima naš je prioritet pa tako i po pitanju komunikacije. Svjesni smo trenutnih poteškoća s telefonskim linijama te radimo na njihovom otklanjanju. Naime, u tijeku je priprema novog postupka javne nabave za usluge fiksne telefonije i interneta budući da je dosadašnji ugovor s Optimom (koju je naknadno preuzeo Telemach) istekao, odgovaraju iz Istarskih domova zdravlja.