pulapromet - dugi
Život

Investicija vrijedna više od 200 milijuna eura

Večeras spojen posljednji element drugog vijadukta Limska Draga na Istarskom ipsilonu

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga važna je prekretnica u realizaciji projekta Istarskog ipsilona i jasan pokazatelj kontinuiteta ulaganja u sigurnu, modernu i pouzdanu prometnu infrastrukturu u Istri. Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina, čija je realizacija zahtijevala vrhunsku stručnost, precizno planiranje i iznimnu koordinaciju svih sudionika projekta, kazao je Dario Silić generalni direktora BINA-Istre


 
4 min
Dean Mladenović ⒸFOTO: Dean Mladenović

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga važna je prekretnica u realizaciji projekta Istarskog ipsilona i jasan pokazatelj kontinuiteta ulaganja u sigurnu, modernu i pouzdanu prometnu infrastrukturu u Istri. Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina, čija je realizacija zahtijevala vrhunsku stručnost, precizno planiranje i iznimnu koordinaciju svih sudionika projekta, kazao je Dario Silić generalni direktora BINA-Istre

Danas je na zapadnom kraku Istarskog ipsilona uspješno je spojen posljednji element drugog vijadukta Limska Draga, čime je dovršen jedan od ključnih konstruktivnih zahvata i zaokružena jedna od tehnički najzahtjevnijih faza realizacije ovog strateški važnog infrastrukturnog projekta.

Vijadukt Limska Draga ukupne je duljine 552 metra, a sastoji se od pet raspona duljina 80, 100, 160, 100 i 80 metara. Najveći raspon od 160 metara između dva središnja stupa, kao i činjenica da se konstrukcija oslanja na četiri stupa, svrstavaju ovaj objekt među najsloženije građevine na cijeloj trasi Istarskog ipsilona. Najviši stup doseže visinu od čak 125 metara iznad terena, dok se visine ostalih stupova kreću u rasponu od 45 do 110 metara.

Do prosinca 2025. godine dovršena je cjelokupna armiranobetonska konstrukcija vijadukta, a svi segmenti čelične konstrukcije gornjeg ustroja uspješno su montirani. Trenutačno se izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti čeličnih segmenata.

Dario Silić generalni direktora BINA-Istre poručio je da je danas spojen zadnji od 54 elementa na vijaduktu Limska Draga.

"Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga važna je prekretnica u realizaciji projekta Istarskog ipsilona i jasan pokazatelj kontinuiteta ulaganja u sigurnu, modernu i pouzdanu prometnu infrastrukturu u Istri. Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina, čija je realizacija zahtijevala vrhunsku stručnost, precizno planiranje i iznimnu koordinaciju svih sudionika projekta.

Vijadukt je građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje, koja nam je omogućila visoku razinu sigurnosti izvođenja, učinkovitost u realizaciji i minimalan utjecaj na okoliš, što je jedno od temeljnih načela kojima se vodimo u svim fazama razvoja Istarskog ipsilona.

Posebnu smo pažnju posvetili tome da novi objekt oblikovno i konstrukcijski prati postojeći most, kako bi se očuvao kontinuitet prostora i njegova prepoznatljivost.

Ovaj uspjeh dio je šire završne faze projekta, u sklopu koje se paralelno izvode radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka. Riječ je o iznimno zahtjevnim zahvatima koji se, u pojedinim dijelovima, odvijaju uz neprekidno odvijanje prometa, no unatoč tome radovi napreduju planiranom dinamikom, uz stalnu brigu o sigurnosti korisnika i izvođača.

Investicija vrijedna više od 200 milijuna eura potvrđuje našu dugoročnu predanost razvoju prometne povezanosti Istre i Kvarnera. Završetkom radova, planiranim za prosinac 2026. godine, korisnicima Istarskog ipsilona osigurat ćemo višu razinu sigurnosti, veću protočnost prometa i kvalitetnije putovanje, što je u konačnici i temeljni cilj svih naših ulaganja", poručio je Silić, te nadodao da će cijela dionica za promet biti spremna prije početka sljedeće turističke sezone.

Dario Silić

Iz BINA-Istre naglašavaju da se paralelno s radovima na vijaduktu Limska Draga, intenzivno nastavljaju i radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka, koji su sastavni dio završne faze projekta Istarskog ipsilona, te ističu da seulažu maksimalni napori kako bi se održao iznimno zahtjevan tempo gradnje, poštivali zadani rokovi te istodobno osigurala sigurnost i protočnost prometa za sve korisnike Ipsilona.

Christian Santaleza tehnički direktor Bina Istre istaknuo je da se nalaze pred samim krajem godine te su iznimno zadovoljni napretkom radova na svim njihovim gradilištima – na mostu Mirna, vijaduktu Limska Draga te na izgradnji autoceste prema Rijeci.

"Posebno je zahtjevna dionica na kvarnerskoj strani tunela Učka, s obzirom na to da se radovi izvode uz neprekidno odvijanje prometa, u složenim terenskim uvjetima i uz vrlo kratke rokove.

Od početka građenja samo je na toj dionici izvedeno više od 700 miniranja, koja naše ekipe provode u skladu s najvišim sigurnosnim standardima. Unatoč zahtjevnim uvjetima, radovi napreduju planiranom dinamikom.

Tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana planiramo djelomično rasteretiti naše radnike kako bi blagdane mogli provesti sa svojim obiteljima. To su u potpunosti zaslužili, s obzirom na iznimno intenzivan i gotovo neprekidan tempo rada koji su održavali tijekom cijele godine. Istodobno, ovakav će režim omogućiti i veću protočnost prometa za naše korisnike u razdoblju kada se bilježi povećan broj putovanja", kazao je Santaleza.


Nastavite čitati

Pula
 

Dušica Radojčić: Loš posao s koncesijskim ugovorom, umjesto da koncesionar plaća državi, do kraja koncesije iz državnog proračuna Bina Istri uplatit će se još oko 500 milijuna eura

Ugovor o koncesiji potpisan 1995. bio je gotovo kolonijalan. Prvo su Francuzi čak imali pravo naplaćivati cestarinu na običnoj dvotračnoj cesti, ali su se Istrijani pobunili jer nisu htjeli plaćati cestarinu za običnu cestu, pa su Francuzi morali odustati od te naplate. Onda im je zauzvrat država poklonila naplatu kroz tunel Učku, odnosno prenijela im vlasništvo nad tunelom. Tunel koji su građani Istre izgradili samodoprinosom”, primijetila je saborska zastupnica

Istra
 

(VIDEO I FOTO) U promet svečano puštena obnovljena prva cijev tunela Učka

- Uložili smo godinu dana na nju. Uložili smo preko 20 milijuna eura. Radilo je dan i noć preko 150 naših djelatnika! Jako izazovni, teški radovi pod prometom. Obnovili smo signalizaciju i led rasvjetu, rekao je generalni direktor BINA Istre Dario Silić na otvaranju, napominjući da je uređeno i oko 300 metara zone koja nije bila napravljena za prve gradnje ranih 80-ih godina., kao i da je sva oprema potpuno nova i usklađena s EU regulativom

Pula
 

(FOTO) DOK NIČU MOSTOVI Iznad pulskog Mandrača užurbano se gradi "nadvožnjak blizanac"

A kako bi se planirani četvorotračni promet od Šijane do Velog Vrha mogao nesmetano odvijati, bit će potrebno premostiti neke prepreke na putu. Kružni tokovi tako postaju 'turbo rotori' koji mogu primiti promet u četiri trake, a najveće potencijalno 'usko grlo' - nadvožnjak koji prelazi preko pruge i Ulice Svetog Petra (u produžetku Partizanskog puta) - morat će dobiti 'blizanca'. Obišli smo gradilište ovih dana sa svih strana

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.