Kragrlica je mali domaći brend koji se razvija već više od 12 godina. U početku je to bio “one girl band” - kojeg je kreirala Zagrepčanka Ana Kuliš, no kroz godine konstantnog razvoja i napredovanja, došlo je i do rasta brenda koji sada broji, kako nam vele, više od desetak pametnih glavica koje promišljaju i pomažu u stvaranju ove priče, od kojih su neki zasposleni, a neki vanjski suradnici bez kojih Kragrlica više ne bi bila moguća.
Dizajn nakita i ambalaže, nanošenje teksture, kreiranje sadržaja, vođenje društvenih mreža, komunikacija s klijentima, foto kampanje, vođenje i pakiranje narudžbi te porezne obaveze samo su neke od brojnih stavki koje je potrebno zadovoljiti kao i u svakom drugom poslu iz ove niše.
Inspiracija baštinom
- Početkom ljeta krenuli smo razvijati ideju kako nakitom odati hommage našoj baštini, ali istovremeno ga pretvoriti u zanimljive stilske komade koji ostavljaju poseban utisak. Pod sloganom “heritage, but make it stylish” zasad smo izrealizirali naušnice s motivom Vučedolske golubice i fuža. Trenutno razrađujemo dva nova modela, no neka motivi budu iznenađenje, veli nam Kuliš.
Naušnice 'fuzzi' odmah su postali hit.
Sve su to, doznajemo, modeli kojima je baza mjed, kao i ostatku njihova nakita, a kojeg posebno vole zbog čudotvorne kombinacije cinka i bakra, zlaćane boje te nevjerojatne lakoće zbog koje je moguće kreirati veće, statement komade. Linija stylish heritage izvedena je od mjedi s 18 karatnom pozlatom, jer su htjeli baš onaj specifičan zlatni, elegantan sjaj.
- Razmišljajući o autohtonim hrvatskim jelima koja smo htjeli izvesti u nakitu, trebalo je to biti nešto prepoznatljivo, estetski lijepo i nešto što zaista volimo - a sve su to, bez puno razmišljanja - fuži.
Istru i sve povezano uz nju obožavamo, iako nitko od nas nije direktno povezan s njom, tako da je odluka o fužima donesena u vrlo kratkom momentu, ali ono što je potrajalo je upravo proces izvedbe cijelog projekta, doznajemo iz Kraglice.
Početne skice, 3D crtanje, prilagodba dizajna, izrada kalupa, proces pozlate... taj početni dio priče trajao je preko dva mjeseca. Fuži su, kao i golubice, dobili odličan feedback. Reakcije su i više nego pozitivne, svi primjećuju njihovu posebnost i jedinstvenost.
Golubice su već pronašle svoje mjesto u Vučedolskom muzeju kao suvenir, kao i fuži koji su posebno zanimljivi upravo u Istri.
Na pitanje kako je danas bit poduzetnik u Hrvatskoj odgovor je, veli nam Kuliš, vrlo podvojen.
- S jedne strane u Hrvatskoj, ali i općenito u životu - ništa nije lako, pa tako niti biti poduzetnik, a s druge strane moramo biti zahvalni što živimo u dijelu svijeta gdje vladaju mir, građanska sigurnost i ono što mnogi nazivaju demokracijom (nećemo ulaziti u detalje), no sve nam to omogućava da se prepustimo kreativnosti i stvaranju.
Kada volite ono što radite, spremni ste uložiti puno vremena, truda i ljubavi. Tada lakše premošćujete sve prepreke na putu, a odustajanje jednostavno nije opcija. Ciljevi i vizije brenda su daljnji rast i razvoj, ali polaganim i sigurnim tempom. Kragrlica je prije svega brend koji je nastao iz ljubavi, a nastavak priče pisat ćemo u istom stilu, zaključuju iz ovog simpatičkog brenda.
Pobornici spore mode i održivih modela
Kraglica, kako navode, stavlja naglasak na etičko poslovanje i želji da budu u skladu s prirodom, očuvanjem okoliša i održivim razvojem.
- Materijali s kojima radimo u potpunosti su prirodni i razgradivi, baš kao i sva ambalaža koju koristimo. Budućnost planeta je upravo spora moda koja podrazumjeva korištenje prirodnih materijala od kojih nastaju prekrasni, pročišćeni i bezvremenski komadi nosivi desetljećima.