U Hrvatskoj trenutno boravi više od 190 tisuća turista čime se nastavlja dobar trend iz svibnja s 1,3 milijuna dolazaka i 4,9 milijuna noćenja, što je za 178 i 155 posto više nego u istom mjesecu 2021., čime su poboljšani i rezultati fizičkog turističkog prometa za pet mjeseci ove godine, doznaje se iz HTZ-a.
Od trenutnih 190 tisuća turista u Hrvatskoj, oko 175 tisuća su stranci, a među njime je najviše Nijemaca, Austrijanaca i Britanaca. Slijede turisti iz Hrvatske, Poljske, Slovenije i SAD-a, iznose na upit Hine iz HTZ-a (Hrvatske turističke zajednice) na temelju podataka iz sustava eVisitor i eCrew.
Turisti najviše borave i noće u hotelima i kampovima, nešto manje njih u privatnom smještaju, dok je tijekom svibnja najviše noćenja bilo u hotelima, 1,8 milijuna, zatim privatnom smještaju 1,1 milijun, u kampovima više od milijun noćenja, a u nautičkom charteru 326 tisuća.
Ukupno je u svibnju s 1,3 milijuna turista i 4,9 milijuna noćenja dostignuta razina od 78 odnosno 86 posto prometa iz svibnja 2019. godine pri čemu je najviše noćenja ostvareno u u Istri, Splitsko-dalmatinskoj županiji, na Kvarneru te u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.
Po destinacijama, najviše noćenja u svibnju ostvareno je u Dubrovniku, Rovinju, Splitu, Poreču, Zagrebu, Umagu i Zadru.
U pet mjeseci gotovo 10 milijuna noćenja
U prvih pet mjeseci u Hrvatskoj je ostvareno gotovo 10 milijuna noćenja ili 153 posto više nego u isto lanjsko vrijeme, a to je ostvarili 2,9 milijuna turista ili 175 posto više nego ih je došlo lani.
U odnosu na 2019., to je 77 posto rezultata u dolascima i 88 posto u noćenjima, a najviše noćenja bilo je na područjima Istre, Kvarnera te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji.
Među destinacijama, Zagreb je prvi u noćenjima te potom Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split, Umag i Zadar, a domaće turiste, koji su u pet mjeseci ukupno prvi u ostvarenim noćenjima, slijede Nijemci, Austrijanci, Slovenci i turisti iz UK.
Komentirajući te rezultate, direktor HTZ-a Kristjan Staničić naglasio je da se nakon dvije pandemijske godine, kada je realizacija turističkih putovanja dominantno bila izražena u glavnim ljetnim mjesecima, ove godine dobri rezultati vide i u predsezoni.
"Imamo visoke troznamenkaste poraste dolazaka i noćenja u odnosu na lani, a dodatni optimizam daju nam pokazatelji prema kojima smo se značajno približili trendovima iz predpandemijske i rekordne 2019. Pred nama je lipanj, u kojemu očekujemo nastavak dobrih trendova, a podsjećam i kako je uz brojne promotivne aktivnosti na našim emitivnim tržištima u tijeku i glavna brend, pozivna kampanja kojom privlačimo turiste iz čak 14 zemalja", poručio je Staničić.