Biznis

značajan dan za riječko brodogradilište

Porinut polarni kruzer "Scenic Eclipse 2" u 3. maju

"Scenic Eclipse 2" je dug 160 metara. Primat će 228 putnika u 114 kabina. Imat će nešto manje od 200 članova posade, devet restorana, dva helikoptera i podmornicu. Vrijednost gradnje je oko 170 milijuna eura. Isporuka je predviđena u ožujku 2023. godine


 
2 min
HINA Istra24
Nel Pavletic/Pixsell

"Scenic Eclipse 2" je dug 160 metara. Primat će 228 putnika u 114 kabina. Imat će nešto manje od 200 članova posade, devet restorana, dva helikoptera i podmornicu. Vrijednost gradnje je oko 170 milijuna eura. Isporuka je predviđena u ožujku 2023. godine

U riječkom brodogradilištu 3. maj je danas, nakon četiri godine, porinut je luksuzni putnički brod za krstanenja polarnim područjima "Scenic Eclipse 2" za naručitelja MKM Yachts, članicu grupacije Scenic.

Podsjetimo kako je izvorni Scenic Eclipse, najveći polarni kruzer na svijetu, izgrađen u pulskom Uljaniku, gdje je dovršen usred samog raspada brodogradilišta.

"Scenic Eclipse 2" je dug 160 metara. Primat će 228 putnika u 114 kabina. Imat će nešto manje od 200 članova posade, devet restorana, dva helikoptera i podmornicu. Vrijednost gradnje je oko 170 milijuna eura. Isporuka je predviđena u ožujku 2023. godine. 

Direktor 3. maja Edi Kučan ustvrdio je da taj brod pokazuje da je riječko brodogradilište, zahvaljujući podršci Vlade i premijera Andreja Plenkovića, zaplovilo u novu tržišnu nišu, gradnju polarnih putničkih kruzera.

Zahvalio je vlasniku Scenic grupe Glenu Moroneyu na povjerenju u vrlo neizvjesnom vremenu borbe za postanaka 3. maja.

Moroney je ustvrdio da su primijenjeni novi standardi u izuzetno kompleksnoj gradnji ultraluksuznih kruzera.

Ocijenio je kako je ovo primjer da je hrvatska brodogradnja sposobna za održivo i profitabilno poslovanje, i to na području brodova za kojima postoji velika potražnja. 

Ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović ustvrdio je da je ovaj uspjeh 3. maja rezultat zajedničkih napora te da je Vlada odgovorno pristupila rješavanju pitanja brodogradnje. 

U stalnoj komunikaciji s čelnicima brodogradilišta podupiremo revitalizaciju proizvodnje u Rijeci i Puli, rekao je.

"Nismo željeli nastaviti koncept koji doveo do krize, kada su donijete pogrešne odluke i ulagani novci u brodogradnju koji očito nisu bili transparentno i namjenski korišteni", dodao je.

Jasan stav Vlade je podržati rješenja koja omogućuju preduvjete za nastavak proizvodnje, a s druge strane smanjuju postojeće gubitke za državu, naveo je ministar. 

Istaknuo je da je Vlada odobrila u 2020. godini 80 milijuna eura za jamstvo za gradnju ovog broda.

"3. maj je simbol Rijeke i ključan pokretač gospodarskih aktivnosti za cijelu Primorsko-goransku županiju. Donoseći odluke o pomoći brodogradilištu Vlada posebno vodi računa o interesima grada, radnika 3. maja i malim poduzetnicima čije je poslovanje vezano uz brodogradnju", zaključio je ministar Filipović. 

Kučan je izrazio nadu da će 3. maj dobiti državno jamstvo za nastavak započete gradnje broda za naručitelja "Algomu". 

Ministar Filipović je u odgovoru na novinarski upit rekao da je Vlada u stalnoj komunikaciji s upravom i nada se da će se naći zadovoljavajuće rješenje.


Nastavite čitati

Zaprimljeno 11 kandidatura, osam ima dovoljno potpisa

DIP je zaprimio kandidature Zorana Milanovića, Dragana Primorca, Mostova Mira Bulja, nezavisnih Marije Selak Raspudić, Nike Tokića Kartela, Slobodana Midžića i Tomislava Jonjića. Zaprimio je i kandidature Dražena Keleminca (Autohtona Hrvatska stranka prava), Ivane Kekin (Možemo), Branke Lozo (Dom i nacionalno okupljanje) i Karoline Vidović Krišto (Odlučnost i pravednost) koja je u sinoć posljednja stigla u DIP

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.