Trenutačno stanje u ribarstvu dugoročno je neodrživo, piše Večernji list, navodeći da su ribari, među ostali, nezadovoljni jer su njihovi brodovi dvostruko stariji od kapetana.
Otkupne cijene ribe ostale su na istoj razini od prije 15 godina, dok su cijene plavog dizela rasle tri puta, kao i ostali ulazni troškovi poput kante motornog ulja koja je koštala 100 kuna, a sad košta čak 236, čulo se na sastanku predstavnika Odbora za ribarstvo HPK s ministricom poljoprivrede Marijom Vučković.
Naglašen je i problem starosti brodova, koji se trebaju obnoviti, a dostupni europski fondovi im, tvrde, to ne omogućuju.
"Tijekom pregovaranja o ribarstvu pri ulasku Hrvatske u EU nije uzeta u obzir starost brodova, koji su trenutačno veliki rizik za poslovanje ribara. Ribarski brodovi u prosjeku su dvostruko stariji od kapetana koji ih voze.
S druge strane, jedina smo članica EU čija Uprava za ribarstvo i inspekcija ima zrakoplovne snage i dronove vojne namjene izraelske proizvodnje.
Taj nerazmjer između ribara koji vode bitku na tržištu i golemih ulaganja u kontrole i državni aparat nikako nije dobar za cijeli sektor i njegovu učinkovitost. Da može, svaki drugi vlasnik dao bi brod u rezalište jer se rad ne isplati. "Zabrinjava nas i budućnost kočarskog ribolova koji se svaki danom smanjuje", upozorio je predsjednik odbora Petar Baranović.
Ni operativni programi za ribarstvo nisu bili dostupni malim ribarima zbog čega je među njima golemo nezadovoljstvo.
Zato predlažu, kako piše Večernji list, da se u novom programskom razdoblju sredstva za ribarstvo usmjere na jačanje tržišne pozicije i sufinanciranje tehničke ispravnosti te na unapređenje sigurnosti plovila modernizacijom i rekonstrukcijom.