Biznis

nužna obnova brodova

Stanje u ribarstvu dugoročno je neodrživo - brodovi su dvostruko stariji od kapetana

Brodovi su  trenutačno veliki rizik za poslovanje ribara, dok smo, s druge strane, jedina članica EU, čija Uprava za ribarstvo i inspekcija ima zrakoplovne snage i dronove vojne namjene izraelske proizvodnje. Taj nerazmjer između ribara koji vode bitku na tržištu i golemih ulaganja u kontrole i državni aparat nikako nije dobar za cijeli sektor i njegovu učinkovitost


 
2 min
Istra24
Otkupne cijene ribe ostale su na istoj razini od prije 15 godina, dok su cijene plavog dizela rasle tri puta

Brodovi su  trenutačno veliki rizik za poslovanje ribara, dok smo, s druge strane, jedina članica EU, čija Uprava za ribarstvo i inspekcija ima zrakoplovne snage i dronove vojne namjene izraelske proizvodnje. Taj nerazmjer između ribara koji vode bitku na tržištu i golemih ulaganja u kontrole i državni aparat nikako nije dobar za cijeli sektor i njegovu učinkovitost

Trenutačno stanje u ribarstvu dugoročno je neodrživo, piše Večernji list, navodeći da su ribari, među ostali, nezadovoljni jer su njihovi brodovi dvostruko stariji od kapetana.

Otkupne cijene ribe ostale su na istoj razini od prije 15 godina, dok su cijene plavog dizela rasle tri puta, kao i ostali ulazni troškovi poput kante motornog ulja koja je koštala 100 kuna, a sad košta čak 236, čulo se na sastanku predstavnika Odbora za ribarstvo HPK s ministricom poljoprivrede Marijom Vučković.

Naglašen je i problem starosti brodova, koji se trebaju obnoviti, a dostupni europski fondovi im, tvrde, to ne omogućuju.

"Tijekom pregovaranja o ribarstvu pri ulasku Hrvatske u EU nije uzeta u obzir starost brodova, koji su trenutačno veliki rizik za poslovanje ribara. Ribarski brodovi u prosjeku su dvostruko stariji od kapetana koji ih voze.

S druge strane, jedina smo članica EU čija Uprava za ribarstvo i inspekcija ima zrakoplovne snage i dronove vojne namjene izraelske proizvodnje.

Taj nerazmjer između ribara koji vode bitku na tržištu i golemih ulaganja u kontrole i državni aparat nikako nije dobar za cijeli sektor i njegovu učinkovitost. Da može, svaki drugi vlasnik dao bi brod u rezalište jer se rad ne isplati. "Zabrinjava nas i budućnost kočarskog ribolova koji se svaki danom smanjuje", upozorio je predsjednik odbora Petar Baranović.

Ni operativni programi za ribarstvo nisu bili dostupni malim ribarima zbog čega je među njima golemo nezadovoljstvo.

Zato predlažu, kako piše Večernji list, da se u novom programskom razdoblju sredstva za ribarstvo usmjere na jačanje tržišne pozicije i sufinanciranje tehničke ispravnosti te na unapređenje sigurnosti plovila modernizacijom i rekonstrukcijom.


Foto: Hina

Nastavite čitati

Poštovani gospodine Plenkoviću, digli ste si plaće, a kada će na dnevni red doći medijske slobode i prava novinara?

Sindikat novinara Hrvatske upozorava i na činjenicu da novinari/ke za svoj odgovorni i društveno važni rad za javno dobro zarađuju u prosjeku svega 1.043 EUR neto. Usto, samo u dva javna medija redovito se obnavljaju kolektivni ugovori, dok u privatnim medijima gotovo  u potpunosti izostaje i socijalni dijalog i zaštita radničkih prava i kolektivni ugovor. Time se medijskim radnicima u RH krši temeljno ljudsko pravo na sindikalno organiziranje i kolektivno pregovaranje iako EU od svih članica traži pokrivenost od 80 posto tržišta rada kolektivnim ugovorima

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.