Još jednom prolongiran je rok za predaju obvezujućih ponuda za kupnju većinskog udjela kojeg u Uljanik Brodogradnji 1856, tvrtki nastaloj nakon otvaranja stečaja nad pulskim škverom, prodaje Uljanik Brodogradilište u stečaju. Novo produljenje postupka pokrenutog još u siječnju i dodatna dva tjedna, do 11. travnja, zatražena su uz obrazloženje da je potencijalnim ulagačima potrebno još vremena za pripremu ponude, piše Marija Brnić za Poslovni.hr.
No, kako doznaje Poslovni dnevnik, od dva zainteresirana kandidata, jedan je već obavijestio da ponudu u prvom krugu neće predati. Rječ je o tvrtki CE Industries češkog poduzetnika Jaroslava Strnada.
Vrijeme za pripremu
Ta se tvrtka pojavila s obvezujućom i financijski vrlo korektnom ponudom još prošle godine, no vjerovnici su se odlučili da se drže standardne i već pokrenute procedure prodaje putem međunarodne javne dražbe, s istina nešto višom početnom cijenom od one s kojom je pred njih došao Strnad. Dodatno vrijeme za pripremu, dakle, potrebno je drugom kandidatu, čiji identitet u postupku za javnost nije bio dostupan. Prema neslužbenim informacijama, radi se o turskoj tvrtki IMZA Marine Denizcilik Anonim Sirketi, koja se, za razliku od CE Industriesa, pojavila nakon što je otvoren natječaj za prodaju 54,77 posto udjela u Uljanik Brodogradnji 1856.
Tvrtka se, kako stoji na njihovim internetskim stranicama, primarno bavi poslovima usluga u pomorskom sektoru, od upravljanja brodovima do pomorskih usluga brodovlasnicima. Među ostalim, nude prijevoz brodovima za kemikalije i tankerima. Dakle, proizvodnja brodova nije djelatnost ove tvrtke, koja je osnovana 2020. i ima oko 200 zaposlenika.
Je li to i ozbiljan kupac koji će osigurati budućnost i nastavak gradnje brodova na pulskim navozima, razmatrat će se vjerojatno tek nakon što bude poznato hoće li “istresti” najmanje 27,64 milijuna eura za većinski paket Uljanika 1856. Činjenica je da u Puli već dugo priželjkuju prihvaćanje Strnadove ponude, koji se pojavio spreman platiti 20,57 milijuna eura za većinski paket, čime bi se pokrilo potraživanja više od 2000 radnika koja iznose upravo koliko je i ponudila češka tvrtka.
U ponudi koja je bila na stolu prije raspisivanja javnog natječaja Strnad je uvrstio i dodatno ulaganje od najmanje 10 milijuna eura, kojim bi se prije svega stabiliziralo poslovanje brodogradilišta. Ta financijska injekcija Uljanik Brodogradnji 1856 itekako bi dobro došla, budući da joj manjka poslova kojima bi “hranila” pogon s više od 600 zaposlenih, od kojih je više od polovice zaposleno na neodređeno u škveru, a dio kod kooperanata.
Vlada svjesna situacije
Premda kao glavni vjerovnik država odobrava produljenje rokova na ovoj dražbi, u Zagrebu su itekako svjesni situacije i mogućnosti da će iz pulskog brodogradilišta skoro zakucati na vrata ministarstava financija i gospodarstva jer trenutno poslovanje donosi gubitke, što u ovom trenutku država ne može pokrivati. Posljednja akcija bila je plaćanje ležarine za gradnju 531, odnosno njezine dijelove i sirovine, budući da je bila u malom stupnju izgrađenosti, niti 10 posto. Kako se ta novogradnja nalazi na području koje je u koncesiji Uljanik Brodogradnje 1856, škveru je iz državne blagajne prije nekoliko dana plaćeno oko 900.000 eura.
To što CE Industries nije predao ponudu u prvom krugu zapravo i nije iznenađenje, jer se i očekivalo da će Strnad pričekati drugi krug i 10 posto nižu početnu cijenu. No, pokaže li se da iza turske ponude ne stoji ozbiljan kapital i da je Strnad kandidat i u drugom krugu, za Uljanik će to predstavljati propuštenih pola godine vremena kojeg ionako nemaju.