Studio Sonda, u protekloj godini najnagrađivanija kreativna agencija u Hrvatskoj, predstavila je jučer Sonda Kreativni centar u Vižinadi koji ima za cilj potaknuti turistički i gospodarski razvoj unutrašnjosti Istre, ali i šire, kroz društveno korisne i edukativne projekte.
Kreativni centar osmislio je i izgradio Studio Sonda, nezavisan hrvatski kreativni studio za dizajn i komunikacije, smješten u malom istarskom gradiću Vižinadi. Studio Sonda djeluje već 16 godina i do sada je osvojio više od 130 domaćih i međunarodnih nagrada za kreativnost i učinkovitost u oglašavanju, uključujući i nagradu Cannes Lions, kao i dvije Best of Europe Effie nagrade za učinkovitost u oglašavanju.
Jelena Fiškuš i Sean Poropat
U Kreativnom centru najnagrađivaniji kreativci u Hrvatskoj omogućit će uključivanje lokalne zajednice, ali i šire javnosti, u proces kreiranja i stvaranja te na taj način razvijati konstruktivno i kreativno društvo - društvo ideja.
Jedan od prvih projekata pokrenut unutar Kreativnog centra Sonda je „Designed by People“ program radionica u koje su se mogli uključiti svi zainteresirani pojedinci bez obzira na prethodno znanje ili iskustvo.
Designed by People
Tijekom dva mjeseca, šest sudionika sasvim različitih zanimanja (zaposlenica u korporativnim komunikacijama, zaposlenica u gradskoj upravi , dentalna tehničarka, novinarka, zaposlenik u turizmu i studentica na Akademiji primijenjenih umjetnosti) sudjelovalo je u dizajnu Elan skija koje su zatim i proizvedene te jučer predstavljene.
„
Designed by People“ postat će ustaljena praksa Kreativnog centra te će Sonda djelovati kao spona između klijenata i njihovih proizvoda te osoba koje žele poticati svoju kreativnost, a do sada nisu imale priliku okušati se u stvaranju konkretnih, tržišno relevantnih proizvoda.
Iz Studija Sonda stoga pozivaju brendove da im se jave s potrebama za dizajn njihovih proizvoda i kampanja, a koje bi osmislili sami njihovi korisnici. Na taj način dobit će novi uvid u to kako ih percipiraju upravo oni koji njihove proizvode i koriste, a pritom imati i priliku za društveno odgovorno djelovanje.
Udruga Sonda
Unutar Kreativnog centra djeluje Udruga Sonda, čiji je cilj pokretanje projekata i programa koji obuhvaćaju edukaciju o fotografiji, dizajnu, STEAM-u, kreativnom razmišljanju idesign thinkingu usmjerenih ka jačanju suradnje i povezivanju s lokalnom zajednicom.
Udruga Sonda uspostavlja i partnerstva s lokalnim udrugama, među kojima su do sada već ostvarene suradnje s nekoliko udruga: Udrugom roditelja djece s teškoćama u razvoju „Hoću-Mogu“ iz Pazina, Centrom za tehnološki razvoj i STEM obrazovanje – Pozitron, Hrvatskom udrugom za ranu edukaciju – HUREKA, Hrvatskim dizajnerskim društvom –HDD-om i Zajednicom Talijana te međunarodnim partnerima Elanom kao i Centrom DADI (Padova, Italija), s kojim jeudruga Sonda usko surađivala na posljednjem projektu Radionice fotografije za osobe s Downovim sindromom.
Jelena Fiškuš, glavna kreativna direktorica i osnivačica Studija Sonda na otvorenju Kreativnog centra je izjavila da se ideja Kreativnog centra rodila se prije dosta godina, a ,krenuli su u njenu realizaciji 2017. godine zajedno s općinom Vižinada.
- Vizija našeg Kreativnog centra je uključiti lokalnu zajednicu, od najmlađe do najstarije dobi, ali i širu javnost, u proces kreiranja te na taj način dati na važnosti pojedincu i svaku ideju prepoznati kao alat za bolju budućnost. Vjerujemo da u svakom pojedincu postoji kreativac i zato stvaramo mehanizme koji to potiču kako bi se kreativnost širila u zajednicu i kako bismo zajedno stvarali bolje društvo, kazala je.
Zgrada uronjena u prirodu
Za gradnju Kreativnog centra Sonda odabrana je unutrašnjost Istre kako bi se doprinijelo razvoju dijela poluotoka koji nije u turističkom fokusu kao njegov priobalni dio. Suradnja je ostvarena s Općinom Vižinada kroz Ugovor o pravu građenja, a gradnju je dijelom sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, dok je veći dio investicije Studio Sonda pokrio vlastitim sredstvima.
Zgrada se prostire se na 800 m2 i karakterizira ju zeleni prohodni krov na koji se ulazi s brežuljka u koji je ukopana. Projektirana je na način da bude dio brežuljka te da bude u skladu s okolnim pejzažem.
- Kada smo osmišljavali prostor Kreativnog centra važno nam je bilo da on bude u funkciji kreativnosti, da bude ugodan i poticajan. Ali isto tako važno nam je bilo da budemo dio zelene oaze kojoj pripadamo, zaključio je Sean Poropat, glavni kreativni direktor i suosnivač Studija Sonda.