ZA BOLJU ZAŠTITU JADRANA: Rovinjski Centar za istraživanje mora i Državni hidrometeorološki zavod povezuju svoje ispitne plutače
Ciljevi su unaprijeđenje sigurnosti plovidbe, zaštita obalnih zajednica i prilagodba klimatskim promjenama
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Danko Petrin je od Hrvatske kontrole zračne plovidbe danas zatražio podatke, radarski zapis i komunikaciju s pilotom tijekom leta ne bi li se, kako je rekao, dobio “odgovor na pitanje o razlozima promjene rute leta jer se zrakoplov na letu od Maribora do Pule nije trebao naći iznad Kapele”.
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Danko Petrin je od Hrvatske kontrole zračne plovidbe danas zatražio podatke, radarski zapis i komunikaciju s pilotom tijekom leta ne bi li se, kako je rekao, dobio “odgovor na pitanje o razlozima promjene rute leta jer se zrakoplov na letu od Maribora do Pule nije trebao naći iznad Kapele”.
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Danko Petrin za istragu o uzrocima pada nizozemskog zrakoplova u subotu na Maloj Kapeli pokrenuo je, nakon jučerašnjeg očevida, i postupak međunarodne suradnje, koji je, kako je rekao za Hinu, propisan međunarodnim pravilima.
"Inicijalnu obavijest poslao sam istražnim tijelima u Nizozemsku, kao zemlju registracije, u SAD, zemlju proizvodnje zrakoplova, Europskoj agenciji za sigurnost zračnog prometa (EASA), Europskoj komisiji i Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo", rekao je Petrin i dodao da je takav postupak propisan međunarodnim pravilima.
Inicijalna obavijest sadržava prve i osnovne podatke što se, kada i kako dogodilo te se na temelju nje očekuje da će ta istražna tijela ponuditi suradnju.
“Pojedina od tih tijela mogu, ako ustanove da je potrebno, imenovati akreditiranog predstavnika, koji je onda nama glavna pomoć u istrazi za njihovu stranu”, rekao je Petrin i objasnio kako to znači da će ta osoba u svojoj zemlji prikupiti potrebne podatke za hrvatske istražitelje.
Uspostavit će se komunikacija među tijelima tih država, što su propisani procesi kojih se treba držati. Te istrage ne traju dugo, ali zbog svega rečenog, to ipak zahtijeva određeno vrijeme.
Što se Hrvatske kontrole zračne plovidbe tiče, Petrin je danas od nje zatražio podatke, radarski zapis i komunikaciju s pilotom tijekom leta ne bi li se, kako je rekao, dobio “odgovor na pitanje o razlozima promjene rute leta jer se zrakoplov na letu od Maribora do Pule nije trebao naći iznad Kapele”.
To znači da kontrola treba preslušati tonske zapise svojih razgovora s pilotom, prevesti ih i kompletirati sa svim podatcima o letu, što u pravilu ne traje dugo, ali zahtijeva određeno vrijeme te nije poznato kad će se znati odgovori.
Tijela poginulih na obdukciji, izvlačenje olupine odgođeno
Tijela poginulog pilota i putnika na obdukciji su, čekaju se rezultati, a posebno, kako je jučer nakon očevida rekla zamjenica karlovačke županijske državne odvjetnice Irena Golubić Rajković, kako bi se DNK analizom utvrdio i broj poginulih i njihov identitet te točno vrijeme i uzrok smrti jer su u požaru zrakoplova potpuno izgorjeli.
Olupina zrakoplova još je pri vrhu Malog Makovnika na Maloj Kapeli, gdje je zrakoplov pao. Plan je bio da se danas helikopterom podigne, prenese i uskladišti, ali, kako Hina doznaje u karlovačkoj Policijskoj upravi, ona se danas neće izvlačiti, nego kad se za to ispune uvjeti.
Prema Petrinovim riječima, zrakoplov Cirrus SR 20 je kvalitetan manji zrakoplov, ali ne ultralaki koji može služiti za školovanje pilota. To nije komercijalni, nego sportsko-rekreativni, jednomotorni četverosjed, sačinjen od kompozitnih materijala, a ne od lima, što je i razlog više da se zapalio i
Podsjetimo, zrakoplov iz Maribora poletio u subotu u 11,21 sati, a u 12,30 pao je na predjelu vrha Malog Mahovnika na Kapeli, gdje je i pronađen u potpunosti izgorjelom stanju.
Ciljevi su unaprijeđenje sigurnosti plovidbe, zaštita obalnih zajednica i prilagodba klimatskim promjenama
"Uvijek odmjerena, nenametljiva, srdačna, pružila je čvrsto sidrište kreativnim uzletima svoga supruga i sina, istovremeno gradeći vlastitu, po svemu iznimnu glazbenu karijeru", rekla je Obuljen Koržinek te zaključila kako je nemoguće napisati povijest hrvatske glazbe bez triju poglavlja posvećenih obitelji Dedić
Jedan od većih problema izazvanih bujičnim vodama nastao je na raskrižju Vukovarske ulice i Ulice Antuna Barca, gdje je na kolnik voda donijela veliku količinu kamenja i drugog materijala s gradilišta koje se nalazi iznad raskrižja
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.