Nakon našeg članka o tarifama taksi prijevoznika u Zračnoj luci Pula javio nam se taksist koji djeluje u Zračnoj luci s tvrdnjom da uprava luke planski stvara lošu sliku taksista s ciljem da ih reducira te od iduće godine pojača vlastitu auto prijevoznu djelatnost.
Taksistima zabranjeno u medijima iznositi informacije o Zračnoj luci
Zbog odredbe Zračne luke Pula kojom se taksisti obavezuju „da neće istupati u medijima niti davati bilo kakve informacije o Zračnoj luci Pula d.o.o.“, naš je sugovornik htio ostati anoniman. Iz Zračne luke objašnjavaju kako se taksistima ne brane istupi u medijima ako pritom ne iznose informacije o Zračnoj luci.
S obzirom na to da naš sugovornik iznosi i teze vezane uz poslovanje Zračne luke odlučio je ipak ostati neimenovan. Napominjemo kako se radi o prijevozniku s nekoliko desetljeća iskustva u taksi prijevozu i dobrim poznavanjem okolnosti u Zračnoj luci Pula, a podaci su poznati redakciji.
Naš sugovornik započinje objašnjenjem kako je godinama na području Zračne luke Pula djelovala Udruga taksista Ližnjan sa svojih 50-ak vozila. Rad je bio reguliran pomoću info pulta s cijenama i informacijama o taksijima.
Taksist: Uprava nas pokušava maknuti iz Zračne luke
-Kada se nova uprava počela baviti idejom da pojača vlastitu auto prijevoznu djelatnost, i kada su se iz Fils-a i Briona pobunili da im taksisti odvlače previše putnika, uprava je uklonila naš pult i ostavila drugi koji je bio samo za Fils i Zračnu luku. Kasnije su izbacili i Fils i pult je ostao samo za Zračnu luku.
Dtom/Wikipedia/CC
Istovremeno su počeli dijeliti letke kojima upozoravaju goste da budu oprezni kod korištenja taksija, a nas su prebacili na lokaciju na kojoj nas gosti uopće ne vide. Postavili su dvosmislenu i zbunjujuću signalizaciju što je dodatno turistima otežavalo pronalazak taksija. Znači nismo ravnopravni, kazao je taksist.
Više cijene taksi usluge objašnjava višim cijenama svih proizvoda i usluga u Zračnoj luci, no tvrdi kako su cijene bile dobro regulirane do 2018. Tada je, uslijed liberalizacije koja je omogućila svakom prijevozniku da odredi svoju cijenu, nastao kaos.
-Mi smo, prema pravilima Zračne luke, svi čekali u redu za vožnju. Međutim, ako bi oni koji su bili na čelu kolone zahtijevali previsoku cijenu svi smo gubili mušterije. Neki su tražili i po 600 kuna za vožnju do Pule. Ako bismo od njih zahtijevali da smanje cijenu nastao bi još veći nered, a, uostalom, mogli su nas i prijaviti za kršenje pravila Zračne luke, objašnjava taksist.
Uprava Zračne luke: Neosnovane tvrdnje imaju za cilj skretanje pozornosti s glavne teme visokih taksi tarifa
-Mnogo smo se puta obraćali upravi s prijedlogom da zajedno sjednemo i postavimo stvari na svoje mjesto, da svi mogu normalno raditi. Uprava se u sve to nije htjela miješati tvrdeći da to nije njihov posao. Istovremeno su se međutim događale nepravilnosti. Primjer toga je slučaj u kojem je samo jednom taksisti omogućeno da radi unutar zgrade, u boksevima za rent-a-car, na način da tek neizravno nudi taksi uslugu, iako mu je to bila glavna djelatnost, kazao je naš sugovornik.
Stvari su eskalirale dolaskom novih taksista. Prema tvrdnjama našeg sugovornika riječ je o nasilnicima koji su u taksi biznis ušli tek nedavno.
-Prije dvije, tri godine pojavio se novi taksist koji je isprva vozio za druge, a ove godine registrirao vlastitu tvrtku, i koji se ubrzo počeo ponašati kao šerif. Nisam imao dojam da je njegov cilj veća zarada, već samo dirigiranje stvarima radi zadovoljavanja ega. Oko njega se okupila manja grupica kolega koji su računali da će nas eliminirati. Oni valjda misle da bi, ako izbace nas starije, mogli raditi s nižim cijenama kakve su u gradu, ali ne računaju na to da nije isto raditi u gradu ili na aerodromu gdje se puno više čeka na goste. Moj je dojam bio da je uprava favorizirala tu novopridošlu skupinu, priča naš sugovornik.
Sve su napade, tvrdi, prijavljivali upravi koja na njih nije reagirala.
-Taj novi taksist prijetio je drugome da će mu polomiti noge, da će ga ubiti i slično. Bilo je situacija gdje su ljude dočekali i napali ispred kuće, ispred restorana, napali su dečka koji ima problema s kičmom. Bilo je situacija u kojima bi jedan taksist doslovno izvadio iz gepeka prtljagu gosta koji je već ušao u vozilo i prijetio kolegi „nećeš ti vozit gradove“ (skuplje relacije op.a.), prepričava naš sugovornik.
Iz Zračne luke sve ove tvrdnje odbacuju kao neosnovane.
-Sve navode anonimnih izvora uopće ne želimo ni na koji način komentirati, jer već činjenica da se radi o anonimnim izvorima jasno govori da u tome nema nimalo kredibiliteta niti osnove. Dapače, smatramo ovakve neistine lošim pokušajem skretanja pažnje s glavnog problema od interesa javnosti, a to su pritužbe i informacije o različitim tarifama koje taksisti naplaćuju korisnicima, odgovaraju iz Zračne luke.
PU istarska zabilježila fizički obračun zbog nesuglasica vezanih za poslovima taksi prijevoza
Iz Policijske uprave istarske, međutim, potvrđuju da je fizički napad među taksistima zabilježen 7. rujna ove godine. Opis obračuna odgovara informacijama koje smo dobili od našeg sugovornika.
-Policija je 7. rujna zaprimila prijavu kako je u Divkovićevoj ulici u Puli došlo do narušavanja javnog reda i mira između 43-godišnjaka i 41-godišnjaka, a poradi ranijih nesuglasica u svezi sa poslovima taksi prijevoza. Policijski službenici su protiv oba sudionika podnijeli optužni prijedlog nadležnom sudu poradi počinjenja prekršaja iz Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira.
Također, zabilježena je i prijava 43-godišnjaka da mu je 4. rujna 41-godišnjak prijetio zbog nesuglasica oko poslova taksi prijevoza, no 41-godišnjak nije želio podnijeti prijedlog za daljnji kazneni progon, potvrdili su iz PU istarske.
Prijave, zbog straha od odmazde, nisu htjeli podnijeti još neki napadnuti taksisti, objašnjava naš sugovornik.
Od iduće godine Zračna luka uvodi "novi poslovni koncept"
Zračnom lukom, dodaje, već kolaju glasine da će se od iduće godine smanjiti broj taksija jer uprava namjerava pojačati vlastitu autoprijevozničku djelatnost. Iz Zračne luke potvrdili su nam da imaju u planu od iduće godine uvesti novi poslovni koncept, međutim nisu htjeli odavati o čemu je točno riječ.
-Želimo naglasiti kako na području Zračne luke Pula uz autotaksi imamo i dodatne usluge koje se nude korisnicima. Konkretno, putnici imaju mogućnost najma automobila preko rent a car operatera, a od 2019. godine smo pokrenuli i uslugu shuttle prijevoza prema gradu Pula.
Broj putnika koji koristi uslugu shuttle prijevoza se kontinuirano povećava i trenutno od sveukupnog broja putnika čak njih 6,3 posto se koristi ovim oblikom prijevoza. Radi ostvarenja navedenog poduzimaju se koraci kako bi zračna luka bila spremna pružati i kvalitetnu i cjenovno prihvatljivu uslugu prijevoza putnika, nadamo se već u sezoni 2023. godine, poručili su iz uprave Zračne luke.
U Općim uvjetima Zračne luke koji se tiču taksista, osim zabrane iznošenja informacija u medijima stoji i ona da taksisti „neće sudjelovati ni u kakvim svađama i obračunima bilo kakve vrste koji narušavaju ugled Zračne luke Pula d.o.o. i/ili narušavaju ugled i onemogućuju rad ostalim poslovnim partnerima Zračne luke Pula d.o.o.“.
Dok je s jedne strane ova odredba sasvim razumna, s druge sama potreba njenog uvrštenja upućuje na moguće „svađe i obračune“ koji su se događali među taksistima, kako tvrdi naš sugovornik.
-Cilj je smanjiti broj taksija. Navodno već se počeo raditi spisak taksista koji će raditi iduće godine. Uprava želi sadašnjih 5-10 posto prometa koji ostvaruju u auto prijevozničkom segmentu podići možda na 50 posto, i ostaviti tek minimalnu zakonsku kvotu taksija, objašnjava naš sugovornik.