O uspjehu video igre Saint Kotar, proglašene najboljom hrvatskom video igrom, porazgovarali smo s autorom, Puljaninom Markom Tominićem.
Igra se odvija u Gorskom kotaru i, uz dobru zabavu, služi i kao promocija Hrvatske u svijetu ljubitelja video igara. Vlasnik i direktor Red Martyr Entertainment rekao nam je da je sve počelo 2020. kick-starter kampanjom.
- Izbacili smo besplatni demo igrice da privučemo čim više ljudi i tako sakupili oko 50 tisuća eura koji su omogućili daljnji razvoj. Godinu dana kasnije potpisali smo ugovor s nizozemskim izdavačem video igara koji je financijski pokrio ostale troškove razvoja i distribucije, kazao je vlasnik i direktor Red Martyr Entertainment Marko Tominić.
Najbolja hrvatska video igra prema portalu hcl.hr
Igra je za PC izašla u listopadu 2021. te je proglašena najboljom hrvatskom igrom na portalu hcl.hr. Na jesen izaći će i verzije za sve popularne konzole i to u digitalnom, ali i u fizičkom obliku.
Priča je plod Tominićeve fascinacije literarnom i filmskom horor fikcijom.
- Ne mogu reći da je postojao konkretan uzor za ovu igru već se radi o više izvora iz kojih crpim nadahnuće. Primjerice HBO serija True detective, Fincherov film Seven, kratke priče Lovecrafta i Poe-a. To su sve mrvice inspiracije iz koje je nastala atmosfera priče, kazao je.
Potraga za nestalom ženom i ritualna ubojstva
Igra počinje tako što se dva glavna lika jednog jutra bude u kući i shvaćaju da treća osoba iz njihovog društva, supruga jednog i sestra dugog, nestala bez traga. Ubrzo saznaju kako je osumnjičena za strahovita ritualna ubojstva.
Kao igrači istražujete što se dogodilo, a putem otkrivate kako je sve povezano s mračnom prošlošću tog mjesta. U igri upravljate naizmjenično jednim ili dugim likom, bratom odnosno suprugom.
- U nekim dijelovima upravljate jednim dok vas drugi slijedi, a mjestimično smo dali igračima mogućnost da se prebace s jednog na drugog lika. Razlog tome je da se održi dinamika igre. Ako negdje zapnete, možete se tako odmaknuti i dobiti svježu perspektivu, objasnio je Marko Tominić.
Igrači svjesni da se nalaze u Hrvatskoj
Igrači u igri svjesni su da su u Hrvatskoj, u izmišljenom selu Sveti Kotar, gdje se sve i odigrava. Selo je zbog izoliranosti zapelo u vremenu, ali su njemu smještene i neke hrvatske znamenitosti.
Crkva Ivana Kotra tako je modelirana po crkvi u Vrbovskom, selo se nalazi u dolini iz koje se odlazi na planinu Klek, ovdje postoji dvorac Grimalda po uzoru na Istru, ali i posve izmišljeni toponimi poput šume Karkasa.
- Inače volim mračne i priče i misterije, pa mi se Gorski kotar učinio prikladnim. Ujedno to je dobra promocija za Hrvatsku. Koristili smo prave lokacije Gorskog kotara kao inspiraciju. Primjerice u igri postoji hotel koji je u stvarnosti dvorac Stara Sušica. Od njega smo napravili 3D model i na to smo dobili odlične reakcije ljudi, kazao nam je Tominić.
Više od 20 sati igranja – uskoro i dodatak
Igra je ocijenjena prilično pozitivno. Riječ je o point & click vrsti igre u kojoj ima dosta čitanja, odgonetanja, istraživanja i neizostavnih zaokreta u priči. Igrom su oduševljeni prije svega oni koji vole čitati, a možda nešto manje oni koji su očekivali više akcije.
Igra traje 20 do 25 sati što je prilično dugo vrijeme za ovakvu vrstu igre. A na jesen izlazi nastavak, odnosno "prequel", koji će biti besplatan za one koji su kupili izvornu igru.
- U dodatnom sadržaju igrači će se naći u ulozi nestale žene, a igra započinje noć prije tako da će vidjeti što se s njom dogodilo. Preporučujemo da igrači prvo odigraju glavnu igru, a potom nastavak. Cijeli je paket zamišljen tako da se u početku igra kupi, a nakon toga svi su dodaci besplatni.
Core tim koji je radio na igri sastojao se od troje ljudi, uz još četvero vanjskih suradnika.
Uz Tominića kao voditelja, autora priče i game dizajnera u tim su uključeni glavni ilustrator Mirko Ćalušić, programeri Dawud Albouz i Goran Vinković, dizajneri zvuka Jurica i Borna Buljević te animator karaktera Luka Stojanac.
Nova igra bit će smještena u Istri
Idućeg tjedna Red Martyr Entertainment proširuje svoj tim i kreće u razvoj nove igre koja će biti smještena u Istri.
- Sada smo u fazi sastanaka, istraživanja i postavljanja osnova igre. Ne mogu puno toga najaviti jer zasigurno će biti promjena. Sigurno je za sada da će se odvijati u Istri u 17. stoljeću te da će biti RPG igra koja cilja na veću publiku. U njoj je i dalje priča glavna, ali bit će i akcijskih elemenata, kazao je.
U razvoju sudjeluju i profesori s pulskog Sveučilišta te drugi istarski znanstvenici
Igrači će imati na raspolaganju mapu Istre i morat će se njome kretati kako bi napredovali. Između ostalih, u igri ćete se kretati od Pazina, Pule i Dvigrada do Savičente, Rovinja, Poreča i drugih lokaliteta.
- I ovdje će biti kreativne slobode, ali igra će se bazirati velikim dijelom na povijesnim događajima i istarskim legendama. U tu svrhu u tijeku su sastanci s profesorima s pulskog Sveučilišta, muzejima itd. Želimo da arhitektura, nošnje i sve ostalo bude realistično, rekao je Tominić.
Nove članove tima za sada ne možemo spomenuti ali saznajemo da se radi o jednom Puležanu, jednom Nizozemcu i jednom Ukrajincu te o poznatom Britancu s više od 40 godina iskustva u game developmentu.