IT & Tech

DOMAĆE IT & TECH SNAGE

MARKO TOMINIĆ: Saint Kotar smješten je u Gorskom kotaru, a idući projekt vodit će vas kroz istarsku povijest

Dok je igra Saint Kotar proglašena najboljom hrvatskom igrom, pulski Red Martyr Entertainmet na jesen planira izbaciti dodatak. Povrh toga, upravo kreće sa sasvim novim projektom, RPG igricom čija će radnja biti smještena u Istri


 
5 min
Ivan Dobran
Marko Tominić/Red Martyr Entertainment

Dok je igra Saint Kotar proglašena najboljom hrvatskom igrom, pulski Red Martyr Entertainmet na jesen planira izbaciti dodatak. Povrh toga, upravo kreće sa sasvim novim projektom, RPG igricom čija će radnja biti smještena u Istri

O uspjehu video igre Saint Kotar, proglašene najboljom hrvatskom video igrom, porazgovarali smo s autorom, Puljaninom Markom Tominićem.

Igra se odvija u Gorskom kotaru i, uz dobru zabavu, služi i kao promocija Hrvatske u svijetu ljubitelja video igara. Vlasnik i direktor Red Martyr Entertainment rekao nam je da je sve počelo 2020. kick-starter kampanjom.

- Izbacili smo besplatni demo igrice da privučemo čim više ljudi i tako sakupili oko 50 tisuća eura koji su omogućili daljnji razvoj. Godinu dana kasnije potpisali smo ugovor s nizozemskim izdavačem video igara koji je financijski pokrio ostale troškove razvoja i distribucije, kazao je vlasnik i direktor Red Martyr Entertainment Marko Tominić.

Najbolja hrvatska video igra prema portalu hcl.hr

Igra je za PC izašla u listopadu 2021. te je proglašena najboljom hrvatskom igrom na portalu hcl.hr. Na jesen izaći će i verzije za sve popularne konzole i to u digitalnom, ali i u fizičkom obliku.

Priča je plod Tominićeve fascinacije literarnom i filmskom horor fikcijom.

- Ne mogu reći da je postojao konkretan uzor za ovu igru već se radi o više izvora iz kojih crpim nadahnuće. Primjerice HBO serija True detective, Fincherov film Seven, kratke priče Lovecrafta i Poe-a. To su sve mrvice inspiracije iz koje je nastala atmosfera priče, kazao je.

Potraga za nestalom ženom i ritualna ubojstva

Igra počinje tako što se dva glavna lika jednog jutra bude u kući i shvaćaju da treća osoba iz njihovog društva, supruga jednog i sestra dugog, nestala bez traga. Ubrzo saznaju kako je osumnjičena za strahovita ritualna ubojstva.

Kao igrači istražujete što se dogodilo, a putem otkrivate kako je sve povezano s mračnom prošlošću tog mjesta.  U igri upravljate naizmjenično jednim ili dugim likom, bratom odnosno suprugom.

- U nekim dijelovima upravljate jednim dok vas drugi slijedi, a mjestimično smo dali igračima mogućnost da se prebace s jednog na drugog lika. Razlog tome je da se održi dinamika igre. Ako negdje zapnete, možete se tako odmaknuti i dobiti svježu perspektivu, objasnio je Marko Tominić.

Igrači svjesni da se nalaze u Hrvatskoj

Igrači u igri svjesni su da su u Hrvatskoj, u izmišljenom selu Sveti Kotar, gdje se sve i odigrava. Selo je  zbog izoliranosti zapelo u vremenu, ali su njemu smještene i neke hrvatske znamenitosti.

Crkva Ivana Kotra tako je modelirana po crkvi u Vrbovskom, selo se nalazi u dolini iz koje se odlazi na planinu Klek, ovdje postoji dvorac Grimalda po uzoru na Istru, ali i posve izmišljeni toponimi poput šume Karkasa.

- Inače volim mračne i priče i  misterije, pa mi se Gorski kotar učinio prikladnim. Ujedno to je dobra promocija za Hrvatsku. Koristili smo prave lokacije Gorskog kotara kao inspiraciju. Primjerice u igri postoji hotel koji je u stvarnosti dvorac Stara Sušica. Od njega smo napravili 3D model i na to smo dobili odlične reakcije ljudi, kazao nam je Tominić.

Više od 20 sati igranja – uskoro i dodatak

Igra je ocijenjena prilično pozitivno. Riječ je o point & click vrsti igre u kojoj ima dosta čitanja, odgonetanja, istraživanja i neizostavnih zaokreta u priči. Igrom su oduševljeni prije svega oni koji vole čitati, a možda nešto manje oni koji su očekivali više akcije.

Igra traje 20 do 25 sati što je prilično dugo vrijeme za ovakvu vrstu igre. A na jesen izlazi nastavak, odnosno "prequel", koji će biti besplatan za one koji su kupili izvornu igru.

- U dodatnom sadržaju igrači će se naći u ulozi nestale žene, a igra započinje noć prije tako da će vidjeti što se s njom dogodilo. Preporučujemo da igrači prvo odigraju glavnu igru, a potom nastavak. Cijeli je paket zamišljen tako da se u početku igra kupi, a nakon toga svi su dodaci besplatni.

Core tim koji je radio na igri sastojao se od troje ljudi, uz još četvero vanjskih suradnika.

Uz Tominića kao voditelja, autora priče i game dizajnera u tim su uključeni glavni ilustrator Mirko Ćalušić, programeri Dawud Albouz i Goran Vinković, dizajneri zvuka Jurica i Borna Buljević te animator karaktera Luka Stojanac.

Nova igra bit će smještena u Istri

Idućeg tjedna Red Martyr Entertainment proširuje svoj tim i kreće u razvoj nove igre koja će biti smještena u Istri.

- Sada smo u fazi sastanaka, istraživanja i postavljanja osnova igre. Ne mogu puno toga najaviti jer zasigurno će biti promjena. Sigurno je za sada da će se odvijati u Istri u 17. stoljeću te da će biti RPG igra koja cilja na veću publiku. U njoj je i dalje priča glavna, ali bit će i akcijskih elemenata, kazao je.

U razvoju sudjeluju i profesori s pulskog Sveučilišta te drugi istarski znanstvenici

Igrači će imati na raspolaganju mapu Istre i morat će se njome kretati kako bi napredovali. Između ostalih, u igri ćete se kretati od Pazina, Pule i Dvigrada do Savičente, Rovinja, Poreča i drugih lokaliteta.

- I ovdje će biti kreativne slobode, ali igra će se bazirati velikim dijelom na povijesnim događajima i istarskim legendama. U tu svrhu u tijeku su sastanci s profesorima s pulskog Sveučilišta, muzejima itd. Želimo da arhitektura, nošnje i sve ostalo bude realistično, rekao je Tominić.  

Nove članove tima za sada ne možemo spomenuti ali saznajemo da se radi o jednom Puležanu, jednom Nizozemcu i jednom Ukrajincu te o poznatom Britancu s više od 40 godina iskustva u game developmentu.


Nastavite čitati

Pula
 

(VIDEO) Posjetili smo pulski azil: "Neki traže štence od maltezera ili pekinezera. A mi nismo robna kuća"

Djelatnik azila Tihomiru: "Oni su živjeli u lošim uvjetima, zato su i ovdje. Ali oni ovdje uopće ne pate. Mi ih sve volimo, pazimo, oni se istrče na ovoj livadi, dobiju hranu, na toplom su. No, bilo bi im ipak bolje u nečijem domu" * Voditelj azila Bojan Zidarić uzvraća na kritike Dušice Radojčić da su životinje u azilu izložene virusima i da dosta životinja ugiba * U azilu je sada 15-ak pasa i par mačaka, većina pasa je iznimno draga, a dva su opasna zbog pretrpljenog nasilja koje su trpjeli od prethodnog vlasnika. Njih čeka resocijalizacija

Pula
 

Sveučilišna knjižnica u Puli: Predavanje Krešimira Vunića "Byronu u čast"

Odsjek za anglistiku Filozofskoga fakulteta u Puli poziva na prigodno predavanje u petak, 13. prosinca, u podne. Pod naslovom "Byronu u čast" održat će ga na hrvatskome jeziku Krešimir Vunić, profesor engleskoga jezika i književnosti te filozofije, inače, stalni član spomenutoga Odsjeka. U predavanju će još sudjelovati studenti anglistike, Lorena Madeško i Gabriel Smoljan, koji će čitati ulomke iz Byronovih djela na engleskome jeziku

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.