IT & Tech

KAKO BITI PRVI NA GOOGLE?

PULEŽAN MIŠKO MACOLIĆ TOMIČIĆ: Niti jedan stručnjak za SEO optimizaciju koji drži do sebe ne može obećati prva tri mjesta na Google

Da bi netko za pojam "apartment in Istria" s jednim  apartmanom bio među prve tri pozicije, usuđujem se kazati, da su potrebne skoro pa neograničene količine novca, ističe Miško Macolić Tomičić


 
8 min
Dean Mladenović
Miško Macolić Tomičić

Da bi netko za pojam "apartment in Istria" s jednim  apartmanom bio među prve tri pozicije, usuđujem se kazati, da su potrebne skoro pa neograničene količine novca, ističe Miško Macolić Tomičić

Svaki oblik poboljšanja u nuđenju svojih usluga i proizvoda na ogromnom internetskom prostranstvu je postao cilj svakog poduzetnika i poduzetnice putem vlastite web stranice.

Pitanje koje si najčešće postavljaju je: "Kako doći na prvu stranicu Google"?, za one ključne riječi, koje će im dovesti najviše pregleda i upita, te time značajno poboljšati poslovanje.

Naime, pokazalo se da web stranica, koliko god dobro bila napravljena, u svim svojim segmentima, od funkcionalnosti, dizajna ugodnom oku, sučelju koje maksimalno olakšava potragu za traženim rezultatima, je skoro pa neupotrebljiva, ako prema njoj nisu napravljeni dolazni "putevi".

Putevi su u ovom slučaju prva mjesta u pretragama na Google, a tehnika kojom se to ostvaruje je SEO optimizacija, odnosno optimizacija za pretraživače (engleski: Search Engine Optimization), termin koji je mnogima nepoznat, a upravo zahvaljujući njemu, mnogi su ponosno zasjeli na vrhovima rezultata pretraga.

Važnost SEO optimizacije

Kolika je važnost ove tehnike govori izjava Istoka Pavlovića, jednog od pionira SEO optimizacije s početka ovog milenija na području bivše države, koji je još onda ustvrdio da bi za svoju djelatnost radije bio prvi na Google, nego imao reklamu u udarnom terminu na nacionalnoj televiziji.

Da stručnjaka ima i kod nas u Istri, nije nepoznanica, a jedan od najpoznatijih je Miško Macolić Tomičić suvlasnik digitalne agencije Markething, koji nam je u razgovoru objasnio što je SEO optimizacija i koje korake poduzetnici mogu poduzeti za poboljšanje svoje vidljivosti na Google.

Prva stvar na koju je Macolić Tomičić stavio naglasak je da niti jedna agencija koja se bavi ovom djelatnošću, a drži do sebe ne može obećati prva tri mjesta na Google.

- Kod nas se na SEO gleda holistički, znači da to nisu samo neke tehničke oznake na web stranici, već njeno cjelokupno funkcioniranje. Jer nije dovoljno samo napraviti web stranicu i evo nas odmah na prvoj stranici u rezultatima pretrage. Da bi to funkcioniralo, potrebno je angažiranje SEO stručnjaka ili odlazak na najmanje nekoliko seminara o ovoj tehnici, kako bi se dobile neke osnove o funkcioniranju pretraživača i same web stranice na kojoj se nude usluge i proizvodi, kaže nam.

Važnost edukacije i umjetna inteligencija

Iako je iza njega preko deset godina rada i iskustva u ovoj djelatnosti, tvrdi da svakodnevno i dalje mora učiti o SEO optimizaciji, jer kako navodi, nikada neće znati sve o toj tehnici, jer svakog dana se pojavljuju nove stvari, poput umjetne inteligencije koja drastično mijenja poimanje SEO optimizacije.

- Nakon što je umjetna inteligencija počela pokazivati svoje prednosti, mnogi su govorili da će Google nestati, ali uspostavilo se da sve svoje znanje umjetna inteligencija crpi upravo s Googlea i Binga. Stoga smatram da svi mi koji se bavimo ovom djelatnošću ili imamo potrebe za tim, moramo promišljati o kretanjima u IT sektoru na bazi od najmanje pet godina, jer jedino tako možemo pratiti razvoj poslovanja i u skladu s time donositi odluke koje će biti najbolje za klijente, veli Macolić Tomičić.

Prvi korak ka uspješnoj web stranici je njena kvalitetna izrada, navodi Macolić Tomičić, te naglašava da mnogi misle da web dizajneri znaju sve, pa i SEO optimizaciju.

- Unutar procesa izrade web stranice ima više različitih osoba, koji odrađuju neke određene poslove, prva je web dizajner koji će nacrtati kako će web stranica izgledati, potom je tu developer koji će to pretvoriti u kod i predstaviti u obliku koji je vidljiv na internetu, zatim slijedi developer koji programira backend funkcionalnosti web stranice, onda dolazi još jedan developer koji razvija tehnike kako će se ljudi kretati, gdje će biti postavljena navigacija te stranice, te copywritera, koji piše sav sadržaj web stranice, te je posebno važno da sadržaj stvara osoba s iskustvom. Na kraju imamo osobu koja testira, funkcionira li sve kako je i zamišljeno. Ovaj proces se zna mijenjati u ovisnosti od agencije do agencije te procesa rada, kaže o kompleksnosti izrade u potpunosti funkcionalne web stranice.

Google ima svoj pravila o pozicioniranju

Google ima neka svoja pravila do kojih drži, te tekstualni i slikovni sadržaj smatra jednim od najbitnijih stavki, napominje nam.

- Sadržaj mora biti jedinstven, kvalitetan, nije važno tko ga je napisao, umjetna inteligencija ili copywriter. Važno je kako je napisan, pojavljuju li se u tekstu i neke dodatne informacije koje Google dodatno boduje.

Najnovije što Google jako priznaje je E-E-A-T (engleski: experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness), odnosno iskustvo, ekspertiza, autorstvo i povjerenje u osobu koja je nešto napisala pod svojim imenom, a njeni su tekstovi već tisuću puta objavljeni na webu, te će takve rezultate pozicionirati puno bolje, nego neke nepoznate osobe, jer je u poznatog tekstopisca razvio povjerenje, kaže o važnosti kreiranja sadržaja.

"Za web stranicu, nije važno da ona blista i sjaji, bitno je da je ona napravljena da bude u skladu s vlasnikom i krajnjim korisnikom", poručuje Macolić Tomičić.

Ljudi od web stranice žele mnoštvo funkcionalnosti

Važnim dijelom koji prethodi samoj izradi web stranice, Macolić Tomičić kao bitnim segmentom ističe potrebu za istraživanjem konkurencije i samim potrebama funkcionalnosti budućeg web sjedišta.

- Često nam dođu ljudi koji na svojem webu žele imati doslovno tisuću funkcionalnosti, a iskreno im je potrebno njih samo deset, te im u tom slučaju savjetujemo izradu web stranice koja pokriva minimum njihovih potreba, a praćenjem budućnosti razvoja, ćemo stranicu nadograđivati.

I opet se trebamo vratiti na činjenicu da je sadržaj kralj dobre web stranice, te ako ne sadrži elemente koje SEO zahtjeva, a ima ih preko tri tisuće, postoji mogućnost da Google neće niti indeksirati web stranicu, odnosno pokazati ju u rezultatima pretrage, upozorava Macolić Tomičić.

O koliko se kompleksnoj tehnici radi, ističe kroz navod da su neke stvari zbunjujuće čak i nekim stručnjacima, a kamoli običnim korisnicima.

- Kada bi sve to bilo tako jednostavno, onda bi svi to sami mogli napraviti, nažalost, nije tako. Teško je stvari koje su tako komplicirane, odraditi na jednostavna način, i zato zahtijevaju stručno znanje, napominje.

Na predavanju

Ključne riječi su najbitnije

Macolić Tomičić ističe da ono što svaki vlasnik web stranice može napraviti je istraživanje ključnih riječi i fraza za svoju djelatnost, te to predstavlja kroz primjer brodskih izleta u Puli.

"Ako je to ključna riječ za privući izletnike na svoj brodski izlet u Puli, onda je jako bitno u naslovu web stranice staviti ključnu riječ "boat tour Pula", jer bez toga Google neće imati pravu informaciju i neće moći prepoznati o čemu se na web stranici radi, te se ta fraza mora na "prirodan" način integrirati i u ostatak teksta, poput podnaslova i ostalog sadržaja.

Korisnik koji dođe na vašu web stranicu, mora s lakoćom proskrolati kroz web stranicu. Odnosno, bez čitanja cijelog teksta, doći do sekcije koja je njemu zanimljiva, jer korisniku nije zanimljiv cijeli tekst, već samo potrebna informacija u njemu, a to je i naš cilj kao osoba koje radimo SEO optimizaciju, da omogućimo da Google što prije pronađe tu informaciju", objašnjava Macolić Tomičić.

Kada se postavi dobra baza web stranice, to je kao da gradimo kuću. Ako napravimo čvrste temelje, možemo nadograditi katova koliko želimo, ali ako su temelji loši, ne možemo povećati posao, i postići ono što je pravi cilj.

Miško Macolić Tomičić

SEO je dugotrajan proces

Period za postizanje rezultata u SEO optimizaciji web stranice je jedna od ključnih stavki, navodi.

- Bitno je pogledati koji su vanjski faktori koji utječu na to, poput tko je konkurencija, na kojem tržištu se pozicionira web stranica, koliko pretraga imaju bitne ključne riječi. Pa shodno tome, ako za određenu djelatnost nema puno pretraga, veoma brzo i jednostavno se dolazi do zadovoljavajućeg pozicioniranja. U suprotnom, za veliki broj pretraga, treba jako puno vremena kako bi se došlo do dobrog pozicioniranja, navodi.

Na naš upit koliko bi vremena bilo potrebno za veoma traženu ključnu frazu za jednog vlasnika apartman, poput "apartment in Istria" za dolazak na prvu stranicu Google, Macolić Tomičić ističe da je to jednostavno nemoguće.

- Da bi netko za takvu pretragu bio među prve tri pozicije, usuđujem se kazati, da nema tog novca koji bi to omogućio. Razlog je jednostavan, Google je odlučio da će tu biti veliki internetski oglašivači, kao što su Booking.comAirbnb.comhotelske kuće, jer oni ulažu milijune eura u promidžbu. Jedini način je da i mi uložimo milijune, kako bi mogli konkurirati, a to za vlasnika jednog ili nekoliko apartmana svakako nije isplativo, poručio je.

Ima i onih koji daju lažna obećanja

Macolić Tomičić ukazuje da obećanja koja mogu dati neke od agencija koje se bave SEO optimizacijom, da mogu osigurati pozicije među prvih pet za takve teške pojmove, može nazvati lažnim obećanjima.

- Preko 95 posto takvih izjava je laž, jedina mogućnost je ako osoba ima apartman u nekom malom mjestu, gdje ih je svega nekoliko. Za takvu optimizaciju je moguće postići zadani cilj, ali za top odredišta je potrebno jako jako puno posla, a to iziskuje neisplativo veliku investiciju, ističe.

Cijene usluga SEO optimizacije su ono što potencijalne klijente najviše zanima, jer poznato je da SEO usluge nisu jeftine. Macolić Tomičić navodi da su kod njih ugovori bazirani na šest mjeseci, te ističe da se radi o nemalom novcu.

- Mi odmah napominjemo klijentima da oni ocijene je li to njima isplativo i dobivaju li s time povrat investicije, jer ako su do sada imali 10 upita, a mi to povećamo na 15, postavlja se pitanje isplativosti na koje odgovor daju vlasnici web stranice. Unatoč dobrom pozicioniranju, ulaganje u SEO ne mora značiti povrat investicije i tu je vrlo važna procjena stručnjaka kako ne bi oštetio klijenta, poručio je za kraj Macolić Tomičić.


Foto arhiva: Miško Macolić Tomičić

Nastavite čitati

Pula
 

Inovativno predavanje s panel raspravom "Utjecaj umjetne inteligencije na naš život"

Umjetna inteligencija nije novost u tehnologiji ali za zadnjih nekoliko godina taj pojam je dobio novo značenje. Ovo predavanje obuhvaća temelje umjetne inteligencije s kojom se svakodnevno dotičemo ili ćemo se uskoro doticati. Uz brojne alate koje velika većina ljudi koristi, ChatGPT, Gemini, Perplexity i slično, upoznat ćemo i druge korisne i zanimljive alate

Istra
 

U Šišanu nastaje društvena mreža s potencijalom rasta u svjetskim razmjerima. Informatičar Aleksandar Perc u borbi protiv 'clickbaita' i lažnih vijesti

Svi korisnici koji instaliraju Chrome ekstenziju odmah će vidjeti sadržaj koji su stvorili korisnici društvene mreže, dok oni koji otvore račun i ulogiraju se, mogu i sami stvarati sadržaj, to jest, mijenjati naslove na portalima i tako davati svoje mišljenje i komentare o važnosti i istinitosti članaka, poručuje informatičar Aleksandar Perc

Istra
 

PULSKA MARKETINŠKA TVRTKA FORTIS AGENCY: Povećali količinu proizvodnje i podignuli kvalitetu sadržaja. Ciljaju na globalno tržište, a biznis planiraju širiti u Berlin

„Krenuo sam s web dizajnom, a kako sam trebao sam sebi promovirati biznis, počeo sam istraživati besplatne načine promocije. Tako sam naučio kako najbolje pozicionirati svoju stranicu na Googleu. Nakon što sam to učinio za svoj web, shvatio sam da je to nešto što volim raditi više i od samog dizajna. Eto, danas se samo time bavim, i naša je firma specijalizirana baš za to“, govori nam Davor Bomeštar

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.