Nakon što su sredinom prosinca započele pripreme za rekonstrukciju dijela Vodnjanske ceste na samom ulazu u Pulu, što je podrazumijevalo krčenje zemljišta i uklanjanje ograda na području oko nadvožnjaka 'kod mlina', odnosno sjecišta s Tršćanskom ulicom, radni su se strojevi pomjerili sjevernije prema Velom Vrhu.
Teren koji se priprema, naime, namijenjen je proširenju ove prometnice u četvorotračnu, zatim otvaranju velikog rotora na skretanju za Vallelungu te izgradnji mnogima najzanimljivijeg rješenja, podvožnjaka koji će upravo od novog rotora postupno ukopavati, odnosno nivelirati cestu, kako bi u razini današnjeg 'kikiriki' rotora na Velom vrhu ona prošla ispod razine tla. Na mjestu samog sadašnjeg rotora pak uredit će se cestovni prijelaz koji će povezivati Cresku i Paduljsku ulicu.

Trasa budućeg podvožnjaka
Osiguravanje dodatnog prostora
Dvije dodatne trake, kao i još jedan veliki zahvat koji će tek doći na red - izgradnja paralelnog, dodatnog nadvožnjaka na sjecištu s Tršćanskom ulicom - očekivano će zahtijevati znatnu preobrazbu okolnog područja no, zahvaljujući činjenici da je većina ovog poteza neurbanizirana, infrastrukturne 'žrtve' bit će prvenstveno privremeno uklanjanje i premještanje nadstrešnica na autobusnim stajalištima, potpuno uklanjanje metalne ograde na nadvožnjaku iznad pruge i nešto značajnije intervencije na samom Velom Vrhu, gdje će biti izmijenjen izgled parkića sa spomenikom kod sadašnjeg 'kikiriki' rotora.
No, kako trasa nove prometnice kreće zapadnije od postojeće ceste na potezu od ovog mjesta do raskrižja s Fažanskom cestom (gdje se, iako van opsega ovog projekta, prema nacrtima također planira izgradnja rotora kod benzinske crpke) novi će se asfalt postavljati dijagonalno, u zelenoj zoni uz sam početak Fažanske ceste.
A putanja nove prometnice na ovom najsjevernijem dijelu označena je čini se već ovih dana, novo iskrčenom stazom koju su strojevi konačno 'doveli' do Fažanske.
Prema oznakama na stablima, da se zaključiti da će veći dio ovog šumskog trokuta "ustupiti mjesto" cesti.
Pripremni su radovi, čini se, u finalnoj fazi, i uskoro se može očekivati početak niveliranja terena za izgradnju podvožnjaka.

Proboj na Fažansku

Trasa nove dionice Vodnjanske zapadnije je od sadašnje

Trasa cijele rekosntrukcije D75 i D66
Mamutski projekt
Iako i sam velik, sve ovo tek je dio još grandioznijeg projekta rekonstrukcije najjužnijih krakova državnih cesta D75 i D66, odnosno Vodnjanske od Velog vrha do Tršćanske, i pulske obilaznice od velikog rotora u Šijani do istog mjesta, koja će se odvijati u etapama i koštati oko 23 milijuna eura. Više od cjelokupnom projektu koji će značajno promijeniti vizuru Pule te o samom podvožnjaku na Istra 24 smo već detaljno pisali OVDJE i OVDJE.
Podsjetimo, privremeni koridor za kretanje vozila tijekom radova prolazit će istom trasom kao i postojeća cesta pa obilazni privremeni pravci, prema projektnoj dokumentaciji, nisu predviđeni.