Komunal

"ruke su im vezane"

Javili se i direktori istarskih komunalnih tvrtki. Priznaju da odvoze neprikladan otpad na Kaštijun. 'Trudimo se da ne dolazi do ovakvih situacija, ali to je izuzetno teško, posebno u špici turističke sezone'

Po saznanjima o transferu neprikladnog otpada prema Kaštijunu, unutar poduzeća 6. Maja Umag poduzeli smo niz aktivnosti sa zaposlenicima oko kontrole sadržaja otpada iz kanti  koje se prazne kako kod građana, tako i kod privrednih korisnika, odgovara predsjednik Uprave 6.Maja Reuf Šerbečić


 
6 min
Danijela Bašić-Palković ⒸFOTO: Manuel Angelini
Ilustracija/Arhiva

Po saznanjima o transferu neprikladnog otpada prema Kaštijunu, unutar poduzeća 6. Maja Umag poduzeli smo niz aktivnosti sa zaposlenicima oko kontrole sadržaja otpada iz kanti  koje se prazne kako kod građana, tako i kod privrednih korisnika, odgovara predsjednik Uprave 6.Maja Reuf Šerbečić

Za ovaj tjedan pulski gradonačelnik Filip Zoričić najavio je izaći s nekim konkretnim mjerama vezano uz pismo upozorenja koje je pred nekoliko tjedana uputio na adrese istarskih komunalnih tvrtki koje i dalje na Kaštijun donose neprikladan otpad.

Kao što smo već pisali, Uprava Kaštijuna odlučila je javno razotkriti o kojim se tvrtkama radi, pa gotovo na dnevnoj bazi na svojim službenim stranicama objavljuju snimke i fotografije koje zorno prikazuju koja to komunalna društva u županijski centar dovoze otpad kojemu u Centru nije mjesto.

Na snimkama su ulovljeni pulska Herculanea, ali i medulinski Med eko servis, umaški 6.Maj, Usluga Poreč i Usluga d.o.o iz Pazina ali i 1.Maj iz Labina. Ranije je svoju stranu priče rekao direktor pulskog komunalnog društva Robi Fuart rekavši da je moguće da im promakne otpad koji nije prikladan za obradu u postrojenju.

"U slučaju kad djelatnici centra primijete neprikladan otpad i odbiju prihvat, Pula Herculanea otpad dalje zbrinjava putem ovlaštenih tvrtki, utvrđuje mjesto nastanka te tereti odgovornog korisnika", odgovorio nam je ranije Fuart.

U međuvremenu odgovorili su i još neki direktori komunalnih poduzeća kojima smo postavili pitanja o neprikladnom otpadu koji s njihovog područja stiže u Centar. Među njima je i Saša Pola, direktor medulinskog Med eko servisa, dakle tvrtke u vlasništvu Općine Medulin koja je ujedno i najglasnija u upozorenjima oko neugodnih mirisa koji se svake sezone šire Kaštijunom.

Med eko servis prvi uveo kante za biootpad

- Svjesni smo rastuće problematike oko gospodarenja otpadom kako unutar Istarske Županije tako i šire. Pojednostavljeno rečeno, sam ŽCGO Kaštijun kao postrojenje nije dovoljno za značajnije iskorake u poboljšanju navedenog sustava. Med eko servis kao pružatelj javne usluge uz podršku načelnika Općine Medulin i vijećnika Općine Medulin, intenzivno radi na poboljšanju vlastite usluge unutar segmenta odvajanja i prikupljanja otpada, a sve u skladu sa mogućnostima (tehničkim, kadrovskim i financijskim), kaže nam Pola.

Naglašava da je ova medulinska tvrtka među prvim komunalnim poduzećima u Istri, prije ljetne sezone 2022. godine uvela prikupljanje biootpada iz kuhinja i kantina.

Najturističkija općina najviše pati zbog Kaštijuna

- Od početka 2024. godine dijelimo i prikupljamo smeđe spremnike za biootpad koji dodatno prikupljamo kamionima te potičemo odvajanje biootpada dijeljenjem besplatnih kompostera, vršimo edukacije te kažnjavamo prekršitelje, a sve sa ciljem reduciranja otpada koji ne spada u miješani komunalni otpad, kaže Pola. I on podržava javno objavljivanje snimki istovara poluprikolica i kamiona tvrtki budući da se radi o dodatnoj mjeri poboljšanja sustava gospodarenja otpadom.

- Pojedine snimke uključuju i otpad Med eko servisa. S obzirom na izrazitu sezonalnost jedinice lokalne samouprave i povećanje količina prikupljenog miješanog komunalnog otpada u ljetnim mjesecima dogodi se da u određenom manjem postotku promakne i neprikladan otpad za obradu u postrojenju. U slučaju kada je takav otpad odbijen od djelatnika centra Med eko isti dalje zbrinjava putem ovlaštenih tvrtki. Slijedom navedenog, zaključujemo kako će svi sudionici navedene problematike unutar jedinice lokalne samouprave i dalje ulagati maksimalne napore i značajnija financijska sredstva u poboljšanje sustava gospodarenja otpadom, kaže Saša Pola iz Med eko servisa.

"Teško je uočiti otpad neprikladan za obradu u Centru"

Evo što na istu temu kažu u labinskom komunalnom poduzeću 1. Maj. U samom uvodu istuču kako konstantno rade na edukaciji građana i pravnih osoba o pravilnom razvrstavanju i odlaganju otpada.

- U tu svrhu utrošena su značajna sredstva u opremu, kao što su posude za odvojeno prikupljanje otpada, oprema reciklažnog dvorišta, vozila i dr. Za prikupljanje miješanog komunalnog otpada gdje god je moguće uveden je sustav prikupljanja na kućnom pragu. U takvom sustavu moguće je lakše kontrolirati sastav otpada prilikom pražnjenja u vozila. Međutim, kod dijela korisnika teže je uočiti određene nepravilnosti u postupanju s otpadom, kaže direktor labinskog komunalca Dorijano Bažon. Dodaje da su uglavnom to zajednički spremnici većeg volumena namijenjeni miješanom komunalnom otpadu ali se zbog veličine spremnika ne vidi sadržaj prilikom pretovara u komunalno vozilo.

Labinski 1. Maj ne bježi od odgovornosti

- Sam postupak pretovara otpada u poluprikolice Kaštijuna je takav da je teško uočiti otpad koji je neprikladan za obradu u Centru. Zbog toga se može desiti da se na Kaštijunu zajedno s ostalim otpadom dopremi i manja količina neprikladnog otpada. Napominjemo da se radi o pojedinačnim slučajevima u jeku turističke sezone kada je znatno povećan obim posla. Za buduće razdoblje planirano je poduzimanje određenih aktivnosti kako bi se minimalizirali problemi sa neprikladnim otpadom koji završava u miješanom komunalnom otpadu, odgovara nam direktor 1. Maja Labin Dorijano Bažon.

Odgovorio nam je i predsjednik uprave rovinjskog 6.Maja Reuf Šerbečić koji ne osporava da je i iz područja Umaga na Kaštijun stizao otpad koji nije smio.

- Neupitno i ne osporavamo da je i s naše pretovarne stanice Donji Picudo Umag, a kojom upravlja naše poduzeće, u nekoliko navrata išao neprikladan otpad koji se kao takav našao u sastavu mješanog komunalnog otpada, a što se vidi i na fotografijama koje objavljuju kolege s Kaštijuna. Po svemu tome i saznanjima o transferu neprikladnog otpada prema Kaštijunu, unutar poduzeća 6. Maja Umag poduzeli smo niz aktivnost sa zaposlenicima oko kontrole sadržaja otpada iz kanti koje se prazne kako kod građana tako i kod privrednih korisnika, kaže Šerbečić.

6.Maj: "Trudimo se da ne dolazi do ovakvih situacija"

Naglašava da 6.Maj pruža uslugu za preko 22.000 različitih korisnika.

Radi se o korisnicima iz kategorije kućanstava koji žive u obiteljskim kućama pa tako i onih koji žive u višestambenim zgradama.

- Još na sve to moramo nadodatI i velike turističke kuće, ugostiteljske objekte i različite vrste drugih privrednih korisnika.Trudimo se da ne dolazi do ovakvih situacija, ali nadamo se da ćete shvatiti da je izuzetno teško, a posebno u špici turističke sezone iskontrolirati sadržaj svih kanti, kako onih malih od 120 ili 240 litara koju koriste kućanstva, a kojih je na terenu podijeljeno oko 11.000, tako i kontejnera od 1.100 litara koje koriste višestambene zgrade, ugostitelji i velika turistička privreda, a kojih je stavljeno na raspolaganje oko 2.000, pa tako isto i baja od 5 ili 7 kubika. Sve zajedno na području Bujštine na kojem pružamo uslugu prikupljanja otpada, imamo raspoređeno i dato korisnicima usluge na raspolaganje oko 13.000 kontejnera različitih volumena, tako da je neminovno da ima i korisnika usluge koji to zloupotrebljavaju i na pogrešan način koriste sustav gospodarenja otpadom, tvrdi šef umaške komunalne tvrtke.

Foto: 6.Maj Umag

Na kraju zaključuje da će 6. Maj nastaviti s aktivnostima oko uspostave prihvatljivijeg sustava gospodarenja otpadom, a kako bi uspostavili sustav koji neće stvarati probleme u radu ni Kaštijunu niti građanima koji žive oko njega.

- S naše strane, u suradnji sa svim korisnicima naše usluge i svim zaposlenicima 6. Maja činimo i činiti ćemo sve da takav neprikladni otpad ne završava u kantama za otpad, a kako se ne bi dalje odvozio prema Kaštijunu, kaže Reuf Šerbečić.

Evo zašto veliki udio biootpada završi u miješanom komunalnom otpadu

Kaštijun nikad nije bio predviđen za sve vrste otpada niti su bila predviđena postrojenja i oprema u ŽCGO za sve vrste otpada. Za obradu biootpada nije namijenjeno MBO postrojenje već kompostana ili bioplinsko postrojenje.

Na Kaštijunu nikada nije bilo govora o gradnji kompostane ili ozbiljnijih najava oko gradnje bioplinskog postrojenja. Vezano za trošak, oporabitelji, prema neslužbenim informacijama naplaćuju oko 200 EUR/tona biootpad, dok je za ŽCGO Kaštijun cijena obrade miješanog komunalnog otpada 146 EUR/tona.

Komunalci su započeli s uvođenjem "smeđe kante" namjenjene za biootpad, ali niti jedna jedinica lokalne samouprave nema podjeljene smeđe kante svim korisnicima. Rezultat je da veliki udio biootpada završi u miješanom komunalnom otpadu.


Nastavite čitati

Istra
 

A POLA SEMO QUASI TUTI "GENTE NOVA", MA LO STESSO SEMO CATIVI E XENOFOBI: Mi stago dala parte dei muli de l'India, del Nepal, del Bangladesh, dele Filipine

Dopo che in cità ga comincià circolar la vose falsa he a Pola sarìa sucessi due episodi de strupro per man dei lavoradori asiatici, gavemo scoperto che sto anno imigrati no i se ga macià de un singolo reato. Gnanche uno! Dita altrimenti, el contributo dei muli de l'India, del Bangladesh, del Nepal e dele Filipine al tasso de criminalità de Pola xe uguale a zero * Come tute le robe nela vita, la parola magica xe “misura”.  Con la “misura” el velen diventa medicina. In questo modo “l’altro”, el diferente, no ‘l xe una minacia, ma una richessa: una imigrazion fata come che se devi la ne pol far solo diventar persone migliori

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.