Komunal

"ruke su im vezane"

Javili se i direktori istarskih komunalnih tvrtki. Priznaju da odvoze neprikladan otpad na Kaštijun. 'Trudimo se da ne dolazi do ovakvih situacija, ali to je izuzetno teško, posebno u špici turističke sezone'

Po saznanjima o transferu neprikladnog otpada prema Kaštijunu, unutar poduzeća 6. Maja Umag poduzeli smo niz aktivnosti sa zaposlenicima oko kontrole sadržaja otpada iz kanti  koje se prazne kako kod građana, tako i kod privrednih korisnika, odgovara predsjednik Uprave 6.Maja Reuf Šerbečić


 
6 min
Danijela Bašić-Palković ⒸFOTO: Manuel Angelini
Ilustracija/Arhiva

Po saznanjima o transferu neprikladnog otpada prema Kaštijunu, unutar poduzeća 6. Maja Umag poduzeli smo niz aktivnosti sa zaposlenicima oko kontrole sadržaja otpada iz kanti  koje se prazne kako kod građana, tako i kod privrednih korisnika, odgovara predsjednik Uprave 6.Maja Reuf Šerbečić

Za ovaj tjedan pulski gradonačelnik Filip Zoričić najavio je izaći s nekim konkretnim mjerama vezano uz pismo upozorenja koje je pred nekoliko tjedana uputio na adrese istarskih komunalnih tvrtki koje i dalje na Kaštijun donose neprikladan otpad.

Kao što smo već pisali, Uprava Kaštijuna odlučila je javno razotkriti o kojim se tvrtkama radi, pa gotovo na dnevnoj bazi na svojim službenim stranicama objavljuju snimke i fotografije koje zorno prikazuju koja to komunalna društva u županijski centar dovoze otpad kojemu u Centru nije mjesto.

Na snimkama su ulovljeni pulska Herculanea, ali i medulinski Med eko servis, umaški 6.Maj, Usluga Poreč i Usluga d.o.o iz Pazina ali i 1.Maj iz Labina. Ranije je svoju stranu priče rekao direktor pulskog komunalnog društva Robi Fuart rekavši da je moguće da im promakne otpad koji nije prikladan za obradu u postrojenju.

"U slučaju kad djelatnici centra primijete neprikladan otpad i odbiju prihvat, Pula Herculanea otpad dalje zbrinjava putem ovlaštenih tvrtki, utvrđuje mjesto nastanka te tereti odgovornog korisnika", odgovorio nam je ranije Fuart.

U međuvremenu odgovorili su i još neki direktori komunalnih poduzeća kojima smo postavili pitanja o neprikladnom otpadu koji s njihovog područja stiže u Centar. Među njima je i Saša Pola, direktor medulinskog Med eko servisa, dakle tvrtke u vlasništvu Općine Medulin koja je ujedno i najglasnija u upozorenjima oko neugodnih mirisa koji se svake sezone šire Kaštijunom.

Med eko servis prvi uveo kante za biootpad

- Svjesni smo rastuće problematike oko gospodarenja otpadom kako unutar Istarske Županije tako i šire. Pojednostavljeno rečeno, sam ŽCGO Kaštijun kao postrojenje nije dovoljno za značajnije iskorake u poboljšanju navedenog sustava. Med eko servis kao pružatelj javne usluge uz podršku načelnika Općine Medulin i vijećnika Općine Medulin, intenzivno radi na poboljšanju vlastite usluge unutar segmenta odvajanja i prikupljanja otpada, a sve u skladu sa mogućnostima (tehničkim, kadrovskim i financijskim), kaže nam Pola.

Naglašava da je ova medulinska tvrtka među prvim komunalnim poduzećima u Istri, prije ljetne sezone 2022. godine uvela prikupljanje biootpada iz kuhinja i kantina.

Najturističkija općina najviše pati zbog Kaštijuna

- Od početka 2024. godine dijelimo i prikupljamo smeđe spremnike za biootpad koji dodatno prikupljamo kamionima te potičemo odvajanje biootpada dijeljenjem besplatnih kompostera, vršimo edukacije te kažnjavamo prekršitelje, a sve sa ciljem reduciranja otpada koji ne spada u miješani komunalni otpad, kaže Pola. I on podržava javno objavljivanje snimki istovara poluprikolica i kamiona tvrtki budući da se radi o dodatnoj mjeri poboljšanja sustava gospodarenja otpadom.

- Pojedine snimke uključuju i otpad Med eko servisa. S obzirom na izrazitu sezonalnost jedinice lokalne samouprave i povećanje količina prikupljenog miješanog komunalnog otpada u ljetnim mjesecima dogodi se da u određenom manjem postotku promakne i neprikladan otpad za obradu u postrojenju. U slučaju kada je takav otpad odbijen od djelatnika centra Med eko isti dalje zbrinjava putem ovlaštenih tvrtki. Slijedom navedenog, zaključujemo kako će svi sudionici navedene problematike unutar jedinice lokalne samouprave i dalje ulagati maksimalne napore i značajnija financijska sredstva u poboljšanje sustava gospodarenja otpadom, kaže Saša Pola iz Med eko servisa.

"Teško je uočiti otpad neprikladan za obradu u Centru"

Evo što na istu temu kažu u labinskom komunalnom poduzeću 1. Maj. U samom uvodu istuču kako konstantno rade na edukaciji građana i pravnih osoba o pravilnom razvrstavanju i odlaganju otpada.

- U tu svrhu utrošena su značajna sredstva u opremu, kao što su posude za odvojeno prikupljanje otpada, oprema reciklažnog dvorišta, vozila i dr. Za prikupljanje miješanog komunalnog otpada gdje god je moguće uveden je sustav prikupljanja na kućnom pragu. U takvom sustavu moguće je lakše kontrolirati sastav otpada prilikom pražnjenja u vozila. Međutim, kod dijela korisnika teže je uočiti određene nepravilnosti u postupanju s otpadom, kaže direktor labinskog komunalca Dorijano Bažon. Dodaje da su uglavnom to zajednički spremnici većeg volumena namijenjeni miješanom komunalnom otpadu ali se zbog veličine spremnika ne vidi sadržaj prilikom pretovara u komunalno vozilo.

Labinski 1. Maj ne bježi od odgovornosti

- Sam postupak pretovara otpada u poluprikolice Kaštijuna je takav da je teško uočiti otpad koji je neprikladan za obradu u Centru. Zbog toga se može desiti da se na Kaštijunu zajedno s ostalim otpadom dopremi i manja količina neprikladnog otpada. Napominjemo da se radi o pojedinačnim slučajevima u jeku turističke sezone kada je znatno povećan obim posla. Za buduće razdoblje planirano je poduzimanje određenih aktivnosti kako bi se minimalizirali problemi sa neprikladnim otpadom koji završava u miješanom komunalnom otpadu, odgovara nam direktor 1. Maja Labin Dorijano Bažon.

Odgovorio nam je i predsjednik uprave rovinjskog 6.Maja Reuf Šerbečić koji ne osporava da je i iz područja Umaga na Kaštijun stizao otpad koji nije smio.

- Neupitno i ne osporavamo da je i s naše pretovarne stanice Donji Picudo Umag, a kojom upravlja naše poduzeće, u nekoliko navrata išao neprikladan otpad koji se kao takav našao u sastavu mješanog komunalnog otpada, a što se vidi i na fotografijama koje objavljuju kolege s Kaštijuna. Po svemu tome i saznanjima o transferu neprikladnog otpada prema Kaštijunu, unutar poduzeća 6. Maja Umag poduzeli smo niz aktivnost sa zaposlenicima oko kontrole sadržaja otpada iz kanti koje se prazne kako kod građana tako i kod privrednih korisnika, kaže Šerbečić.

6.Maj: "Trudimo se da ne dolazi do ovakvih situacija"

Naglašava da 6.Maj pruža uslugu za preko 22.000 različitih korisnika.

Radi se o korisnicima iz kategorije kućanstava koji žive u obiteljskim kućama pa tako i onih koji žive u višestambenim zgradama.

- Još na sve to moramo nadodatI i velike turističke kuće, ugostiteljske objekte i različite vrste drugih privrednih korisnika.Trudimo se da ne dolazi do ovakvih situacija, ali nadamo se da ćete shvatiti da je izuzetno teško, a posebno u špici turističke sezone iskontrolirati sadržaj svih kanti, kako onih malih od 120 ili 240 litara koju koriste kućanstva, a kojih je na terenu podijeljeno oko 11.000, tako i kontejnera od 1.100 litara koje koriste višestambene zgrade, ugostitelji i velika turistička privreda, a kojih je stavljeno na raspolaganje oko 2.000, pa tako isto i baja od 5 ili 7 kubika. Sve zajedno na području Bujštine na kojem pružamo uslugu prikupljanja otpada, imamo raspoređeno i dato korisnicima usluge na raspolaganje oko 13.000 kontejnera različitih volumena, tako da je neminovno da ima i korisnika usluge koji to zloupotrebljavaju i na pogrešan način koriste sustav gospodarenja otpadom, tvrdi šef umaške komunalne tvrtke.

Foto: 6.Maj Umag

Na kraju zaključuje da će 6. Maj nastaviti s aktivnostima oko uspostave prihvatljivijeg sustava gospodarenja otpadom, a kako bi uspostavili sustav koji neće stvarati probleme u radu ni Kaštijunu niti građanima koji žive oko njega.

- S naše strane, u suradnji sa svim korisnicima naše usluge i svim zaposlenicima 6. Maja činimo i činiti ćemo sve da takav neprikladni otpad ne završava u kantama za otpad, a kako se ne bi dalje odvozio prema Kaštijunu, kaže Reuf Šerbečić.

Evo zašto veliki udio biootpada završi u miješanom komunalnom otpadu

Kaštijun nikad nije bio predviđen za sve vrste otpada niti su bila predviđena postrojenja i oprema u ŽCGO za sve vrste otpada. Za obradu biootpada nije namijenjeno MBO postrojenje već kompostana ili bioplinsko postrojenje.

Na Kaštijunu nikada nije bilo govora o gradnji kompostane ili ozbiljnijih najava oko gradnje bioplinskog postrojenja. Vezano za trošak, oporabitelji, prema neslužbenim informacijama naplaćuju oko 200 EUR/tona biootpad, dok je za ŽCGO Kaštijun cijena obrade miješanog komunalnog otpada 146 EUR/tona.

Komunalci su započeli s uvođenjem "smeđe kante" namjenjene za biootpad, ali niti jedna jedinica lokalne samouprave nema podjeljene smeđe kante svim korisnicima. Rezultat je da veliki udio biootpada završi u miješanom komunalnom otpadu.


Nastavite čitati

Istra
 

"NAJVEĆI JE MIT DA JE STUDIJ VANI SKUP!" U Italiju na umjetničke akademije, u Njemačku i Nizozemsku na arhitekturu, u Skandinaviju po besplatno obrazovanje

"Jedan od najvećih mitova oko obrazovanja u inozemstvu jest da je studij van Hrvatske skup i da si to može priuštiti samo nekolicina građana. Naprotiv, u inozemstvu se mogu pronaći brojne povoljne opcije za studij u zemljama koje karakteriziraju niske školarine poput Nizozemske, Belgije, Italije ili Austrije. Osim toga, u skandinavskim je zemljama studij za stanovnike EU potpuno besplatan", veli obrazovna savjetnica Elena Soldan * Osim samog studija, naši učenici smatraju kako im se obrazovanjem van Hrvatske otvaraju bolje prilike za zaposlenje, a otvara im se i mogućnost ulaska na međunarodno tržište rada te stvaranje velike i raznolike mreže kontakata. Konačno, ističu iskustvo života i učenja u međunarodnom okruženju koje im pomaže da se razviju na osobnom i poslovnom planu

Istra
 

U Labinu ovaj tjedan organizirane razne aktivnosti, ali i neke izmjene u prometu

Od utorka će povodom Europskog tjedna mobilnosti parkiralište na Trgu labinskih rudara biti zatvoreno. Grad predlaže građanima da za parkiranje koriste površinu iza crkve i OŠ „Ivo Lola Ribar“, do kuda se može doći bijelom cestom od Tonci ili uz OŠ Ivo Lola Ribar. U nedjelju će Trg biti pješačka zona na jedan dan, stoga će promet biti zatvoren.

Istra
 

U petak javno predavanje Kristine Džin o sakralnoj baštini Vodnjanštine

Vodnjanština, kao i cijela južna Istra, obiluju neprocjenjivim kulturnim, povijesnim i znanstvenim vrijednostima. Upoznajući sakralne objekte, savršenstvo zanatskog klesarskog umijeća i formi, može se proniknuti u srž povijesnih zbivanja, shvatiti preplitanja političkih, gospodarskih, umjetničkih i duhovnih tijekova i pokazati i nama i svijetu pozicioniranje Istre u posljednjih 1.500 godina...

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.