Komunal

DUGO NAM JE TRAJAO

KATASTROFALNE ISTARSKE TRAČNICE 'ZAUSTAVILE' NOVI VLAK Niskopodni vlak ide na popravak. Sada ga neće biti TRI TJEDNA

Prema informacijama koje imamo zbog lošeg stanja željezničke infrastrukture dolazi do ekstremnog trošenja kotača niskopodnog vlaka. S obzirom da u Puli nema tehničkih mogućnosti za zamjenu kotača, vlak je morao biti odvezen u Zagreb. S obzirom na transport vlaka do Zagreba preko Slovenije, zamjenu kotača, probnu vožnju vlaka i ponovni transport za Istru, planira se da će za oko tri tjedna vlak biti vraćen na istarsko područje


 
4 min
Borka Petrović ⒸFOTO: Manuel Angelini

Prema informacijama koje imamo zbog lošeg stanja željezničke infrastrukture dolazi do ekstremnog trošenja kotača niskopodnog vlaka. S obzirom da u Puli nema tehničkih mogućnosti za zamjenu kotača, vlak je morao biti odvezen u Zagreb. S obzirom na transport vlaka do Zagreba preko Slovenije, zamjenu kotača, probnu vožnju vlaka i ponovni transport za Istru, planira se da će za oko tri tjedna vlak biti vraćen na istarsko područje

Prva pokazna vožnja novog dizel-električnog motornog vlaka, kojeg je proizvela tvrtka KONČAR – Električna vozila, na istarskom području održala se u  ponedjeljak 6. ožujka. Kao vlak br. 4704 vozio je na relaciji Pula - Pazin i to uz cijelu svitu nasmijanih političara.

Vlak je to koji je trebao svakodnevno voziti na relacijama Pula - Pazin - Pula i Pula - Buzet - Pula.

Novi vlak i stare pruge

Mnogi su se tada upitali jesu li dotrajale istarske pruge podobne za niskopodne garniture. Pokazalo se da nisu, barem prema onome što doznajemo.

Vlak je već 24. travnja bio na servisu i vratio se. Navodno zbog kotača koji se habaju u dodiru s prugom. Sada je ponovo "nestao".

Za to vrijeme djeca koja se voze vlakom u školu u Pulu ponovo stoje na nogama, noseći "glavu u torbama" u neispravnim vlakovima, starima pol' stoljeća.

Prema informacijama koje imamo zbog lošeg stanja željezničke infrastrukture dolazi do ekstremnog trošenja kotača niskopodnog vlaka. S obzirom da u Puli nema tehničkih mogućnosti za zamjenu kotača, vlak je morao biti odvezen u Zagreb. S obzirom na transport vlaka do Zagreba preko Slovenije, zamjenu kotača, probnu vožnju vlaka i ponovni transport za Istru, planira se da će za oko tri tjedna vlak biti vraćen na istarsko područje.

O svemu smo upitali i HŽ Putnički prijevoz iz kojeg su nam potvrdili probleme s novim vlakom.

Kako navode, novi niskopodni vlak bio je na tokarenju vijenca monoblok kotača u travnju u Zagrebu zbog čega je iz prometa izostao sedam dana.

O prugama brine HŽ Infrastruktura

- Do pojačanog trošenja kotača svih vlakova na istarskim prugama dolazi zbog lošeg stanja tračnica. S obzirom da je tijekom ponovne eksploatacije na istarskom području vlak u potpunosti potrošio monoblok kotače te da u Puli nema tehničkih mogućnosti za njihovu zamjenu, vlak je povučen iz prometa te će u Zagrebu biti zamijenjeni monoblok kotači. Planira se da će za oko tri tjedna vlak biti vraćen na istarsko područje. Po povratku vlak će nastaviti voziti na relaciji Pula – Buzet – Pula, navode nam iz HŽ Putnički prijevoz.

Dodaju da je HŽ Putnički prijevoz usmjeren na nabavu novih vlakova kojima će se unaprijediti kvaliteta usluge, a HŽ Infrastruktura na investicije u željezničku infrastrukturu te se u narednom razdoblju očekuju poboljšanja na području cijele Hrvatske.

Stoga su "lopticu prebacili" dalje te nas zamolili da informacije vezane uz obnovu pruge na istarskom području uputimo na njih.

Podsjetimo, novi je vlak stigao u Istru nakon bizarne nesreće vlaka na pulskoj rivi i upornih roditelja koji su bunili jer ne žele da se njihova djeca u školu voze starim i nesigurnim vlakovima, o čemu smo u nekoliko navrata pisali.

Djecu voze stari i nesigurni vlakovi

Oni su na stare i nesigurne vlakove upozoravali mjesecima. Da je vlak koji je u zbog kvara smrskao kombi na pulskoj rivi, star i potencijalno opasan bili su upozoreni i nadležni ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i Hrvatska vlada, istarski župan Boris Miletić, ali višekratno i HŽ - Putnički prijevoz.

Oduševljenje je brzo splasnulo

Čudo tehnike (ni)je za istarske pruge

Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023, trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura, najavljen je kao čudo. Što za istarske prilike i jest.

S maksimalnom brzinom vlaka od 120 km/h, sa 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je sa četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane, ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala.

Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te video nadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem audio i video sustava za informiranje putnika. 

 

Stare pruge i novi vlak nisu dobitna kombinacija

HŽPP je s Končar – Električnim vozilima ugovorio nabavu još sedam dizel-električnih motornih vlakova koji će biti pušteni u promet tijekom 2025., a dio vlakova bit će pušten u promet u Istri, odnosno na relaciji Pula – Buzet – Pula.

Također, u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. – 2026. HŽPP nabavlja dva baterijska vlaka (1 baterijski elektromotorni vlak i 1 baterijski motorni vlak) te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Pula, Varaždin, Osijek, Virovitica i Bjelovar.

Ugovor je sklopljen u prosincu 2022., a predviđena isporuka je krajem 2024. godine. Uz to, u sklopu modernizacije i restrukturiranja željezničkog sustava sukladno Programu Vlade RH u planu je projekt nabave još 60 novih vlakova s pogonom na zelene tehnologije za neelektrificirane pruge (oko 62 % pruga u RH je neelektrificirano). Navedeni vlakovi planiraju se nabaviti do kraja 2030. godine.

Pitanje svih pitanje zapravo jest - planiraju li se, uz modernizaciju vlakova, popraviti i pruge po kojima bi oni trebali prometovati? Odgovore željno iščekujemo.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.